Gå til innhold

Hvilken musikk liker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger ikke svare med nick, jeg lurer bare på om noen har like god smak som meg =)

Skal avsløre egen musikksmak om jeg tør da (pinlig)...

Gjest mye forskjellig
Skrevet

Rock, 80-talls pop, disco.

Johnny Cash, Bruce Springsteen, Pink Floyd, Madonna, Jamiroquai, King Midas, Mötley Crue, National Bank, Led Zeppelin o.s.v.

Skrevet

Jeg er ganske altetende når det gjelder musikk. Hører på nesten alt - fra Iron Maiden og Guns n'roses til listepop, Coldplay, Keane, Madonna osv.

Også mye klassisk. Mozart, Beethoven, Bach, Brahms, u name it.

Skrevet

U2

Nick Cave (and the bad seeds)

Prince

REM

Radiohead

Madonna (innimellom)

Madrugada

Jim Stärk

Metallica (etter en knallkonsert med dem i 1992)

Teenage Fanclub

They Might be Giants

og en masse, masse annen musikk.....

ylvali1365381015
Skrevet

Det er en floskel, men likefullt sant: jeg liker nesten alt.

Jazz(bossanova og klassisk jazz,gjerne the old ladies;-)),klassisk,viser, electronica,reagge,pop,rock, blues,LITT country,LITT punk, heavvy,skah,hiphop,rap,

etnisk/folkemusikk av ymse slag(gjerne slavisk,noe afrikansk,indisk,nordisk,

sigøyner,jødisk,søreuropeisk..)

en del new-vawe... SÅ mye bra musikk!!! Vet ikke hva jeg skulle gjort uten....

Har imidlertid problemer med atonal moderne klassisk, death metal og ellers gutturale dødsrallinger med høytempo-rytme til. Trance er sjelden bra, så også trance-joik og de mest suppe-kommersielle vg-liste-låtene.

Kan ikke ramse opp navn, da bruker jeg alt for lang tid og for mye plass! :-)

Skrevet

Stort sett hører jeg på rock av forskjellige slag, jeg er ikke på metalkjøret, men jeg kan høre på noe. Jeg liker country av typen Cash, Gram Parsons, Emmylou Harris ikke Garth Brooks og det kjøret der. Jeg elsker Pixies (ref. nicket), Nick Cave, Sonic Youth, Lou Reed og stort sett alt på lista til Kava.

Jeg er også glad i endel punk av det gamle slaget, Clash, Ramones, Sex Pistols, jeg liker Beatles og John lennon opplegget er det jeg foretrekker. Jeg liker endel gammel Jazz, Nina Simone, Ella Fitzgerald.

Jeg hater divasynging ala Celine Dion, Mariah Carey, Christina Aguilera (usikker på stavingen her) også videre i den gata.

Musikken må helst ha sjel, nerve og den må gripe meg på en eller annen måte.

Skrevet

Stort sett hører jeg på rock av forskjellige slag, jeg er ikke på metalkjøret, men jeg kan høre på noe. Jeg liker country av typen Cash, Gram Parsons, Emmylou Harris ikke Garth Brooks og det kjøret der. Jeg elsker Pixies (ref. nicket), Nick Cave, Sonic Youth, Lou Reed og stort sett alt på lista til Kava.

Jeg er også glad i endel punk av det gamle slaget, Clash, Ramones, Sex Pistols, jeg liker Beatles og John lennon opplegget er det jeg foretrekker. Jeg liker endel gammel Jazz, Nina Simone, Ella Fitzgerald.

Jeg hater divasynging ala Celine Dion, Mariah Carey, Christina Aguilera (usikker på stavingen her) også videre i den gata.

Tvillingsjel :-)

At jeg kunne glemme Johnny Cash og Nina Simone!

Skrevet

Ganske altetende så lenge vi snakker kvalitet.

Alt fra Mozart og Velvet Underground til Grevens faenskap.

Skrevet

Alt mulig fra Sarah Brightman til Guns'n Roses.

Den er jeg òg med på!

Skrevet

Jeg liker mye forskjellig, men blir nok sett på som en bluesdame.

ylvali1365381015
Skrevet

AAhhhh, du har så god musikksmak!! ;-D

Så pixies er opprinnelsen til nicket ja... Lenge siden jeg har hørt på dem nå.

ylvali1365381015
Skrevet

Tvillingsjel :-)

At jeg kunne glemme Johnny Cash og Nina Simone!

Ne me quite pas, med nina simone er noe av det mest hjerteskjærende jeg har hørt...

Jeg kan ikke høre den uten å grine, gåsehuuuud!

Feelin good er også uovertruffen,

spilte den ofte da jeg var høy på barselhormoner... ;-)

Skrevet

Jeg er glad i coutry musikk. Alt det svinger av, svensk musikk går også bra, spesielt på sommer med sjølivet. Det beste instrumentet for meg er steelguitar. Jeg føler den gjennom hele kroppen.

jeg hører all slags musikk men hater (om ordet hater kan brukes...) hardrock, det jeg kaller piggtrådmusikk...

Skrevet

AAhhhh, du har så god musikksmak!! ;-D

Så pixies er opprinnelsen til nicket ja... Lenge siden jeg har hørt på dem nå.

Tusen takk ;) og i like måte får jeg si. Nå er det snart jul og da er det Nina Simone for alle penga, det er julestemning det.

Gjest studentmamma
Skrevet

Jeg kan vel kalles skikkelig fan av Iron Maiden og skal på konsert i morgen og på torsdag. Ellers liker jeg mye forskjellig, men avstår fra de nye gitarkameratene og den slags musikk.

ylvali1365381015
Skrevet

Tusen takk ;) og i like måte får jeg si. Nå er det snart jul og da er det Nina Simone for alle penga, det er julestemning det.

;-))) Salig her jeg nå...

God duft, stearinlys og nina simone, gjerne akkompagnert av den klukkende lyden av å skjenke seg et glass nydelig rødvin... Da er det lillejulaften, tenker jeg.

Skrevet

;-))) Salig her jeg nå...

God duft, stearinlys og nina simone, gjerne akkompagnert av den klukkende lyden av å skjenke seg et glass nydelig rødvin... Da er det lillejulaften, tenker jeg.

Høres helt perfekt ut! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...