Gå til innhold

Mørkeredd, voksne dama...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er redd for hun lille spøkelsesjenta i The Ring, og små spøkelsesjenter generelt. Ja, og hai.

Men du: Hva er det egentlig du er redd for? Er det mørket eller lumske blottere i gummistøvler og lang frakk?

Jeg tror aldri jeg har vært redd for mennesker. Kun håndgripelige trusler som disse spøkelsesjentene og hai.

Åh herregud, jeg er også helt urimelig redd for små barnespøkelser.

*grøsser*

Skrevet

Jeg er kjemperedd for mørkhudede voldtektsmenn, har utviklet angst for de som er mørke i huden.

Er kjemperedd når jeg vandrer rundt i Oslo sentrum sent på kvelden, og går i store buer rundt mørkhudede menn (noe som sikkert vekker oppmerksomhet, og gjør meg til et lettere offer om jeg virkelig skulle møte på en voldtektsmann en dag).

Jeg tør aldri gå alene på folketomme og øde veier, og ehhhhh....låser døra når jeg er alene hjemme.

Alt dette er verre når det er kvelden og natta og er mørkt.

I mørket føler jeg at de puster meg i nakken om jeg er ute alene...

Så du er ikke redd for lyshudede voldtektsmenn, altså? De er kanskje mer skånsomme?

Skrevet

Jeg er ikke mørkredd, men liker likevel ikke å gå på uopplyst vei; jeg er redd for å tråkke utforbi eller snåve i noe.

En mørk kveld satt vi og fortalte spøkelseshistorier hjemme hos meg. Skal si jeg ikke misunte de andre som måtte gå hjem etterpå!

Skrevet

Jeg er ikke noe redd utendørs i mørket - det være seg skogholt, eller mørke bygater.

Men hjemme i mitt eget hus tør jeg nesten ikke gå og legge meg om kvelden hvis jeg er helt alene (noe jeg sjelden er). Da tolkes alle lyder i verste mening. -Kan rett og slett få panikk og ligger våken med dyna godt opp til nesa helt til søvnen tar meg utpå morgensiden en gang (lyset er selvfølgelig på :o( )

Skrevet

mørket kan være skremmende, men jeg var nok mere redd i barndommen enn nå. Jeg fikk en ubehagelig følelse da det ringte på døra her litt over kl ni i kveld. Utelyset funker ikke for tida, så man ser ikke hvem som står der før de stikker hodet inn i gangen. Det var ekkelt! Men det var bare den søte nabogutten som ville låne noe her :) Men nå er døren låst!

Gjest redd nick
Skrevet

Så du er ikke redd for lyshudede voldtektsmenn, altså? De er kanskje mer skånsomme?

I teorien er det self. det samme, men i praksis tenker jeg ikke så ille om de som er etnisk norske.

Media har banka det inn i mitt hode at de fleste av dem er mørke i huden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...