Gå til innhold

Service på bil - for min egen skyld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde service på bilen på autorisert verksted forrige gang jeg burde etter forskriftene. Greit nok. Tror det var ifjor. Så var det eu-kontroll tidlig i år hvor jeg fiksa det som var feil etterpå hos en vi kjenner som er mekaniker. Dette betalte vi ham svart for, da han ikke har noe firma. Rett etter det igjen skifta jeg bremseklosser og noe mer jeg ikke husker hos samme mekanikeren. Så da skulle den vært i tipp topp stand. Han har iallefall ikke nevnt noe mer som bør fikses. Ble ganske dyrt alt det, så ser ikke nødvendigheten med å ta nok en standard service hos verksted nå bare fordi den har kjørt 10-15000 eller hva det nå er mer enn forrige gang jeg hadde service. Disse servicene, er det mer for egen skyld? Eller for de som evt. skal kjøpe bilen en gang hvis jeg selger? Holder det ikke isåfall å si at den har blitt fikset på til stadighet, selvom det ikke står i serviceboka?

Skrevet

Listepris som oppgis på biler er med oppfyllt servicehefte på godkjent verksted. Det vil si at du vil få en lavere pris på bilen din når du skal selge den. Hvis du selger den privat vil det kanskje ikke ha så mye å si hvis kjøperen ikke bryr seg.

Det er også mulig at forsikringsselskaper bryr seg - dette vet jeg ikke sikkert - men det står _veldig_ mye i liten skrift i forsikringspapirer - dette ville jeg ha sjekket var jeg deg.

:-)

Skrevet

Følger du standard servicene så er det ikke noe problem. Ta vare på kvitteringer på hva som er gjort.

Skrevet

Følger du standard servicene så er det ikke noe problem. Ta vare på kvitteringer på hva som er gjort.

Ja men problemet er at jeg ikke har kvitteringer på det som er tatt svart.

Skrevet

Spørs jo om det er forholdsvis ny eller gammel bil da.

Er du ny bil, så er det jo idiotisk å ikke ha den på regelmessig service.

Men er det en som drar på årene, så vil jeg tro det ikke spiller så stor rolle.

Alt har med om du vil ha penger igjen for bilen hvis/når du skulle selge den.

Skrevet

Spørs jo om det er forholdsvis ny eller gammel bil da.

Er du ny bil, så er det jo idiotisk å ikke ha den på regelmessig service.

Men er det en som drar på årene, så vil jeg tro det ikke spiller så stor rolle.

Alt har med om du vil ha penger igjen for bilen hvis/når du skulle selge den.

Det er en 1997-modell. Har nok ikke tenkt å selge før om ganske mange år, hvis jeg i det hele tatt selger før den går på dynga. Men selvom den ikke har hatt offisiell service så er den sikkert fiksa mer på enn vanlige folk gjør.

Skrevet

Ja men problemet er at jeg ikke har kvitteringer på det som er tatt svart.

Men har du ikke kvitteringen på delen heller? Det burde du ha hatt, for det hjelper det.

Skrevet

Men har du ikke kvitteringen på delen heller? Det burde du ha hatt, for det hjelper det.

Nei har ikke det. Har bare satt fra meg bilen hos han som fikser den og henta den noen dager senere. Har ikke tenkt på å spørre etter kvitteringer. Men tror han har mye deler liggende i garasjen også (sønnen driver med rally) så er ikke sikkert han har kvitteringer selv engang.

Skrevet

Nei har ikke det. Har bare satt fra meg bilen hos han som fikser den og henta den noen dager senere. Har ikke tenkt på å spørre etter kvitteringer. Men tror han har mye deler liggende i garasjen også (sønnen driver med rally) så er ikke sikkert han har kvitteringer selv engang.

Da er jo dette lite verdt, men du kan jo selvsagt si hva som er skiftet på bilen ved salg. Så får kjøperen vurdere verdien av det selv.

Men går det lang tid fra reparasjonen er utført til du selgeren den så er det lite verdt uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...