Gå til innhold

Svigerfar har ikke helt sosiale antenner...

Anbefalte innlegg

Gjest Noen råd til meg?
Skrevet

Jeg er gift med en mann som har vært gift før. Eksen var utro, kontrollerende og egoistisk. Dette er noe hele familien til min mann påpeker, og min mann har selv slitt med en del sen-reaksjoner på hvordan han har blitt behandlet..

Nå har det seg slik at min svigerfar ikke kunne fordra denne eksen, men likevel elsker han å nevne henne i tide og utide. Det er nokså plagsomt og flere ganger har han fått meg til å bli både såret og lei meg. Ikke fordi han sier noe positivt om henne, for det finns jo ikke har jeg skjønt, men fordi han nevner henne i situajsoner som er helt unødvendige. Han har rett og slett ikke antenner på dette. Min mann blir også både lei seg og skuffet.

Min mann har snakket med sin far om dette , om at han bør skjerpe seg...men det har liksom ikke blitt så mye bedre da.

Bør jeg si i fra? Og i såfall hvordan? or nå går jeg rundt og gruer til å ha ham på besøk i jula, fr an kan jo finne på å snakke om en eller annen annen jul der hun har vært i bildet...og legge ut i det vide og det brede om hvor fælt det var. Uansett om han snakker styt om dama, og er fryktelig gla i meg (for det er han!) - så gidder jeg liksom ikke høre om fortiden hele tiden. Både min mann g jeg er ferdige med den!

Skrevet

Kan det være at han snakker negativt om henne rett og slett for å vise deg at han er glad sønnen har truffet deg?

Endel mannfolk har det med å "pakke inn" ting som gjelder følelseslivet. Svigerfar har kanskje lyst å si til deg at du er en fantastisk person og at han er så glad fordi du har kommet inn i sønnens liv. Han klarer ikke å si det, men viser det på en litt klønete måte, ved å snakke mye om eksen på en nedsettende måte?

Skrevet

Legg hånda på skuldra til svigerfar, og si i en rolig tone at du ikke ønsker å høre mer om x-kona til mannen din.

Han smelter helt sikkert.

Skrevet

Jeg synes Org har et kjempfint forslag - si rolig og fattet til svigerfar når han begynner at:"Det er fint, jeg har hørt så mange historier om henne nå at jeg har skjønt poenget og jeg vi sette stor pris på at du heller snakker om noe annet. Skal vi si det sånn heretter? Takk skal du ha." Alt i en vennlig, nesten overdrevet vennlig?, tone selvfølgelig.

Skrevet

Jeg hadde tatt dette opp med ham på tomannshånd, og forklart at det hadde vært godt for deg om han forsøkte å ikke nevne henne i tide og utide.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...