Gå til innhold

Adobe photoshop cs

Gjest Adope photoshop cs

Anbefalte innlegg

Gjest Adope photoshop cs
Skrevet

Hei!

Den versonen er jo shitdyr....

Noen tips om hvor jeg kan få den rimligst? Blir glad for alt jeg kan spare, men det er vel ikke store avvikene vil jeg tro.

Har nettopp begynt på kurs, og så viser det seg altså at det er cs og ikke elements, og prisforskjellen der er jo enorm!!

Noen som har jobbet med både cs og elements, trenger man begge, eller er det en mulighet for meg og gå på kurset for cs, men gjøre alt hjemme i elements?

Jeg venter Adobe element 5 hjem i posten en av dagene.

Vennlig hilsen

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg har både Photoshop Elements 4 og Photoshop CS2 på maskinen min (CS2 er en studentlisens jeg har betalt for gjennom høgskola). Nå har det vært mye å gjøre underveis i studiene, så jeg har rett og slett ikke hatt tid å sette meg inn i Photoshop, syns det er ganske høy læringsterskel på den.

Elements mangler helt sikkert noen funksjoner som fullversjonen har, men til mitt bruk (så langt) har Elements gjort nytten. Dessuten liker jeg grensesnittet til Elements best.

Gjest Underskrift
Skrevet

Jeg har både Photoshop Elements 4 og Photoshop CS2 på maskinen min (CS2 er en studentlisens jeg har betalt for gjennom høgskola). Nå har det vært mye å gjøre underveis i studiene, så jeg har rett og slett ikke hatt tid å sette meg inn i Photoshop, syns det er ganske høy læringsterskel på den.

Elements mangler helt sikkert noen funksjoner som fullversjonen har, men til mitt bruk (så langt) har Elements gjort nytten. Dessuten liker jeg grensesnittet til Elements best.

Så din konklusjone er at jeg klarer meg flott uten.

Er de bygget opp på sånn ca samme måte?

Vennlig hilsen

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vennlig hilsen

Om du mener brukergrensesnitt, så nei, da er de svært forskjellige. Når det gjelder funksjonene som finnes i begge, så fungerer de på samme måte. Bare at de er enklere å finne i Elements enn i CS2.

Skrevet

Vennlig hilsen

Hvorvidt du klarer deg med elements fremfor cs er vel helt og holdent avhengig av hvor avansert du er eller har tenkt å bli?

"........................................."

Gjest Underskrift
Skrevet

Hvorvidt du klarer deg med elements fremfor cs er vel helt og holdent avhengig av hvor avansert du er eller har tenkt å bli?

Jeg har ikke så greie på verken det ene eller det andre, det var sikkert derfor jeg stilte ett så ett dumt spørsmål.

Jeg aner virklig ikke hvordan elements 5 eller cs2 er bygget opp, og/eller om det er likheter mellom di to utgavene, det var derfor jeg lurte.

Skrevet

Jeg har ikke så greie på verken det ene eller det andre, det var sikkert derfor jeg stilte ett så ett dumt spørsmål.

Jeg aner virklig ikke hvordan elements 5 eller cs2 er bygget opp, og/eller om det er likheter mellom di to utgavene, det var derfor jeg lurte.

Her kan du lese om de to photoshop-versjonene opp mot hverandre:

http://www.google.no/search?hl=no&rls=GGLG%2CGGLG%3A2005-36%2CGGLG%3Ano&q=photoshop+cs+vs+elements&btnG=S%C3%B8k&meta=lr%3D

Skrevet

Elements er vel en "lettutgave", mens cs er den store, tunge, fulle versjonen. Derav den store prisforskjellen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...