Gå til innhold

Er jeg ikke snill jeg da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til syden neste uke - og yngste datteren og barnebarnet skal være hos gubben (jeg skal reise med den eldste og den mellomste og mora mi).

OG folk spør hvor de små skal være? Og når jeg svarer at de skal selvsagt være hjemme hos gubben -så svarer de alle som en: "jammen er han snill - han er flink! etc. etc.

Da gubben var en uke i Belgia før her i høst, så var det ingen som spurte hvor ungene var.....

*grynt*

Gjest krepsens vendekrets
Skrevet

Ja, enkelte tror at menn er totalt hjelpesløse uten mor til stede i huset. Kanskje de har latt seg forlede av eventyret om mannen som skulle stelle hjemme?

LOL

Skrevet

Sånt forundrer meg også.

I høst var jeg på en ukes sydentur alene og min kjære svigermor var på pletten for å hjelpe min mann denne uka.

Tror du noen tenkte på å hjelpe meg da jeg var alene i over en måned? Neida:)

Ikke trengte jeg det heller forresten:)

Skrevet

Kødder du? Du er jo mor! Alle vet at mødre må hugges løs fra ungene sine. Sånn er naturen, det er ikke jobb for dere.

Mannfolk kan dra hvor som helst uten de store kvalene. Å sitte hjemme med avkommene er mye verre. Vi trenger sympati, dere trenger skryt når dere greier å gå på butikken uten lille Fredrik uten å bryte sammen.

Skrevet

Han høres ut som han er like "snill" som faren til minstemann som minstemann i feriene.

Ingen sier jeg er snill når han reiser på ferie i tre mnd fra januar. Ingen som har spurt om jeg synes det er ok og ikke ha noe avlasting i de månedene.

Skrevet

Kødder du? Du er jo mor! Alle vet at mødre må hugges løs fra ungene sine. Sånn er naturen, det er ikke jobb for dere.

Mannfolk kan dra hvor som helst uten de store kvalene. Å sitte hjemme med avkommene er mye verre. Vi trenger sympati, dere trenger skryt når dere greier å gå på butikken uten lille Fredrik uten å bryte sammen.

*VELDIG LOL*

Skrevet

Jeg er også snill for jeg har sendt bilde til deg. :o)

Det der er forresten helt typisk, det er ingen som sier at jeg er flink med ungene (joda, eksen gjør det!), men eksen - han er flink han! Jaja. :o)

Skrevet

Kjenner til det. Var i utlandet 4 dager da tuppa var rundt 1 år, og flere spurte "hvem sitter barnevakt?" "Er det pappaen som er barnevakt?"

Jeg hadde slettes ikke behov for å ha barnevakt, hun var jo bare hjemme med pappaen sin.

Men jeg må si at jeg syns han var flink (ikke snill, det skulle jo bare mangle!) som tok det på strak arm uten hjelp fra noen. Selv har jeg ikke lyst til å være uten han i mer enn 2 døgn, det er mer enn nok alene med jentungen syns jeg.

Skrevet

Gubben kan å lage sjokoladekake. Er ikke måte på hvor mye skryt han får for denne kaka! han begynner å bli rimelig høy på pæra for å si det sånn ;-)

Hadde jeg bakt kaka, hadde ingen sagt noe...

En jeg kjenner syntes det var litt drøyt at gubben vaska deler av huset når jeg gikk hjemme i svangerskapspermisjon. Når han var hjemme og hadde permisjon (jeg var ute i jobb), fleipa jeg med henne om at han skulle vaske hele huset siden han var hjemme likevel. Dette måpte hun av. Det var da travelt nok å gå hjemme med en liten en ;-)

Skrevet

En slektning (kvinnelig sådan) av meg som var i full jobb, hadde mannen hjemme i permisjon med barna. Hun fikk til stadighet høre hvor umåtelig flink mann hun hadde, som lagde middag.

Gjest Flystripa
Skrevet

*flirer* Sånn ER det. Nå har jeg vært hjemme alene i 5 uker med ungene (3 stk, 1-6 år), og det er en selvfølge for omgivelsene. .

Jeg husker godt da eldstemann var 15 mnd, og mannen min reiste 5 dager alene med han på Hurtigruta (1 døgns reise hver vei). De skulle besøke søstra til mannen min.

Da var reaksjonene "Å, herregud - tør du å sende ungen avgårde når han er sååå liten?" "Å hjelpe meg, hvordan skal dette gå?" osv. Han er jo pappa'n, og en særdeles flink sådann. Var ikke bekymret et øyeblikk heller. Folk er rare! Min mormor trodde hun skulle besvime, da hun fikk høre at min mann og sønn dro på ferie alene... Gutten var jo bleieunge og allting *hehe*

Du er snill, flisa! Og flink! Dere må koooose dere på ferie! Jentene som er hjemme har det sikkert topp, de også :o)

Gjest Flystripa
Skrevet

Gubben kan å lage sjokoladekake. Er ikke måte på hvor mye skryt han får for denne kaka! han begynner å bli rimelig høy på pæra for å si det sånn ;-)

Hadde jeg bakt kaka, hadde ingen sagt noe...

En jeg kjenner syntes det var litt drøyt at gubben vaska deler av huset når jeg gikk hjemme i svangerskapspermisjon. Når han var hjemme og hadde permisjon (jeg var ute i jobb), fleipa jeg med henne om at han skulle vaske hele huset siden han var hjemme likevel. Dette måpte hun av. Det var da travelt nok å gå hjemme med en liten en ;-)

*LOL*

Skrevet

*flirer* Sånn ER det. Nå har jeg vært hjemme alene i 5 uker med ungene (3 stk, 1-6 år), og det er en selvfølge for omgivelsene. .

Jeg husker godt da eldstemann var 15 mnd, og mannen min reiste 5 dager alene med han på Hurtigruta (1 døgns reise hver vei). De skulle besøke søstra til mannen min.

Da var reaksjonene "Å, herregud - tør du å sende ungen avgårde når han er sååå liten?" "Å hjelpe meg, hvordan skal dette gå?" osv. Han er jo pappa'n, og en særdeles flink sådann. Var ikke bekymret et øyeblikk heller. Folk er rare! Min mormor trodde hun skulle besvime, da hun fikk høre at min mann og sønn dro på ferie alene... Gutten var jo bleieunge og allting *hehe*

Du er snill, flisa! Og flink! Dere må koooose dere på ferie! Jentene som er hjemme har det sikkert topp, de også :o)

Javisst har de det fint - jeg regner med de får pannekaker til frokost! hihi

Gjest Flystripa
Skrevet

Javisst har de det fint - jeg regner med de får pannekaker til frokost! hihi

*jømmi* Pannekaker er godt, samme når på døgnet!

Skrevet

Kjent fenomen! :-)

Jeg fløy mange ganger alene med lite barn uten å få så mye ekstra oppmerksomhet fra flyvertinnene av den grunn. Én gang fløy mannen min alene med en 1,5 åring, og DA var alle flyvertinnene rundt ham hele tiden for å sjekke at alt gikk bra! ;-)

Skrevet

Akkurat sånt irriterer meg voldsomt!!!

Jeg er hjemme alene med 3 barn 4 dager hver eneste uke (noen uker 5 dager). Og så reiser jeg bort en torsdag, fredag og lørdag. Svigermor passer minsten og naboene jentene til pappa'n kommer hjem. Og tror du ikke at svigermor synes så synd på pappa'n at hun tilbyr seg å passe minsten til jeg kommer hjem!!!!

Hvorfor i alle dager kan hun ikke avlaste meg litt da?!?!?! Pappa'n har faktisk godt av å være litt alene sammen med alle 3 han også!

Hmmmm, nå ble jeg visst litt veldig irritert!

Skrevet

Akkurat sånt irriterer meg voldsomt!!!

Jeg er hjemme alene med 3 barn 4 dager hver eneste uke (noen uker 5 dager). Og så reiser jeg bort en torsdag, fredag og lørdag. Svigermor passer minsten og naboene jentene til pappa'n kommer hjem. Og tror du ikke at svigermor synes så synd på pappa'n at hun tilbyr seg å passe minsten til jeg kommer hjem!!!!

Hvorfor i alle dager kan hun ikke avlaste meg litt da?!?!?! Pappa'n har faktisk godt av å være litt alene sammen med alle 3 han også!

Hmmmm, nå ble jeg visst litt veldig irritert!

Avlaste???? Er det ikke ungene dine det er snakk om? Livet ditt?

Hvorfor fikk du unger dersom du helst vil at andre skal ta seg av dem?

Gjest Persille
Skrevet

Avlaste???? Er det ikke ungene dine det er snakk om? Livet ditt?

Hvorfor fikk du unger dersom du helst vil at andre skal ta seg av dem?

Man er jo gjerne to om å få barn da - svært få gjør det helt alene.

Når man da innimellom blir værende alene med alle barna over tid, så er det hyggelig med litt avlastning.

Når man bor to sammen hver dag, så får man avlastning rett som det er (som oftet hvertfall).

Det er ganske deilig å dusje alene innimellom, eller å lese en hel avis uten avbrudd :)

Skrevet

Du er ikke snill, det er jo jobben din :-p

Mange kvinner har reagert på slike uttalelser. Men er de ikke like fornærmende ovenfor menn? De som sier slikt mener tydeligvis at mannen ikke gjør en dritt hjemme. Merker det litt selv også. Jeg gjør halvparten hjemme, føler det er naturlig. Men folk flest tror sikkert at jeg gjør omtrent ingenting. Irriterende.

Skrevet

Man er jo gjerne to om å få barn da - svært få gjør det helt alene.

Når man da innimellom blir værende alene med alle barna over tid, så er det hyggelig med litt avlastning.

Når man bor to sammen hver dag, så får man avlastning rett som det er (som oftet hvertfall).

Det er ganske deilig å dusje alene innimellom, eller å lese en hel avis uten avbrudd :)

Avlastning får man når ungene er i skolen, i barnehagen, sover, ser på TV eller leker med andre.

Er det pop å kun se på ungene som en jobb?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...