Gå til innhold

Utrolig!!!!

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

Det er ikke så fantastisk som det ser ut :)

Velg et tall, og merk deg hvilket bilde det blir. Ikke trykk på den sorte ruten. Velg enda et tall, og merk deg hvilket bilde det blir. Velg enda et. Uansett hvilket tall du velger, vil du få det samme symbolet. Det er lagt opp sånn, og du vil alltid få det samme symbolet uansett hvilket tall du velger.

Neste gang har de byttet om på miksen av symboler og tall, men om du prøver alle mulige tall da også, så vil du se at de alle fører til det samme bildet.

Verre var det ikke ;) (muligens litt kronglete forklart)

Skrevet

Gjør jeg feil. eks tar 29 og skal da se på 92 (omvendt tall?)sitt symbol? Jeg får aldri opp riktig symbol. Litt dårlig på engelsk.....

Gjest Vinneren
Skrevet

Så rart, tenkte jeg først.

Men det må være at det virker på samme måte som øyestyrt pc for lamme.( Ting styres med blikket)

Tror

Skrevet

Velg et tall, og merk deg hvilket bilde det blir. Ikke trykk på den sorte ruten. Velg enda et tall, og merk deg hvilket bilde det blir. Velg enda et. Uansett hvilket tall du velger, vil du få det samme symbolet. Det er lagt opp sånn, og du vil alltid få det samme symbolet uansett hvilket tall du velger.

Neste gang har de byttet om på miksen av symboler og tall, men om du prøver alle mulige tall da også, så vil du se at de alle fører til det samme bildet.

Aha!!!

Snodige greier :-))

Skrevet

Så rart, tenkte jeg først.

Men det må være at det virker på samme måte som øyestyrt pc for lamme.( Ting styres med blikket)

Tror

Caloni Makaroni har forklaringen ;-)

Skrevet

Gjør jeg feil. eks tar 29 og skal da se på 92 (omvendt tall?)sitt symbol? Jeg får aldri opp riktig symbol. Litt dårlig på engelsk.....

Hvis du tar 29, så skal du trekke 2 og 9 fra 29 (29 minus 2 minus 9) og får da tallet 18 som du sjekker symbolet til. Prøv igjen og se :-)

Skrevet

Den var stilig, men ikke uknekkelig :o)

Hvis du ser etter, legger du merke til at symbolene skifter posisjon fra gang til gang. Uansett hvilket tosifret tall du velger som utgangspunkt, ender du på samme symbol etter å ha subtrahert enkeltsifrene.

Derfor funker det bare når du gjør tankeeksperimentet, og ikke når du bestemmer deg for et vilkårlig symbol.

*fornøyd med seg selv*

:o)

Caloni Makaroni
Skrevet

Aha!!!

Snodige greier :-))

Jepp! Jeg også syntes det var direkte spooky da jeg så den første gangen.

Skrevet

Æsj, du fikk publisert svaret før meg.

Søren og :o)

Skrevet

Den var stilig, men ikke uknekkelig :o)

Hvis du ser etter, legger du merke til at symbolene skifter posisjon fra gang til gang. Uansett hvilket tosifret tall du velger som utgangspunkt, ender du på samme symbol etter å ha subtrahert enkeltsifrene.

Derfor funker det bare når du gjør tankeeksperimentet, og ikke når du bestemmer deg for et vilkårlig symbol.

*fornøyd med seg selv*

:o)

Prøvde det ut etter at jeg fikk løsningen fra Caloni Makaroni :-)

Caloni Makaroni
Skrevet

Æsj, du fikk publisert svaret før meg.

Søren og :o)

Men du formulerte det langt mindre kronglete ;)

Gjest Vinneren
Skrevet

Caloni Makaroni har forklaringen ;-)

Jeg gjorde det på feil måte, ser jeg.

Og fikk rett symbol ved en tilfeldighet.

*Går og legger meg*

Skrevet

Hvis du tar 29, så skal du trekke 2 og 9 fra 29 (29 minus 2 minus 9) og får da tallet 18 som du sjekker symbolet til. Prøv igjen og se :-)

Takk, ja nå ble jeg paff! Snodig!! :)

Skrevet

Takk, ja nå ble jeg paff! Snodig!! :)

Jeg er noen illusjoner fattigere nå som jeg har fått forklaringen av to personer her ;-)

Skrevet

Jeg gjorde det på feil måte, ser jeg.

Og fikk rett symbol ved en tilfeldighet.

*Går og legger meg*

Du får prøve igjen imorgen :-)

Gjest Vinneren
Skrevet

Du får prøve igjen imorgen :-)

Ja, jeg får det.

= )

God natt!

Skrevet

Det tok meg ett minutt å finne ut det - hehe - trykk i vei på den svarte og se at f. eks 9-tallet aldri har samme symbol -men uansett hva du tenker på -så blir svaret det symbolet som ligger på 9-tallet og alle de andre tallene som har samme symbol for hver runde. Så svarene blir alltid de samme -men man legger antagelivis ikke merke til at symbolrekka endrer seg :)

Skrevet

Jeg er noen illusjoner fattigere nå som jeg har fått forklaringen av to personer her ;-)

Ja jeg så svarene. Smart gjort egentlig hehe

Skrevet

av 3 -. jeg leste ikke de andres før jeg svarte. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...