Gå til innhold

Hvor mye må jeg spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ned 3-4 kg. Har meldt meg inn i vektklubben på VGnett. Der tastet jeg i går inn i dagboken hvor mye jeg spiste og hvor mye jeg trente.

I går spiste jeg to knekkebrød med makrell i tomat til frokost, og ett eple til lunsj, to fiskekaker, halvannen potet og råkost til middag og så drakk jeg en kopp kakao til kvelds. Jeg steppet en time i går.

Når man tar bort de kaloriene jeg har brukt på steppingen, har jeg fått i meg 322 kalorier iløpet av hele dagen. Og jeg skal holde meg på 1400. Hvordan skal jeg klare det? Synes jeg spiste ganske mye i går og følte meg absolutt ikke sulten.

Skrevet

Du kan jo ta et knekkebrød med pålegg til lunsj? Og noe mat til kvelds? I stedetfor eller i tillegg til kakao. Kakao er det jo mye sukker i da, kanskje ikke så bra. Lag deg en salat med noe kylling osv til kveldsmat?

Man skal jo helst ha 4-5 måltider per dag.

Skrevet

Men de kaloriene du får i deg i løpet av en dag skal vel være 1400 uavhengig av hvor mye du trener? Ikke trekke fra kaloriene som ble trent bort?

Skrevet

Men de kaloriene du får i deg i løpet av en dag skal vel være 1400 uavhengig av hvor mye du trener? Ikke trekke fra kaloriene som ble trent bort?

Mye mulig. Men uten trening hadde jeg fått i meg 826 kalorier. Ikke nok det heller. Vil jo ikke spise for lite.

Skrevet

Mye mulig. Men uten trening hadde jeg fått i meg 826 kalorier. Ikke nok det heller. Vil jo ikke spise for lite.

Legg til et knekkebrød,eller en brødskive til lunsj, og kanskje en eggeomelett til kvelds så blir det litt bedre :) Det er ofte sånn at man må spise mer enn man vanligvis har gjort. Og oftere.

Skrevet

1400 høres lite ut, i alle fall når du trener en del. Grete Roede anbefaler ikke noe lavere enn 1600, lavere enn det så bremser forbrenningen. Det er viktig å spise nok hvis du vil ned i vekt!

Gjest ikke lurt
Skrevet

Legg til et knekkebrød,eller en brødskive til lunsj, og kanskje en eggeomelett til kvelds så blir det litt bedre :) Det er ofte sånn at man må spise mer enn man vanligvis har gjort. Og oftere.

Jeg slanket meg fra 57 kg til 63 kg den gangen jeg ikke spiste nok;)

Skrevet

1400 høres lite ut, i alle fall når du trener en del. Grete Roede anbefaler ikke noe lavere enn 1600, lavere enn det så bremser forbrenningen. Det er viktig å spise nok hvis du vil ned i vekt!

I tillegg til at man går lett opp igjen hvis man går for fort ned i vekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...