Gå til innhold

Er jeg ikke snill jeg da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Avlaste???? Er det ikke ungene dine det er snakk om? Livet ditt?

Hvorfor fikk du unger dersom du helst vil at andre skal ta seg av dem?

Skjønner du har barn selv ;)

Skrevet

Akkurat sånt irriterer meg voldsomt!!!

Jeg er hjemme alene med 3 barn 4 dager hver eneste uke (noen uker 5 dager). Og så reiser jeg bort en torsdag, fredag og lørdag. Svigermor passer minsten og naboene jentene til pappa'n kommer hjem. Og tror du ikke at svigermor synes så synd på pappa'n at hun tilbyr seg å passe minsten til jeg kommer hjem!!!!

Hvorfor i alle dager kan hun ikke avlaste meg litt da?!?!?! Pappa'n har faktisk godt av å være litt alene sammen med alle 3 han også!

Hmmmm, nå ble jeg visst litt veldig irritert!

hihi! - rart det der.

Skrevet

Du er ikke snill, det er jo jobben din :-p

Mange kvinner har reagert på slike uttalelser. Men er de ikke like fornærmende ovenfor menn? De som sier slikt mener tydeligvis at mannen ikke gjør en dritt hjemme. Merker det litt selv også. Jeg gjør halvparten hjemme, føler det er naturlig. Men folk flest tror sikkert at jeg gjør omtrent ingenting. Irriterende.

jo selvsagt! Han blir irritert - og han svarer jo kjapt: "jeg er vel ikke barnevakt for mine egne unger!"

og

"jeg bare koker noen pannekaker så holder dem kjeft" - hehe

Gjest Persille
Skrevet

Avlastning får man når ungene er i skolen, i barnehagen, sover, ser på TV eller leker med andre.

Er det pop å kun se på ungene som en jobb?

Når barnet mitt er i bhg, er jeg på jobb - når jeg er hjemme med henne, så deltar jeg i hennes aktivteter i størst mulig grad.

Og det er faktisk ikke alle barn som sitter stille og ser på tv flere timer om dagen, og har man flere gjør de gjerne ikke det samtidig heller.

Dessuten hender det rett som det er at barn blir syke, men for all del ikke samtidig - gjerne i tur og orden før man selv er nødt til å bukke under for en eller annen hissig bakterie.

Poenget er - noen ganger er det godt å lese avisen i fred og ro, man trenger ikke å se barn som en jobb av den grunn.

Man er ingen dårlig forelder selv om man innrømmer at man trenger en halvtime for seg selv i ny og ne!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...