Gå til innhold

Er det veldig dumt av meg? (mat)

Anbefalte innlegg

Gjest glad i fisk men
Skrevet

Nå har vi fått "Fisk & Vilt"- butikk rett i nærheten, og mange skryter av den.

Likevel, jeg tror så og si aldri i mitt liv at jeg har kjøpt fersk fisk... Det høres sikkert ille ut for endel.

Men for det første, så må jeg ærlig talt si at jeg syns det er så ubehagelig følelse å finne bein i fisken når jeg spiser. Har alltid synsd det, helt fra jeg var barn.

For det andre vet jeg faktisk ikke hvordan jeg skal tilberede fersk fisk. Verken hvordan jeg renser den, eller hvordan jeg koker/steker den. Har jo aldri gjort det.

Egentlig liker jeg godt fisk, og spiser det ofte, men da ferdige frosne fiskefileer (uten bein). Eller en rekke fiskeprodukter som fiskekaker eller fiskgrateng (ferdig).

Går jeg glipp av noe vesentlig, eller? Hva pleier dere gjøre, og hvilke råd ville dere evt gi meg?

Skrevet

Forsøk et måltid med fersk fisk på restaurant. Liker du det kan du forsøke videre hjemme.

Jeg er som deg, livredd for fiskeben og brekker meg om jeg får det i munnen. Fisk som ørret og laks har større ben som er lettere å pille bort før tilberedning.

Ellers liker jeg også ferdigfisk...

Skrevet

Du kan vel kjøpe fiskefileter som er frie for bein og annet i den butikken?

(Ikke at jeg noensinne har kjøpt fersk fisk selv...)

Skrevet

Du kan be mannen bak disken om å fjerne skinnet for deg. Da er det bare beina igjen på fileten. Og hvis du har en pinsett er det en enkel sak å plukke dem ut.

Gjest Luskelita
Skrevet

Som nordlenning kan jeg bare si; HÆ??? Milde himmel - hvis du i utgangspunktet er "glad i fisk" - og med det mener fisk fra frysedisk på Rimi - ja DA har du gått glipp av noe vesentlig!!

Slik fiskemat er så elendig at jeg ALDRI lager middag av det. Ikke engang katta vil ha det! Fersk fisk, nesten uansett hvordan du tilbereder det, smaker HIMMELSK i forhold. Kokt eller stekt, det er nyyydelig! Seibiff (seifilet) med løk og sjysaus eller rømme/fløte saus.... Kokt torsk med bacon og gulrotstuing... Laks i folie med grønnsaker... SNADDER fra ende til annen!!

Og fiskebein?? Det er meget sjelden jeg får fiskebein i munnen når jeg rensker den skikkelig.

Prøv skikkelige råvarer neste gang du skal lage en fiskemiddag du! Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...