Gå til innhold

Navn som alltid...


Gjest ultragravid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • jubalong70

    6

  • Angelica :o)

    5

  • Sofline

    4

  • Lillemus

    2

Mest aktive i denne tråden

Halloen. For å være helt ærlig så liker jeg ikke verken Madelén eller Cornelia, guttenavn høres fint ut. Men det er dine barn og du bestemmer. Greit at du liker navn, men tenk på ungene når de begynner i barnehage eller på skole, greit å ha uvanlig navn, men det kan bli til grunn for mobbing..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1163708814' post='3393362]

He he.. Håper du ikke avslørte dine barns navn nå ;)

Ingen av mine heter Simon i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er litt det jeg synes også...Liker godt gutten vår, Samuel, men syns vel ikke Madelèn passer helt. Tips til navn som passer til samuel?Jente selvsagt :-)

Salma? Liker det navnet kjempe godt jeg, og sånn skal hete min datter hvis jeg får en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cornelia er nydelig!

Jeg synes kanskje Madelen er i en litt annen sjanger enn Samuel.. Ikke det at det er så viktig, men siden du spør ;-)

Forøvrig er Madelen også et fint navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen. For å være helt ærlig så liker jeg ikke verken Madelén eller Cornelia, guttenavn høres fint ut. Men det er dine barn og du bestemmer. Greit at du liker navn, men tenk på ungene når de begynner i barnehage eller på skole, greit å ha uvanlig navn, men det kan bli til grunn for mobbing..

Ingen av disse navnene er da særlig uvanlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er litt det jeg synes også...Liker godt gutten vår, Samuel, men syns vel ikke Madelèn passer helt. Tips til navn som passer til samuel?Jente selvsagt :-)

Hva med Sanna, Tomine, Albertine eller Amelia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av disse navnene er da særlig uvanlige?

Jeg synes de er, men som folk sier smaken er som baken..:) Men det er jo ti slutt moren som bestemmer og skal like disse navn. Ble spurt om mening så svarer bare, jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halloen. For å være helt ærlig så liker jeg ikke verken Madelén eller Cornelia, guttenavn høres fint ut. Men det er dine barn og du bestemmer. Greit at du liker navn, men tenk på ungene når de begynner i barnehage eller på skole, greit å ha uvanlig navn, men det kan bli til grunn for mobbing..

Bare fordi de ikke er brukt av alle og enhver, betyr det da ikke de er uvanlige. Jeg tror neppe det finnes nordmenn som aldri har hørt disse navnene. Navn alene er dessuten sjelden grunn til mobbing. Har noen funnet ut at en medelev skal mobbes, finner de en grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de er, men som folk sier smaken er som baken..:) Men det er jo ti slutt moren som bestemmer og skal like disse navn. Ble spurt om mening så svarer bare, jeg:)

Jepp, bare stussa litt over at du syntes navnene var så spesielle at de kunne være en belastning for barnet. For meg er disse navnene helt normale navn som mange heter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du likte ikke uvanlige navn? :-)

Har ikke noe imot uvanlige navn, men akkurat de to likte jeg ikke( sorry ultragravid, men du spurte :)).

Men dette med mobbing, min niese gikk i klassen med jente som ble mobbet for hun hadde samme fornavn som bestemor til en annen jente..

Men hvis jeg skulle måtte velge mellom Cornelia eller Madelèn , så ville jeg sikkert valgt den siste. Man tenker på svenske prinsesse med en gang, mens Cornelia høres veldig gammeldags ut.

Hva heter dine barn da, togli :)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe imot uvanlige navn, men akkurat de to likte jeg ikke( sorry ultragravid, men du spurte :)).

Men dette med mobbing, min niese gikk i klassen med jente som ble mobbet for hun hadde samme fornavn som bestemor til en annen jente..

Men hvis jeg skulle måtte velge mellom Cornelia eller Madelèn , så ville jeg sikkert valgt den siste. Man tenker på svenske prinsesse med en gang, mens Cornelia høres veldig gammeldags ut.

Hva heter dine barn da, togli :)?

Jeg er ikke togli... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke Madelen-variantene nettopp fordi det er så mange varianter. Jeg unner ingen barn å måtte forklare hvordan navnet staves, med apostrofer og det hele, ved enhver anledning.

Men altså, jeg er gammel og sær. Cornelia er også litt vel dillete for meg (dessuten kommer det i den store sekken med navn som alltid må ha "med C" evt. "med K" som tilføyelse).

Jeg synes Samuel klinger bra sammen med Sara, Selma eller Sunniva. Eller Linnea hvis du synes det blir teit med begge på S. Men det er vel så viktig hvordan navnet står til etternavnet - hun skal ikke bo sammen med broren sin hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen. For å være helt ærlig så liker jeg ikke verken Madelén eller Cornelia, guttenavn høres fint ut. Men det er dine barn og du bestemmer. Greit at du liker navn, men tenk på ungene når de begynner i barnehage eller på skole, greit å ha uvanlig navn, men det kan bli til grunn for mobbing..

Mine barn har "uvanlige" navn, ingen av mine har blitt ertet for det. Eldste jenta bruker sitt meget uvanlige navn mer enn det hun har som er mer vanlig og er kjempestolt av navnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...