Gå til innhold

FU: Drikker dere all rødvin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker rødvin, men er ganske kresen. Jeg er veldig glad i en god hvitvin også særlig chardonnay, men selvsagt alt til sin tid. Rosevin kan også være godt, særlig de amerikanske syns jeg.

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

7

• Prozak

6

• Snorkfrøken

3

• Excelsion

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes rødvin er godt. Både til mat, og for seg selv. Jeg kan ta meg et glass både en hverdag og i helgene.

Men jeg drikker ikke alle typer rødvin, nei.

Gjest Underskrift
Skrevet

Det har med garvesyre i vinen å gjøre.

Styr unna franske viner, de er vanvittige på det området.

Rådfør deg med polet om viner som inneholder lite garvesyre, så slipper du skallebanken :-)

TULL, og overtro.

Det er mye mer garvesyre i hviteviner enn rødeviner, og hodepinen som evnt. kommer, kommer av histaminer.

Skrevet

Neineinei, hverken rødvin, annen vin eller sprit og lignende.

Jeg foretrekker å vær edru, og tåler nesten ingen alkohol. Reagerer allergisk på det.

Dere som ikke finner noen grunn for å holde dere unna alkohol, versågod, her har dere en:

http://www.seher.no/cm/SeHer/Kjendisnytt/JetZ%21/1.302626

Det var da voldsomt til svart-hvit fremstilling. Måtehold er kanskje oppskrytt?

Mine 3-liters dunker (= 10-12 glass) varer vanligvis et par måneder. Går an å drikke alkohol uten å gå på bånnfylla; "nyte alkohol" tror jeg de kaller det. ;)

Gjest Flystripa
Skrevet

Jeg drikker ikke rødvin i det hele tatt, holder meg til hvitvin jeg.

Enig.

Gjest Humlepungen
Skrevet

Jeg drikker ikke rødvin. Syns det smaker "horses ass"

Skulle gjerne likt å ta et glass en sjelden gang. Det er jo bra for kroppen i moderate doser så

Gjest Humlepungen
Skrevet

Jeg foretrekker å vær edru, og tåler nesten ingen alkohol. Reagerer allergisk på det.

Dere som ikke finner noen grunn for å holde dere unna alkohol, versågod, her har dere en:

Mange må ha alkohol som en sosial krykke vet du. Det og den generelle norske drikkekulturen er grunnen til at folk tror de _må_ drikke for å ha det gøy.

Jeg drikker meg heller ikke full. Jeg er irriterende nok edru så;o) Bare spør SDD og diverse andre her inne

Skrevet

Fjolleri.

".................................."

Skrevet

Det var da voldsomt til svart-hvit fremstilling. Måtehold er kanskje oppskrytt?

Mine 3-liters dunker (= 10-12 glass) varer vanligvis et par måneder. Går an å drikke alkohol uten å gå på bånnfylla; "nyte alkohol" tror jeg de kaller det. ;)

Hvordan får du tak i rødvin som holder seg god i kartong i to og tre mnd? De fleste jeg har kjøpt har vært eddik etter to-tre uker.

"......................................."

Skrevet

Det der er like "intelligent" som å poste et innlegg med en link til en artikkel med han derre Top Gear-fyren som holdt på å omkomme i en bilulykke i 450km/t, for å fortelle folk at de ikke bør kjøre bil.

".........................................."

Gjest non-alko
Skrevet

Rødvin er godt.

Pass på leververdiene dine nå mann! ;)

Skrevet

Hvordan får du tak i rødvin som holder seg god i kartong i to og tre mnd? De fleste jeg har kjøpt har vært eddik etter to-tre uker.

"......................................."

På Polet? :) Når det kryper mot to måneder kjenner jeg nok en endring, men før den tid synes jeg det har gått greit.

Skrevet

På Polet? :) Når det kryper mot to måneder kjenner jeg nok en endring, men før den tid synes jeg det har gått greit.

Steike, da er du ikke kresen :-)

Pappvin er ferskvare.

".........................................."

Skrevet

Jeg shar durikket mye i kvdal,e men ingen røidvn nei.1!!

Her er det mest spri,t men ikke til ksos ,bar e flatstfll. ;)

Det er sikkert helt i orden det Åsemor :oP

Skrevet

Brukte sikkert tre år på å læra å lika raudvin. Hadde lyst å kunna drikka vin til gode middagar og i godt selskap. No er eg fullt utlært og ganske ukresen, likar dei fleste raude vinar :-)

Skrevet

I utg.punktet, ja. Men noen er selvfølgelig bedre enn andre. Jeg foretrekker kraftige, tunge viner fremfor lette. Men alt til sin tid, og sin mat etc.

"........................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...