Gå til innhold

Hva skal jeg skrive? - del 2

Anbefalte innlegg

Gjest Anna Stina
Skrevet

Hei!

I går skrev jeg et innlegg der jeg ba om skrivehjelp til en jobbsøknad (julejobb som "snittesmører" i et cateringsfirma).

Jeg fikk mange gode tips - og er nå nesten i havn med søknaden. Men jeg sliter litt med formuleringen av et lite parti - og lurer i den forbindelse på om dere DOL-ere kunne hjelpe meg litt.

Saken er at jeg ikke har noen tidligere arbeidserfaring fra hverken catering, kantine eller storkjøkken. Jeg har imidlertid jobbet en periode som pleieassistent på et sykehus - og der var det noe påsmørning av brødskiver (egentlig minimalt - men ettersom jeg ikke har noe erfaring å vise til fra matbransjen - føler jeg nesten at jeg bør ha det med likevel).

Men hvordan skal jeg forulere det?

"Jeg har ingen tidligere erfaring fra cateringsbransjen, men har gjennom praksis ved Aker Sykehus.....

Er det noen som har noen tips?

Gjest tintintin
Skrevet

Tror du skal droppe å ta med at du IKKE har erfaring fra cateringbransjen(negativ effekt osv). Fokuser heller på den kompetansen du har. Du kan feks. skrive at du "har noe erfaring med tilbereding og servering av mat i forbindelse med tidligere jobb" bla. bla...

Gjest Anna Stina
Skrevet

Tror du skal droppe å ta med at du IKKE har erfaring fra cateringbransjen(negativ effekt osv). Fokuser heller på den kompetansen du har. Du kan feks. skrive at du "har noe erfaring med tilbereding og servering av mat i forbindelse med tidligere jobb" bla. bla...

Hei!

Takk for svar! :-) Du har nok rett i at det er dumt å fokusere for mye på sin manglende kompetanse. Å søke jobb handler jo om å selge seg selv. Jeg dropper dermed setningen "jeg har ingen tidligere erfaring fra cateringsbransjen" - jeg ser nå at det blir feil fokus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...