Gå til innhold

Når lar dere ungdommen (jentene) deres overnatte hos kjæresten

Anbefalte innlegg

Gjest gunn-marit
Skrevet

Jeg og kjæresten min var 17 år gamle når han overnattet hos meg. Det var en fordel at vi var like gamle og uerfarne og famlende. Da gikk ikke ting så fort.

Min mor kjente godt kjæresten min og var bare veldig glad for at vi var isammen. Hun mente nemlig at siden vi begge var veldig fornuftige så var det bedre at vi var sammen på alle måter enn om jeg hadde løpt alene på byen og drukket meg full.

Vi er gift i dag.

Men om jeg kan være like åpen med min datter når tiden kommer, se det vet jeg faktisk ikke! Gruer meg til disse følelsene som sikkert kommer første gangen når "barnet"sover borte.

Takk for svar.

Ja, det er i grunn veldig bra at de er på samme alder. Hadde vel vært 'værre' om han hadde vært 18-19 år.

Uff, synes ikke det er så lenge siden jeg tenkte at det var lenge til vi kom til dette punktet. Tiden går jammen fort.

Gjest gunn-marit
Skrevet

Nesten 16.

Bedre å la kjæresten overnatte enn å ha dem fly rundt i byen om kvelden/natta og så skulle hun dra alene hjem tilslutt.

Ja, det er nok mye i det.

Er ikke bare, bare å reise hjem alene en fredags og lørdagskveld.

Men er ikke helt enkelt dette her.

Også vil jeg ikke være like streng som jeg følte at mine foreldre var. Også er hun en fornuftig jente, og han virker også som er fornuftig og grei gutt.

Tusen takk for inspill.

Gjest gunn-marit
Skrevet

Hei... Jeg er 14, men får vel lov å ha venninner på overnatting. Broren min fikk også lov til å ha kjæresten sin på overnatting rundt 15-16 års alderen. Har de sex, (eller hva det skal være) så kan jo det som sagt skje når som helst. Er han en grei gutt, ser jeg ingen problem med det:)

Venninner har hun fått lov til å ha på overnatting lenge, også å overnatte hos venninner.

Men blir litt annerledes når det er en gutt hun skal overnatte hos.

Og ja, sex kan de ha hvor som helst ellers.

Tror også det hadde vært enklere om mitt barn hadde vært gutten også. Selv om så klart gutter også skal ta sitt ansvar om noe skulle skje.

Tusen takk for svar.

Skrevet

Ja, det er nok mye i det.

Er ikke bare, bare å reise hjem alene en fredags og lørdagskveld.

Men er ikke helt enkelt dette her.

Også vil jeg ikke være like streng som jeg følte at mine foreldre var. Også er hun en fornuftig jente, og han virker også som er fornuftig og grei gutt.

Tusen takk for inspill.

Bare pass på at hun har p-piller så hun ikke blir gravid.

Gjest gunn-marit
Skrevet

Har ikke så store barn selv enda(takkoglov..), men vil bare si at jeg husker jeg fikk overnatte hos kjæresten min da jeg var 16.(på midten av 90-tallet). Vi hadde vært sammen et par mnd, han var 17. Mine foreldre var ellers ganske strenge, men der skjønte de vel at de ikke kom så langt. Vi overnattet stadig hos hverandre etter det, omtrent hver helg og noen ukedager, koste, utforsket, men det gikk faktisk i allefall et par mnd før jeg ikke var jomfru lenger;)

Ungdommer kan også være fornuftige:)

Ja, ungdom kan være svært så fornuftige de. Ingen tvil om det. Og de er to fornuftige ungdom begge to, synes jeg.

Men skal sette meg ned å snakke med henne. Var noen fine punkter 'klem til deg' skrev i sitt svar. Så de skal vi nok snakke litt sammen om.

Tusen takk for svar.

Skrevet

Venninner har hun fått lov til å ha på overnatting lenge, også å overnatte hos venninner.

Men blir litt annerledes når det er en gutt hun skal overnatte hos.

Og ja, sex kan de ha hvor som helst ellers.

Tror også det hadde vært enklere om mitt barn hadde vært gutten også. Selv om så klart gutter også skal ta sitt ansvar om noe skulle skje.

Tusen takk for svar.

Det jeg uansett vil si, er at er han en onklig kar, så burde ha ta sitt ansvar å bruke kondom(hvis hun ikke går på pilla) Dette kan du snakke med datteren din om, og si at hvis de bruker kondom, så er det ingen problem.

Gjest gunn-marit
Skrevet

Bare pass på at hun har p-piller så hun ikke blir gravid.

Ja, jeg har utstyrt henne med p-piller. Og også forklart at hun må være svært, svært nøye med å ta de som hun skal.

Takk for tilbakemeldig.

Gjest gunn-marit
Skrevet

Det jeg uansett vil si, er at er han en onklig kar, så burde ha ta sitt ansvar å bruke kondom(hvis hun ikke går på pilla) Dette kan du snakke med datteren din om, og si at hvis de bruker kondom, så er det ingen problem.

Ja, prevensjon er svært svært viktig, Ingen tvil om det.

:)

Skrevet

Joda, jeg skrev jo det. At alt som kan skje om natta kan også skje på dagtid/kvelden. Så jeg vet ikke egentlig hva som får meg til å være så usikker på dette.

Hjemme hos meg, da jeg vokste opp var det veldig, veldig strengt. Og jeg vil jo ikke at hun skal ha det på samme måte som meg på det området.

Nei, regner vel med at jeg lar henne få overnatte der til helgen.

Om hun ikke skulle ha overnattet hadde de jo vært alene hele lørdagskvelden alikevel. Og da hadde de jo allikevl rukket det ville da også.

Men greit å lufte sin usikkerhet her inne.

Tusen takk for svar.

skjønner at du er usikker :) mamma var også det, begge hadde folk som overvåka hjemme, så vi hadde liksågodt sex på kinodoen. jepp.... man kan ha sex overalt. hvor som helst, og når som helst ;)

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

Vel, jeg ble sammen med kjæresten min da jeg var 16, men mine foreldre var strenge og lot meg ikke få overnatte hos han før jeg var atten. Litt rart at vi egentlig fikk dra på ferie sammen før jeg ble atten, når jeg tenker etter!

Men, i allefall, jeg lot de svi for at de tvang oss til å vente! Fra jeg var atten så overnattet jeg hos han hver eneste helg! Ha! Tenkte jeg da! :-)

Skrevet

Jeg hadde kjæresten min boende hos meg på pikerommet fra jeg var 16 år og vi bor fortsatt sammen etter 16 år, men da i egen bolig :)

Gjest DronningLabana:-)
Skrevet

Hei

Da jeg var 16 ble jeg kjæreste med en på 19. Etter et par måneder følte vi det var naturlig å overnatte hos hverandre. Moren min følte tydeligvis ikke at dette var like naturlig som oss og prøvde i det lengste å nekte oss det:-) Det nyttet ingen ting!

Jeg har egentlig alltid vært ganske fornuftig og rolig, har aldri hatt noe særlig ungdomsopprør mot foreldrene mine eller noe slikt. Men da mor prøvde å nekte meg å sover over hos min kjæreste eller nekte meg å dra på hytteturer med han så protesterte jeg høylytt. Det kom ikke på tale å høre på henne, jeg gjorde som jeg ville og mor måtte fint gi seg. På 18 års dagen min flyttet vi sammen og 2 måneder etter jeg ble 19 fikk vi vårt første barn. Er nå 18 og desverre skilt. Var nok ikke så fornuftig å binde seg så tidlig, men ingen ting i verden kunne stoppet meg fra å gjøre det der og da!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...