Gå til innhold

Masse pølser i frysern...hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Hva kan jeg bruke de til utenom plse og lompe...

Har både grill og winer pølser!

Kom med mange tips til meg:o)

På forhånd takk.

Skrevet

"Ella`s pølserett"

Potetstappe med pølsebiter oppi.

Ha oppå revet ost og grillkrydder.

Gratineres.

Godt med hvitt brød og salat til!

Nam!

Skrevet

Grillpølser kan du kappe opp og bruke i gryteretter, wokke, ha på ostesmørbrød, ha i pai, kappe opp og strø over langpannekake (pannekaker i langpanna) etc.

Wienerpølser er litt mer styr med, fordi skinnet er seigere, og jeg pleier derfor å renske av skinnet før jeg bruker det til annet enn pølse i brød/lompe

Gjest Frustrert frue
Skrevet

"Ella`s pølserett"

Potetstappe med pølsebiter oppi.

Ha oppå revet ost og grillkrydder.

Gratineres.

Godt med hvitt brød og salat til!

Nam!

Nam, det hørtes digg ut, takk, takk:o)

Skrevet

Kan bruke grillpølser til pølsegrateng. Da lager du hvit saus (1 pose), koker 4 dl makaroni (4 dl ukokt altså), og så deler du opp pølsene og blander det i en gratengform/lasagneform. Så river du ost over, og har i ovnen på 200 grader i 30 minutter. Serveres med poteter og smelta smør. Kan også ha noen grønnsaker i gratengen eller utenom! Kjempegodt, og ungene elsker det! Dette holder til en familie på 4-5 personer. Det går an å bruke wienerpølser også, men det blir litt seigere pga skallet.

Skrevet

Makaroniform med pølser:

Kok makaroni, hell av vannet og ha makaronien i en smurt ildfast form, event. med hakka løk. Ha i pølsebiter. Hell over en melk/eggeblanding tilsatt salt og pepper. Revet ost på toppen. Inn i ovnen på 200gr. i 30-40min. Server en salat ved siden av. Denne retten faller i god smak hos barn, men også voksne:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...