Gå til innhold

Hvorfor selger ikke butikkene juleøl?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute og handlet nå, og tenkte å kjøpe årets første juleøl. De har jo solgt julemarsipan og juleskinka siden i sommer.

Men ingen juleøl.

Er det overpuritanske regler også hva angår salg av juleøl?

Skrevet

Jeg så juleøl på rema 1000 i forrige uke..

hare1365380455
Skrevet

Jeg har sett juleøl på kiwi i alle fall. Tuborg tror jeg det var, en blå boks med julenisse og snø på.

Skrevet

Rema 1000 har juleøl i butikkene. :-)

(så fikk jeg inn litt snikreklame også, hehe)

;-P

Skrevet

Jeg har sett juleøl på kiwi i alle fall. Tuborg tror jeg det var, en blå boks med julenisse og snø på.

Snålt. Jeg var på Ultra. Der pleier de alltid å ha råbra utvalg av øl.

Jeg har heller ikke sett en eneste juleøl på Rema eller Rimi.

Men jeg vet juleølen har kommet, for de har den på polet.

Juleølen fra Tuborg pleier dessverre å være triste greier, så den avstår jeg fra uansett. :)

Skrevet

De selger ihvertfall Tuborg juleøl og den überfeminine Xms Party-ølen i rosa og gull forpakning....:D

Skrevet

Rema 1000 har juleøl i butikkene. :-)

(så fikk jeg inn litt snikreklame også, hehe)

;-P

Det var da som faen også da. Jeg hadde lyst på juleøl. Kanskje juleølen var plassert et annet sted enn ved den vanlige ølen, og at jeg derfor unngikk den.

Skrevet

De selger ihvertfall Tuborg juleøl og den überfeminine Xms Party-ølen i rosa og gull forpakning....:D

Yukk.

Jeg vil ha norsk juleøl.

hare1365380455
Skrevet

Snålt. Jeg var på Ultra. Der pleier de alltid å ha råbra utvalg av øl.

Jeg har heller ikke sett en eneste juleøl på Rema eller Rimi.

Men jeg vet juleølen har kommet, for de har den på polet.

Juleølen fra Tuborg pleier dessverre å være triste greier, så den avstår jeg fra uansett. :)

Jeg mener jeg har sett norsk juleøl også, så du får gå på leting! ;)

hare1365380455
Skrevet

Det var da som faen også da. Jeg hadde lyst på juleøl. Kanskje juleølen var plassert et annet sted enn ved den vanlige ølen, og at jeg derfor unngikk den.

Den skal vel være med den vanlige ølen.

Skrevet

Yukk.

Jeg vil ha norsk juleøl.

Kommer nok snart.

Men du fant deg vel annet godt på Ultra? Synes de har mange gode øltyper der, f.eks pilsner Urquell.

Skrevet

Hvis du tenker på ordentlig juleøl, så er jo det for sterkt til at andre enn polet har lov til å selge det. Klasse 2 juleøl selger vel butikkene som vanlig - men det er jo, med noen veldig få unntakt, ganske dårlige greier.

"........................................"

laguna1365380434
Skrevet

Både Ica, Kiwi og Rimi i nærheten av meg har juleøl nå..Ikke at jeg browset så veldig på hvilke typer, men det var hvertfall mange forskjellige.

Kanskje butikken din er bare er treig i avtrekket?

Og noen juleøller må en vel på polet for, eller hvordan det nå var? (hvis de har høy prosent)

Forøvrig, en beynner da ikke på hverken juleølet, marsipanen eller ribba før det heter desember ute vel? ;-)

Skrevet

Det er mulig. I butikken jeg jobber i har vi satt opp eget "juleøltorg" litt bortenfor alt det andre ølet pga plassmangel.

Skrevet

Hvis du tenker på ordentlig juleøl, så er jo det for sterkt til at andre enn polet har lov til å selge det. Klasse 2 juleøl selger vel butikkene som vanlig - men det er jo, med noen veldig få unntakt, ganske dårlige greier.

"........................................"

Det er alltid en juleøl som er bra. Og det er jo litt artig å prøve ut ulike og finne den ene som duger. :)

I fjor var f.eks. buttikkjuleølen fra Aas helt fantastisk god.

Skrevet

Det er alltid en juleøl som er bra. Og det er jo litt artig å prøve ut ulike og finne den ene som duger. :)

I fjor var f.eks. buttikkjuleølen fra Aas helt fantastisk god.

Ja, jeg tror vi har kåret "ass" til det beste klasse 2 juleøllet minst to år.

"........................................."

Skrevet

Ja, jeg tror vi har kåret "ass" til det beste klasse 2 juleøllet minst to år.

"........................................."

Ja, jeg gleder meg til Aas-en i år også. Den har vært fiiiin de siste årene.

Skrevet

Kanskje bryggerienen er de eneste som har skjønt at det ikke er jul ennå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...