Gå til innhold

Ikke betalt strømregning, hvilke regler gjelder?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym her
Skrevet

Har de lov til å koble fra strømmen uten annen varsel enn at det står på regning ved 2. gangs purring?

De kom for å koble ut strømmen her, de ringte ikke på, jeg var hjemme. Jeg gikk ut og spurte om det var slik at ikke strømregningen var betalt, de ble litt forfjamset, derfor lurer jeg nå på om det kan ha seg slik at de ikke har lov til å gjøre det på denne måten?

Gjest Ja, det kan de
Skrevet

"Hvis du ikke betaler, kan netteier stenge strømmen 28 dager etter betalingsfristen.

Kraftleverandøren kan stanse leveringen etter 14 dager uten forutgående varsel hvis du ikke betaler innen betalingsfrist.

Du må si ifra dersom en stenging vil medføre fare for liv og helse. Netteier må da utsette stengingen midlertidig.

Du er fortsatt kunde og må betale faste kostnader selv om strømmen er stengt".

Gjest Anonym her
Skrevet

"Hvis du ikke betaler, kan netteier stenge strømmen 28 dager etter betalingsfristen.

Kraftleverandøren kan stanse leveringen etter 14 dager uten forutgående varsel hvis du ikke betaler innen betalingsfrist.

Du må si ifra dersom en stenging vil medføre fare for liv og helse. Netteier må da utsette stengingen midlertidig.

Jeg mener man skal ha en sjangse til å gjøre opp for seg før man stenger. Jeg var jo hjemme, noe de ikke kunne vite etter som de ikke ringte på. Dette var for å få tak i de 1000,- det koster å få koblet strømmen på igjen.

Gjest Ja, det kan de
Skrevet

Jeg mener man skal ha en sjangse til å gjøre opp for seg før man stenger. Jeg var jo hjemme, noe de ikke kunne vite etter som de ikke ringte på. Dette var for å få tak i de 1000,- det koster å få koblet strømmen på igjen.

"Jeg mener man skal ha en sjangse til å gjøre opp for seg før man stenger".

Du har jo fått to purringer og dermed fått sjanse til å gjøre opp for deg.

Gjest Anonym her
Skrevet

"Jeg mener man skal ha en sjangse til å gjøre opp for seg før man stenger".

Du har jo fått to purringer og dermed fått sjanse til å gjøre opp for deg.

Ja, og hadde de ringt på hadde jeg fått en siste sjangse.

Jeg fikk jo den sjangsen i og med at jeg gikk ut og sa i fra slik at jeg kunne gjøre opp med en gang.

Skrevet

Jeg skal like å se den fra e-verket som har myndighet til å ta seg inn i et hus hvis h*n ikke slippes inn :-)

".........................................."

Gjest Ja, det kan de
Skrevet

Jeg skal like å se den fra e-verket som har myndighet til å ta seg inn i et hus hvis h*n ikke slippes inn :-)

".........................................."

Om du bor i borettslag f.eks, trenger de ikke ta seg inn i selve leiligheten, men stenger den i sikringsskapet på fellesarealer (bod, gang e.l)

Skrevet

Om du bor i borettslag f.eks, trenger de ikke ta seg inn i selve leiligheten, men stenger den i sikringsskapet på fellesarealer (bod, gang e.l)

Hvis du bor i blokk eller bygård, ja. Men det er stort sett de eneste tilfellene. Eneboliger, x-manns boliger, rekkehus etc. har eget inntak, og man må stenge innenfor husets x vegger. Eller evt. i luftstrekket (i stolpen) etc.

"..........................................."

Gjest Ja, det kan de
Skrevet

Hvis du bor i blokk eller bygård, ja. Men det er stort sett de eneste tilfellene. Eneboliger, x-manns boliger, rekkehus etc. har eget inntak, og man må stenge innenfor husets x vegger. Eller evt. i luftstrekket (i stolpen) etc.

"..........................................."

"De kom for å koble ut strømmen her, de ringte ikke på, jeg var hjemme. Jeg gikk ut og spurte om det var slik at ikke strømregningen var betalt, de ble litt forfjamset, derfor lurer jeg nå på om det kan ha seg slik at de ikke har lov til å gjøre det på denne måten?"

For meg virket det som om de sto ute i gangen e.l og koblet fra strømmen.

Skrevet

"De kom for å koble ut strømmen her, de ringte ikke på, jeg var hjemme. Jeg gikk ut og spurte om det var slik at ikke strømregningen var betalt, de ble litt forfjamset, derfor lurer jeg nå på om det kan ha seg slik at de ikke har lov til å gjøre det på denne måten?"

For meg virket det som om de sto ute i gangen e.l og koblet fra strømmen.

Og hvorfor skulle man slippe dem inn i gangen?

"........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...