Gå til innhold

@-tegnet funker ikke på ny laptop

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja? Hva er i veien da? Tasten skriver villig 2-tallet, men reagerer ikke på @-tegnet.

Laptopen er som sagt ny, kjøpt i sommer en gang, men ikke prøvd å taes i bruk før nå. Får ikke engang tatt maskinen "i min besittelse", ettersom jeg ikke er i stand til å oppgi mailadressen min.

Er tasten defekt fra fabrikken, eller er det noe jeg ikke har skjønt her?

Skrevet

Virker

ctril + alt gr + @ ?

Ellers kan du gå inn i word og trykke på sett inn -> symboler -> legge til ny hurtigtast.

Skrevet

Virker

ctril + alt gr + @ ?

Ellers kan du gå inn i word og trykke på sett inn -> symboler -> legge til ny hurtigtast.

Takk for svar. Skal prøve og se hva som skjer.

Gjest Underskrift
Skrevet

Hmm...

Og du trykker selvsagt ctrl+alt+2?

Merkelige greier, jeg ville gått tilbake til butikken med den, og fått hjelp der.

Vennlig hilsen

Skrevet

Jeg hadde litt trøbbel med det samme vi fikk laptop, men problemet var bare at tastene var litt ulikt plassert fra den stasjonære PC'n ;-)

På laptopen trykket jeg konsekvent på Fn+Alt+2. Fn-knappen ligger nemlig på samme knapp som Ctrl-knappen på den stasjonære PC'n.

Litt for enkel forklaring på problemet kanskje?

Skrevet

dette kan du endre ved å gå inn på innstiller (via kontrollpanelet) og gå inn på Tastatur og Language...

Lykke til.

Skrevet

Prøv bare skift+2-tallet, hvis det er engelsk tastaturoppsett så er det det som er greia.

Skrevet

Virker

ctril + alt gr + @ ?

Hvorfor trykke ctrl først? Jeg trykker bare altGr + 2 jeg...

Skrevet

Hvorfor trykke ctrl først? Jeg trykker bare altGr + 2 jeg...

Det er den enkleste kombinasjonen, og den jeg også bruker. Men vanlig alt, sammen med ctrl, fungerer også på norskt tastaturoppsett.

"......................................."

Skrevet

Det ser ut til at ingen av tastene på den raden funker. Altså Alt, Alt Gr ogsv. Får ikke fram =,@,!,) osv.

Jeg får tak i det firmaet som pleier å hjelpe meg med datating til å komme, er det ikke meg som har oversett noe åpenlyst, så får jeg bytte hele greia.

Takk for hjelp!

Skrevet

er det ikke altGr+2?

Jo, det er det. Men når jeg taster det, skjer det ingenting.

:(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...