Gå til innhold

Gnafselyd på kjøkkent...

Anbefalte innlegg

Gjest theoline
Skrevet

Sitter her i total stillhet da jeg hører noe rasle lyder i retning kjøkkenkroken, lister meg stille bort, da det ikke er første gang jeg hører lyder jeg ikke helt kan plassere.

Og når jeg står veldig nærme hører jeg gnafselyder, i all verden da, dette er jo ikke bra...

Har hatt hamster, mus og rotter som kjæledyr i mine yngre dager, og lyden høres virkelig ut som om noe lite å hårete tygger begjærlig på noe hardt!

Sparka borti pappomsamlerkassen min som står gjemt bortenfor kjøleskapet og det ble helt stille, men dette liker jeg ikke, ser for meg stor museinvasjon nå!

Jeg er ikke redd mus altså, ihvertfall ikke de små søte i bur, men dette vet jeg ikke om jeg liker altså.

Satser på at det kan forklares på en annen måte, som foreksempel, eh, hjelp meg litt her da :(

Skrevet

He he, jeg kan bare tenke meg mus (eller verre: rotter) som forklaring på sånne lyder ja! Skaff deg katt eller sett opp feller snarest du...

Vi har musehund, som tar stand på kjøkkenbenken når det er mus under der, og da setter vi opp felle. Fint å ha vakthund! :-)

Skrevet

Venninna mi hadde også gnafselyder på kjøkkenet, og det viste seg å være rotter..!

Skrevet

Huffda, løp og kjøp mus og rottefeller:)

jeg er så bløt jeg at jeg fanger dem levende og setter dem ut igjen, hehehe

Gjest theoline
Skrevet

Venninna mi hadde også gnafselyder på kjøkkenet, og det viste seg å være rotter..!

Ok, takk skal du ha, fra å være nervøs, er jeg nå blitt redd..

Gjest theoline
Skrevet

Huffda, løp og kjøp mus og rottefeller:)

jeg er så bløt jeg at jeg fanger dem levende og setter dem ut igjen, hehehe

For det første, please ikke si "dem", vi må nok gå ut i fra at det kun er en liten jævel som har rotet seg inn her, og jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hvordan da..

Og for det andre, hvordan fanger du _den_ levende?

Jeg er jo human...

Gjest theoline
Skrevet

He he, jeg kan bare tenke meg mus (eller verre: rotter) som forklaring på sånne lyder ja! Skaff deg katt eller sett opp feller snarest du...

Vi har musehund, som tar stand på kjøkkenbenken når det er mus under der, og da setter vi opp felle. Fint å ha vakthund! :-)

Jeg er faktisk mer redd hunder enn mus, men er det rotter det er snakk om, vet jeg da søren, da heller en musehund, eller i dette tilfellet rottehund!

Mon tro hvordan en sånn ser ut, altså en rottehund?

Gjest theoline
Skrevet

Eh linken går visst bare til forsida uansett, men se nede under T for Tsjekkisk rottehund!

*kremt* Ble liksom ikke så morsomt når navnet på hunden ikke kom opp med en gang da ;-)

Slo opp og fant den gitt, mistenkte først at det var den stor kjøteren på det første bildet, men fant en søt sak ved navn Luna lenger ned!

Om lyden ikke kommer bort må jeg nok sette opp en felle, uansett hvor mye jeg gruer meg for å ta den igjen ved evnt fangst...

Skrevet

For det første, please ikke si "dem", vi må nok gå ut i fra at det kun er en liten jævel som har rotet seg inn her, og jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hvordan da..

Og for det andre, hvordan fanger du _den_ levende?

Jeg er jo human...

Du kjøper feller som fanger dem levende, de ser ut som et lite bur:)

mest sannsynlig er det mus du har i vegg eller skap, har du dem i vegg ville jeg ikke anbefale gift, de lukter fælt etter en stund, spesiellt om det er mer enn et par stykker, da er det bedre og la dem leve... men kjøp en felle og se etter utenfor huset hvor de kan komme inn, skal ikke mer enn ca 1,5 cm`s åpning til:) det beste er og sette opp ei musesperre under kledningen, det virket her.... *bare jeg ikke setter opp døra som jeg jo ofte gjør* hehe

Skrevet

Det er antageligvis Grumonsteret som prøver å komme seg inn.

Skrevet

Du kjøper feller som fanger dem levende, de ser ut som et lite bur:)

mest sannsynlig er det mus du har i vegg eller skap, har du dem i vegg ville jeg ikke anbefale gift, de lukter fælt etter en stund, spesiellt om det er mer enn et par stykker, da er det bedre og la dem leve... men kjøp en felle og se etter utenfor huset hvor de kan komme inn, skal ikke mer enn ca 1,5 cm`s åpning til:) det beste er og sette opp ei musesperre under kledningen, det virket her.... *bare jeg ikke setter opp døra som jeg jo ofte gjør* hehe

Mus fanger man da lettest i en vanlig musefelle! Fås kjøpe i jernvareforretninger. Da dør musene, og utryddes. Husk å spikre igjen musehullet, da!

Skrevet

Mus fanger man da lettest i en vanlig musefelle! Fås kjøpe i jernvareforretninger. Da dør musene, og utryddes. Husk å spikre igjen musehullet, da!

jeg liker ikke og drepe dem selv om jeg synes de er skikkelig ekle inni huset mitt... utendørs er de søte så jeg har kjøpt feller som fanger dem levende,,...

mange synes sikkert jeg er snål, men det bryr meg heller lite.. synes det er mye bedre og slippe dem levende ut igjen, tviler også sterkt på at vi kan påvirke graden og antall av såkalte skadedyr om folk fortsetter og mate fugler på gammeldagsvis:) dvs legge ut mat på brett, bord osv.... fuglemating bør skje i lukkede beholdere..

Gjest theoline
Skrevet

Det er antageligvis Grumonsteret som prøver å komme seg inn.

Okey, og hva vil Grumonsteret meg?

Hva har jeg gjort?

Jeg har jo knapt syndet..

Skrevet

Okey, og hva vil Grumonsteret meg?

Hva har jeg gjort?

Jeg har jo knapt syndet..

Grumonsteret vil bare ha blod. Helst barneblod, Men han er ikke så nøye på det;-)

Og han har tatt på seg de tre støvlene sine, så nå er all kraften gått inn i han. Og knivene er med. De er nyslipte. Hehe.

Gjest theoline
Skrevet

Grumonsteret vil bare ha blod. Helst barneblod, Men han er ikke så nøye på det;-)

Og han har tatt på seg de tre støvlene sine, så nå er all kraften gått inn i han. Og knivene er med. De er nyslipte. Hehe.

Er jo ikke bare bare at han vil ha blod da, men han må nok ha lang stige for å komme inn her, det hjelper nok ikke med bare nyslipte kniver og tre støvler!

Og om dette er bedre eller værre enn mus og rotter aner jeg ikke, Gudene skal vite hva jeg kommer til å drømme om i natt, om jeg i det hele tatt får sove da, hm!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...