Gå til innhold

Katten min spyr

Anbefalte innlegg

Hehe, husker ikke helt hvem som var imot det, men. Nå er tråden sendt, så. Alle snakker jo om ungene sine her, så jeg får vel litt unntak siden hun faktisk er babyen min =p

Jeg fikk se mange bilder av Angelica også da.. sladrejenter =) Der snakker vi forøvrig pen jente!

Men den natten drømte jeg at jeg ble den nye Tone Damlie Aaberge, kjempeberømt, og så var det noen som fant fram til dol. Der ble det gravd frem all slags dritt om meg, og det ble toppet med en bekreftelse da to av dolerene kunne vise til bilder de hadde fått av denne DarkPink...

Skremmende drøm... :-)

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

17

• Lillemus

3

• Prozak

2

• lex

1

Mest aktive i denne tråden

Hvem er det som hater katteinnlegg? Mer enn de vanlige kjærringinnleggende? Drit i dem :-)

Kom deg til vet. med katten og få tatt prøver hvis dette ikke går over umiddelbart. Vaksinerer du den? Hvis ikke finnes det desverre slike koslige ting som kattepest og FIV (katte-aids).

"..........................................."

Det ser ikke ut til at hun har spist eller bæsjet siste døgnet. Vetrinæren jeg ringte til gav meg en slags diett jeg skulle sette henne på, men jeg tror jeg tar henne med ned på kontoret i morgen hvis det ikke har gitt seg da.

Gjør det! God bedring til pusen!

Hvem er det som hater katteinnlegg? Mer enn de vanlige kjærringinnleggende? Drit i dem :-)

Kom deg til vet. med katten og få tatt prøver hvis dette ikke går over umiddelbart. Vaksinerer du den? Hvis ikke finnes det desverre slike koslige ting som kattepest og FIV (katte-aids).

"..........................................."

Tror den har fått alle vaksiner den skal ha, og hun er uansett enebarn og jomfru så det holder, har omtrent ikke sett på andre katter hele sitt liv. Kan hun ha fått sånt likevel?

Du tror ikke de ler av meg hvis jeg kommer ned dit med tårevåte øyne og må ha hjelp NÅ, og så finner de ikke noe galt og tror jeg er sånn hysterisk psykokatteeier?

Stakkars vesla =(

Annonse

Gjest Humlepungen

Hun er et og et halvt år.

Merkelig. Hun bruker enten å ikke bry seg eller å bite når jeg tar henne på magen, men nå lukket hun øynene og malte da jeg kjente etter! Kan det være at det var godt å bli massert hvis hun har knip?

Hun er innekatt, men spiser ofte rare ting hun finner, ja.

Skal se an om hun spyr i natt også, og hvis det ikke bedrer seg går vi nok til lege.

Katter kan også male hvis de får vondt eller har ubehag. Det er mulig at hun har mageknip fordi det gjør vondt i magen hennes. Spesielt siden hun ikke bruker å male til vanlig når du klør henner der. (I en kattebok jeg har der står det at katter kan male for å trøste seg selv hvis de har det vondt, så det er ikke noe jeg har "kommet på" selv).

Ta den nakkeskinn testen som jeg fortalte deg om. Spyr hun så mye som du sier, da trenger hun den ekstra væsken hun kan få. Prøv å lur i henne med snikete metoder.

Bedre at du drar en gang for mye til veterinær enn en gang for lite. Er hun ikke bedre i morgen så bare ta en tur. Det er jo derfor vi har dyrleger.

lykke til

Gjest Ulvinnen

Hehe, husker ikke helt hvem som var imot det, men. Nå er tråden sendt, så. Alle snakker jo om ungene sine her, så jeg får vel litt unntak siden hun faktisk er babyen min =p

Jeg fikk se mange bilder av Angelica også da.. sladrejenter =) Der snakker vi forøvrig pen jente!

Men den natten drømte jeg at jeg ble den nye Tone Damlie Aaberge, kjempeberømt, og så var det noen som fant fram til dol. Der ble det gravd frem all slags dritt om meg, og det ble toppet med en bekreftelse da to av dolerene kunne vise til bilder de hadde fått av denne DarkPink...

Det var i hvert fall ikke jeg som var i drømmen din. Jeg viser aldri videre bilder av noen dolere uten å spørre dem om tillatelse først.

Jeg regner også med at det gjelder andre veien - at du ikke viser meg til noen?

Og ja, det stemmer at vi chattet om deg. Men bare i positive ordelag.

Tror den har fått alle vaksiner den skal ha, og hun er uansett enebarn og jomfru så det holder, har omtrent ikke sett på andre katter hele sitt liv. Kan hun ha fått sånt likevel?

Du tror ikke de ler av meg hvis jeg kommer ned dit med tårevåte øyne og må ha hjelp NÅ, og så finner de ikke noe galt og tror jeg er sånn hysterisk psykokatteeier?

Stakkars vesla =(

Nei, de ler neppe av deg :-)

"......................................"

For en god stund siden hadde jeg et tilsvarende innlegg her inne. Katten ble bare slappere og slappere og vi kom oss til veterinæren. Det viste seg at katten hadde spist en beinbit som satt bom fast i tynntarmen. Hun ble operert samme dag og hadde trolig ikke overlevd natta om vi hadde venta (hun spydde i ca 2-3 dager før vi dro til veterinæren).

Aner ikke om dette er noe lignende, men jeg ville nok ringt veterinæren imorgen tidlig!

Takk for svar og gode tips.

Det virker som om hun har drukket hele tiden mens hun har spydd, og da jeg satte ned nytt, ferskt vann til henne nå drakk hun også. Men spist eller bæsjet har hun ikke på en god stund.

Det som kommer opp er ganske mye, klar væske som ikke lukter, så det virker som om det er rent vann som kommer opp?

Katten min slutta helt å drikke og spise etter en stund. Jeg synes det kan virke som et fremmedlegeme stenger for i tarmen...

Jeg kom igjennom nå. Hun sa jeg skulle gi henne bare vann et døgn, og deretter fiskeboller og ris, for det hørtes ut som noe mavegreier.

Jeg fikk beskjed om at når det er noen "magegreier" så har katten også diare. Hvis katten _kun_ spyr væske, så tyder det på fremmedlegeme i magen!

Se svar til de to andre.

Hørtes ikke ut som om hun mente det var vits med noe akutt time hvertfall! Men jeg tror jeg drar ned med henne i morgen uansett. Hun ligger i fanget mitt og glipper med øynene og gulper vann nedover seg. Begynner nesten å gråte jeg =(

Nå svarer jeg i hytt og pine her, men jeg blir så bekymra for pusen din :-/

Den første veterinæren jeg ringte til mente det ikke var noen fare og jeg kunne se det an litt til. Jeg orka ikke se det an og ringte en annen som jeg visste hadde røntgenapparat. Dit fikk jeg komme med en gang og det ble hasteoperasjon. Hadde jeg hørt på den første veterinæren så hadde ikke katten vært her idag...

Annonse

Det var i hvert fall ikke jeg som var i drømmen din. Jeg viser aldri videre bilder av noen dolere uten å spørre dem om tillatelse først.

Jeg regner også med at det gjelder andre veien - at du ikke viser meg til noen?

Og ja, det stemmer at vi chattet om deg. Men bare i positive ordelag.

Mja, skeptisk.. =p

Hvis jeg hadde vært Tone, hadde du ikke nå blitt fristet til å bla fram innleggene mine og vise bildet mitt? For en _klekkelig_ se og hør sum selvsagt.

Min katt har også spydd nå nylig.

Han spydde hele dagen, og litt på kvelden, ca 8 ganger.

Ringte veterninæren, som sa det var viktig at katten fikk i seg vann, sånn at han ikke ble dehydrert. Om katten spydde i to dager, så måtte jeg komme med han.

Heldigvis sluttet det før det var gått to dager, han har nok spist noe han ikke tålte (vår spiser alt mulig rart av snorer osv).

Hos dyrebutikken sa de at vi burde gi han katte malt eller la han spise kattegress, fordi det kunne godt mulig være en hårball som ville opp.

Noe utover det, så måtte en ringe dyrelegen.

Gjest Ulvinnen

Mja, skeptisk.. =p

Hvis jeg hadde vært Tone, hadde du ikke nå blitt fristet til å bla fram innleggene mine og vise bildet mitt? For en _klekkelig_ se og hør sum selvsagt.

Nei, det hadde jeg ikke.

For eksempel tok jeg en gang diskre' noen bilder av Kronprinsen og Marius en gang jeg kom over dem når vi var på tur. De var helt tydelig bare ute på en privat tur.

Jeg fleipet med min mann om at vi nå kunne blitt rike ved å selge dem til Se&Hør, men tok selvsagt ikke kontakt med bladet.

Noe senere oppdaget jeg at andre også hadde kjent dem igjen, for det var faktisk bilder av dem fra den anledningen i nevnte blad.

Nå svarer jeg i hytt og pine her, men jeg blir så bekymra for pusen din :-/

Den første veterinæren jeg ringte til mente det ikke var noen fare og jeg kunne se det an litt til. Jeg orka ikke se det an og ringte en annen som jeg visste hadde røntgenapparat. Dit fikk jeg komme med en gang og det ble hasteoperasjon. Hadde jeg hørt på den første veterinæren så hadde ikke katten vært her idag...

Tusen takk for at du bryr deg sånn Togli! Må nesten si jeg er glad jeg ikke så innleggene dine før idag. Noe så skummelt =S

Pusen kvikna nemlig til igjen i går. Hun begynte først å traske litt rundt, og så å leke, og i natt stod hun opp og spiste litt for. Hun har ikke spydd siden tidlig i går kveld.

Jeg skal holde et ekstra øye med henne, men det virker som om hva det enn var at det er over.

Min katt har også spydd nå nylig.

Han spydde hele dagen, og litt på kvelden, ca 8 ganger.

Ringte veterninæren, som sa det var viktig at katten fikk i seg vann, sånn at han ikke ble dehydrert. Om katten spydde i to dager, så måtte jeg komme med han.

Heldigvis sluttet det før det var gått to dager, han har nok spist noe han ikke tålte (vår spiser alt mulig rart av snorer osv).

Hos dyrebutikken sa de at vi burde gi han katte malt eller la han spise kattegress, fordi det kunne godt mulig være en hårball som ville opp.

Noe utover det, så måtte en ringe dyrelegen.

Det høres ut som noe av det samme tilfellet med min pus. Nå ser hun heldigvis ut til å være i fin form igjen =)

Nei, det hadde jeg ikke.

For eksempel tok jeg en gang diskre' noen bilder av Kronprinsen og Marius en gang jeg kom over dem når vi var på tur. De var helt tydelig bare ute på en privat tur.

Jeg fleipet med min mann om at vi nå kunne blitt rike ved å selge dem til Se&Hør, men tok selvsagt ikke kontakt med bladet.

Noe senere oppdaget jeg at andre også hadde kjent dem igjen, for det var faktisk bilder av dem fra den anledningen i nevnte blad.

Godt, godt. Da kan jeg bli berømt med sikkerhet =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...