Gå til innhold

FU: Drikker dere all rødvin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker rødvin veldig godt, men ikke alle typer da. Er særlig svak for Rhône-viner.

Hvitvin kan være godt, men foretrekker helst den jeg kjøper selv, for mange kjøper noe halvtørt og surt noe. *usj*

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

7

• Prozak

6

• Snorkfrøken

3

• Excelsion

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Humlepungen
Skrevet

"Jeg drikker ikke rødvin. Syns det smaker "horses ass""

Imponert over at du har kompetanse til å foreta en slik sammenligning! ;-)

He he.

Skrevet

Nei det var ikke rare kranglingen;o). Har vært med på værre. Husker en gang for "100 år" siden var det en eller annen som kalte seg for Sør her inne. Han kunne erte på seg en død sild.

hehe.

Hvis du skrev "Helt enig!" til Sør, kan du banne på at han begynte å kverulere på den også. :)

Skrevet

TULL, og overtro.

Det er mye mer garvesyre i hviteviner enn rødeviner, og hodepinen som evnt. kommer, kommer av histaminer.

Det er ikke tull.

Søkte på det nuh:

"Enkelte stoffer i garvesyre (tannin) kan også forårsake hodepine".

Selvfølgelig, du har rett også, histaminene forårsaker også hodepine.

Men hvis man sliter med vondt i hodet etter rødvin, så er det en mulighet å prøve med mindre garvesyre.

Å kalle det tull & overtro blir jo bare latterlig.

Gjest non-alko
Skrevet

Eh? Javel?

Ok! :-)

Etter alt jeg leste, oppfattet jeg det som om at levra di hadde fått skikkelig juling før, men kanskje jeg ta feil da? ;)

Gjest non-alko
Skrevet

Eh? Javel?

Etter alt jeg leste, oppfattet jeg det som at levra di hadde fått skikkelig juling før, men kanskje jeg tar feil da? ;)

Skrevet

Etter alt jeg leste, oppfattet jeg det som om at levra di hadde fått skikkelig juling før, men kanskje jeg ta feil da? ;)

Jeg hadde kyssesyken, og den satte seg på leveren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...