Gå til innhold

Misunnelse

Gjest Anoreksia deluxe

Anbefalte innlegg

Gjest Anoreksia deluxe
Skrevet

At kvinner sulter seg i hjel forstår jeg godt, alle snakker jo om vekta og ingen er flinke til å gi hverandre komplimenter lenger. Tror kanskje vi kvinner "liker" at våre venniner ikke er fornøyd med kroppen vår? Er vår største trussel en slank og fin vennine?

Les: Misunnelse

Gjest personlighet
Skrevet

Så lenge de ikke går med et hovmodig blikk og tror de er sååå pene så gjør det ikke noe om en veninne er vakker. Man merker slikt fort uten ord også.

Skrevet

Slik opplever ikke jeg verden. Jeg opplever stadig å få komplimenter fra arbeidskamerater (kvinnelige, sådan) og gir også komplimenter når det passer.

Jeg måler ikke en kvinnes skjønnhet på hvor tynn hun er - utstråling, humor og stil betyr mye mer.

Men det kan hende et jeg, med mine 33 år, er i en annen generasjon kvinner?

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg er selv blitt rund de siste årene, og har heller aldri vært tynn. Har aldri følt trang til å sulte meg inn i en kunstig norm. Jeg har en benbygning og kropp som ikke er "skapt" for å være modell-tynn. Det er ikke naturlig for meg, ei heller så mange andre. Vi ser rare og avmagrede ut da, usunne rett og slett.

Jeg har midje og hofter, store bryster... Da ser det merkelig ut med fyrstikkbein og beinknoker som stikker ut under skinnet. Nei, æsj!

Jeg trener og prøver å legge om kostholdet mitt, det er det eneste fornuftige å gjøre. Jeg skal finne min gamle matchvekt, og den er et stykke over femti kilo skal jeg love deg. Så innmari bra ut da jeg veide 65 kilo synes jeg selv-muskler og fett perfekt proposjonert, med kvinnelige former. ;-)

Gjenstår litt før jeg kommer dit igjen, men jeg har da ikke dårlig tid eller dårlig selvbilde. Så da bare tar det den tid det tar.

Mange som måler sitt egenverd i utseende og har litt fordreid verdisyn, vil kanskje misunne og forrakte sine tynne venner?

Jeg føler det ikke slik. For jeg føler ikke at de er bedre enn meg i kraft av å være tynn.

Vi trener, spiser og går ut sammen. Hva de føler om at vi er forskjellige har jeg ikke tenkt på, og gidder jeg heller ikke spekulere i. Siden vi er venner bryr vi oss om hverandre og ønsker hverandre godt. Tror nå jeg!

:-)

Gjest heffalumpen
Skrevet

Synes kvinner generelt er litt misunnelige. Det er sært. Men det gjelder mest de som vil være 'best'.

Skrevet

Det er nok mye misunnelse ute og går, ja.

Måtte smile av forrige episode av "Christine", med hun fra Seinfeld. Hun bemerket til eksens nye kjæreste at hun hadde fin BH, som holdt alt på plass.

Da denne svarte at hun ikke hadde BH på seg, svarte Christine (som de begge heter) at det var vanskelig å like henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...