Gå til innhold

taktikk når man byr på nettauksjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett noe jeg veldig gjerne vil ha. Det er lagt inn et bud alt. Siste budgivingsdag er ikke før fredag.

Lønner det seg å vente med å legge inn bud siden det hittils er bare et. Eller bør jeg legge inn bud nå? Hmmm

Skrevet

Jeg har bare erfaring med ebay, men der lønner det seg ihvertfall definitivt å vente lengst mulig - helst til 10 sekunder før auksjonen slutter.

Skrevet

Jeg har bare erfaring med ebay, men der lønner det seg ihvertfall definitivt å vente lengst mulig - helst til 10 sekunder før auksjonen slutter.

Enig!

Skrevet

Om du vet hvor mye du kan og vil by så kan du jo legge inn et maksbud. Hvis ikke anbefaler jeg deg å følge med i auksjonens siste 30 min.

Skrevet

Om du vet hvor mye du kan og vil by så kan du jo legge inn et maksbud. Hvis ikke anbefaler jeg deg å følge med i auksjonens siste 30 min.

det er på qxl og tror ikke det finnes noe fastpris på den auksjonen . Sånn at man kan kjøpe det med engang. Og vil jo betale minst mulig.Men er villig til å gå ganske høyt.Så tror jeg bare får følge nøye med auksjonen denne uka

Skrevet

Hvis noen har lagt inn autobud er dte ingen taktikk som hjelper. Er det stor interesse for det som selges ville jeg ha bestemt hvor mye jeg vil max gi. lagt inn autobud og ikke stresset mer med saken.

Er det imidlertid ingen andre budgivere, og det kan se ut til at varen blir usolgt, ville jeg ventet og lagt inn bud like før utløpet.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg venter "alltid" (i anførselstegn, for det er ikke så veldig ofte jeg byr på auksjoner) til det er få timer igjen.

Skrevet

Hvis noen har lagt inn autobud er dte ingen taktikk som hjelper. Er det stor interesse for det som selges ville jeg ha bestemt hvor mye jeg vil max gi. lagt inn autobud og ikke stresset mer med saken.

Er det imidlertid ingen andre budgivere, og det kan se ut til at varen blir usolgt, ville jeg ventet og lagt inn bud like før utløpet.

hva er autobud?

Skrevet

Teoretisk sett stemmer dette, men i praksis viser det seg ihvertfall på ebay at å by for tidlig fører til budkrig, til tross for ebays autobud-system.

Skrevet

hva er autobud?

Fra Qxl sine sider:

Dersom du benytter deg av autobud trenger du ikke følge med på hvordan det går med auksjonen. Du trenger bare å legge inn et maksimumsbud, det høyeste budet du er villig til å legge inn for varen som auksjoneres bort. QXL vil legge inn bud på dine vegne og sørge for at budet ditt automatisk blir hevet til et minste vinnerbud helt opp til din maksimumsgrense. QXL vil aldri overstige ditt forhåndsdefinerte maksimumsbud.

Skrevet

det er på qxl og tror ikke det finnes noe fastpris på den auksjonen . Sånn at man kan kjøpe det med engang. Og vil jo betale minst mulig.Men er villig til å gå ganske høyt.Så tror jeg bare får følge nøye med auksjonen denne uka

Det er ikke fastpris jeg mener, men autobud.

Forklaring:

Dersom du benytter deg av autobud trenger du ikke følge med på hvordan det går med auksjonen. Du trenger bare å legge inn et maksimumsbud, det høyeste budet du er villig til å legge inn for varen som auksjoneres bort. QXL vil legge inn bud på dine vegne og sørge for at budet ditt automatisk blir hevet til vinnerbud helt til din maksimumsgrense er nådd. QXL vil aldri overstige ditt forhåndsdefinerte maksimumsbud.

Autobud er det samme som Maksbud

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...