Gjest (Anonymous) Skrevet 22. april 2001 Del Skrevet 22. april 2001 Hei, Er en 21 år gammel jente og har fått diagnosen trochanter tendinitt på høyre side. Symptomene debuterte gradvis over en periode på ca 1-2 uker med økende smerter ved bevegelse, belastning og trening. Har fått 3 kortisoninjeksjoner over 3 uker med tillegg av lokalanestetika, dette og treningsopphold har hjulpet i en ukes tid og så starter problemene igjen - smerter ved vanlig gange! Legen min sier jeg må unngå trening og/eller belastninger over det normale, jeg kan heller ikke få flere injeksjoner på en stund. Mitt spørsmål er hvor lenge dette kommer til å vare, når kan jeg begynne trening igjen? Akkurat nå syns jeg at smertene er økende igjen, tidligere har inj hjulpet mot dette - i allefall for en periode. Hva nå? Går dette over avseg selv? Takknemlig for svar. MVH 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jvb Skrevet 23. april 2001 Del Skrevet 23. april 2001 jeg tror at enten er diagnosen ikke rigtig eller også har man ramt ved siden af med sprøjterne. Sprøjtning er meget effektivt normalt ved denne tilstand. Hvis det har været svært at ramme rigtigt første gang bruger jeg at tage patienten med til et røntgen gennemlysnings apparat. så går det godt hver gang. mvh jvbruun, ortopæd. DK køge 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre Mæhlum, Lege Skrevet 6. mai 2001 Del Skrevet 6. mai 2001 Hei, Dette var langvarig. Det forekommer dessverre enkelte ganger at behandlingen ikke hjelper. Da kan man evt. måtte operere. Det er selvsagt også viktig å være absolutt sikker på at diagnosen er riktig. Det finnes enkelte andre mer sjeldne muligheter, som f.eks et tretthetsbrudd i lårbenet. Du må sjekkes med henblikk på det dersom det ikke allerede er gjort. Du bør nok derfor be legen "gå en ny runde" for å være helt sikker på at diagnosen er riktig. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.