Gå til innhold

Hjelp! Oppussing og fargevalg

Anbefalte innlegg

Gjest Fryktelig vanskelig!!
Skrevet

Vi har en knall rød sofa, og skal pusse oppigjen kjellerstua som den står i. Vi har malt veggene eggehvite, men skal ha en annerledes farge på veggen bak sofaen. Hvilken farge skal vi velge?

Skrevet

Rosa eller svart.

Seriøst?

*prøver å se det for meg*

Skrevet

grått eller sort

Vi har vært inne på gått ja.

Skrevet

Vi har vært inne på gått ja.

Kan bli pent.Pass på å få en ikke for hard gråfarge da. Ser også hva åsemor ser med rosa, kan bli tøft, men da bør du gi rommet rosa ting som eks bilder, lys, puter og duker mm. Det kan du med uansett hvilken farge du bruker egentlig :)

Skrevet

Kjøp tapet med masse mønster på, f.eks. eggeskall bakgrunn og svarte eller brune "kruseduller". Noen tapeter er kjempetøffe med fløyelsaktig mønster.

Slik tapet krever at du har minst mulig dilldall ellers i rommet!

Skrevet

Kjøp tapet med masse mønster på, f.eks. eggeskall bakgrunn og svarte eller brune "kruseduller". Noen tapeter er kjempetøffe med fløyelsaktig mønster.

Du imponerer! Du jobber i bransjen? Stilig!

Skrevet

Vi har vært å kiket på tapeter, men greier ikke finne noe som vi liker. Endte opp med at vi skulle male, noe som er billigere og enklere å forandre senere.

Men er helt med på at det du sier hadde vært tøft!

Skrevet

Du imponerer! Du jobber i bransjen? Stilig!

*kry*

Nei, jeg har aldri jobba i den bransjen, men synes det er artig med interiør og legger merke til detaljer når jeg besøker folk. Det betyr ikke at alt er like kult hjemme hos meg *hehe*

Skrevet

Vi har vært å kiket på tapeter, men greier ikke finne noe som vi liker. Endte opp med at vi skulle male, noe som er billigere og enklere å forandre senere.

Men er helt med på at det du sier hadde vært tøft!

Okei:-)

Jeg _tror_ ikke jeg ville valgt sort vegg bak sofaen. Tror det blir for voldsomt. En lys, varm gråfarge kunne vært pent. Jeg synes også rosa høres bra ut (som noen andre nevner her nede). Det krever igjen at du lar rosa og rødt gå igjen i andre detaljer i rommet. Få f.eks. tak i en rosa pute til den røde sofaen. Billedrammer i rosa/rødt etc.

Skrevet

*kry*

Nei, jeg har aldri jobba i den bransjen, men synes det er artig med interiør og legger merke til detaljer når jeg besøker folk. Det betyr ikke at alt er like kult hjemme hos meg *hehe*

Det virker som dette er en mulig ny bane for deg :)

Jeg kan finne på å overse at venner har fått eks nytt spisebord tilogmed!

Skrevet

Det virker som dette er en mulig ny bane for deg :)

Jeg kan finne på å overse at venner har fått eks nytt spisebord tilogmed!

Kanskje jeg skulle omskolere meg ;-)

Niåringen her i huset skal visst bli interiørarkitekt eller interiørkonsulent, så jeg får leve ut drømmen gjennom henne ;-)

Skrevet

Kanskje jeg skulle omskolere meg ;-)

Niåringen her i huset skal visst bli interiørarkitekt eller interiørkonsulent, så jeg får leve ut drømmen gjennom henne ;-)

Se det, barna har arvet dine evner :) Det blir jo greit. Du kan jo ha det som bi-inntekt. Skole med ungen din? :)

Skrevet

Vi har nettopp malt kjellerstua og har en rød skinnsofa mot den ene veggen.

Fargen heter Morgenlys. Det er to varianter av den - dette er den lyseste (har ikke farvenummeret for hånden)

Er kjempefornøyd - spesielt fornøyd med at veggen ikke skinner i rosa mot den røde sofaen. Tror det kommer av at det er grønntoner i fargen (selv om den ser nesten hvit ut)

Skrevet

Jeg har nettopp vært i et hus med gang og stue i hvit /grått med rød sofa.

Det virket lyst, rolig, rent og varmt.

Skrevet

Se det, barna har arvet dine evner :) Det blir jo greit. Du kan jo ha det som bi-inntekt. Skole med ungen din? :)

Hehe, kanskje det ;-)

Skrevet

Jeg har nettopp vært i et hus med gang og stue i hvit /grått med rød sofa.

Det virket lyst, rolig, rent og varmt.

Det blir nok en eller annen grå farge ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...