Gå til innhold

Utrolig!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det tok meg ett minutt å finne ut det - hehe - trykk i vei på den svarte og se at f. eks 9-tallet aldri har samme symbol -men uansett hva du tenker på -så blir svaret det symbolet som ligger på 9-tallet og alle de andre tallene som har samme symbol for hver runde. Så svarene blir alltid de samme -men man legger antagelivis ikke merke til at symbolrekka endrer seg :)

Fikk forklaringen fra et par av de andre her også, så nå er jeg noen illusjoner fattigere ;-)

Gubben er rå på slike saker, men han var så trøtt at han ikke klarte å tenke godt nok. Han skulle gi meg en forklaring i morra tidlig. Jeg koser meg litt med tanken på at _jeg_ skal gi _ham_ forklaringen *gnir seg i henda*

Gjest Vinneren
Skrevet

Du får prøve igjen imorgen :-)

Skal du se rett symbol hver gang?

Gjest Vinneren
Skrevet

Ja!

Da gjør jeg fremdeles noe feil...

Altså det symbolet du stirrer på, skal komme frem i den svarte boksen. Det kommer feil symbol hos meg.

Kanskje bedre å forsøke i morgen, frisk og opplagt...

= )

Skrevet

Altså det symbolet du stirrer på, skal komme frem i den svarte boksen. Det kommer feil symbol hos meg.

= )

Nei, nei, nei. Du må tenke på et tall. Tenker du f.eks. på tallet 32 trekker du fra 3 og 2. Du får altså svaret 27. Finn symbolet for 27 og klikk på den svarte boksen. Symboelt for 27 dukker da opp der.

Får du det til nå?

Skrevet

= )

Hvis du tenker på et tall, f.eks 48, og trekker fra 4 og 8, så får du 36.

Om du tenker på 20 og trekker fra 2 og 0 så får du 18.

Om du tenker på 99 og trekker fra 9 og 9 så får du 81.

Så uansett når du trekker sifferne fra tallet så får du et tall i 9-gangen, og alle tallene i 9-gangen har samme symbol, samme symbol som også kommer opp i ruten.

Gjest Vinneren
Skrevet

Ja!

_Nå_ gikk det opp for meg. Uansett hvilket tall du velger, blir symbolet det samme...

Får skylde på lite søvn...

= )

Gjest Vinneren
Skrevet

Nei, nei, nei. Du må tenke på et tall. Tenker du f.eks. på tallet 32 trekker du fra 3 og 2. Du får altså svaret 27. Finn symbolet for 27 og klikk på den svarte boksen. Symboelt for 27 dukker da opp der.

Får du det til nå?

Fikk det til akkurat før jeg leste teskje-utgaven av forklaringen dere lagde til meg...Tusen takk! Dere er snille!

= )

Gjest Vinneren
Skrevet

Hvis du tenker på et tall, f.eks 48, og trekker fra 4 og 8, så får du 36.

Om du tenker på 20 og trekker fra 2 og 0 så får du 18.

Om du tenker på 99 og trekker fra 9 og 9 så får du 81.

Så uansett når du trekker sifferne fra tallet så får du et tall i 9-gangen, og alle tallene i 9-gangen har samme symbol, samme symbol som også kommer opp i ruten.

Det gikk opp for meg, rett før jeg leste svaret fra deg og togli.

Tusen takk, for teskje-forklaringen som jeg kunne se ut til å trenge en stund.!

= )

Skrevet

Du har jo allerede fått svar på mysteriet, men ...

Hvis du tar en ny titt på symbolene, ser du at alle tegnene på diagonalen er like. De byttes ut for hver gang du trykker på repeat, men det er alltid det samme tegnet som vises på skrå fra øvre høyre til nedre venstre hjørne.

Uansett hvilket tall du velger å trekke fra seg selv, vil resultatet havne på denne diagonalen.

Skrevet

Du har jo allerede fått svar på mysteriet, men ...

Hvis du tar en ny titt på symbolene, ser du at alle tegnene på diagonalen er like. De byttes ut for hver gang du trykker på repeat, men det er alltid det samme tegnet som vises på skrå fra øvre høyre til nedre venstre hjørne.

Uansett hvilket tall du velger å trekke fra seg selv, vil resultatet havne på denne diagonalen.

Oppdaga det, ja. Finurlig laga iallefall:-)

Skrevet

Fikk det til akkurat før jeg leste teskje-utgaven av forklaringen dere lagde til meg...Tusen takk! Dere er snille!

= )

Ingen årsak:-)

Nå kan du iallefall sove godt i natt ;-)

Skrevet

I alle dager, hvordan går det an???

Flere nedover her som har løsningen ;-)

Jeg var skikkelig forbausa sjøl. Skjønte jo at det måtte ha en forklaring, men min logiske sans strakk ikke til...

Skrevet

Flere nedover her som har løsningen ;-)

Jeg var skikkelig forbausa sjøl. Skjønte jo at det måtte ha en forklaring, men min logiske sans strakk ikke til...

Jeg skjønte det heller ikke, men leste løsningen og så gikk det et lys opp!!!!

Skrevet

Tallet du velger består av to siffer, kaller disse x og y. Tallet er altså 10x+y (10x fordi sifferet må ganges med 10 siden det står først).

Så skal du trekke fra x og y. Da får du 10x+y-(x+y)=9x.

9x vil alltid bli et tall delelig med 9. Alle tallene som er delelige med 9 har samme symbol (men hvilket symbol dette er endrer seg hver gang du prøver).

Du vil dermed få samme symbol uansett hvilket tall du velger.

Skrevet

Tallet du velger består av to siffer, kaller disse x og y. Tallet er altså 10x+y (10x fordi sifferet må ganges med 10 siden det står først).

Så skal du trekke fra x og y. Da får du 10x+y-(x+y)=9x.

9x vil alltid bli et tall delelig med 9. Alle tallene som er delelige med 9 har samme symbol (men hvilket symbol dette er endrer seg hver gang du prøver).

Du vil dermed få samme symbol uansett hvilket tall du velger.

Jepp, har fått forklaringen fra noen andre her, men hadde nok ikke fiksa den sjøl ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...