Gå til innhold

Min fars kone er sjalu på meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har bodd her under ett år, jeg har ikke snakket så mye med henne. Men jeg mener det da er normalt at fremmede folk spør før de tar, hadde hun spurt først så hadde hun vist meg respekt... skjønner? Men hun bare grabber og holder ham selv om han strekker seg tilbake til meg og sutrer...Og hun sier ingenting når hun tar ham, hun ser ikke på meg engang, hun bare tar ham som om han var BARE hennes og ingen andre sin. Mange ganger mens han var nyfødt prøvde jeg å fortelle henne at hun måtte holde hodet hans fordi han ikke klarte det selv, da bare stirret hun olmt på meg som om jeg ikke måtte kommer her og fortelle henne hva hun skulle gjøre. Hun lærte aldri, og ungen vingla med hodet, jeg ga beskjed på en fin måte gang på gang. Min far svever på skyer, så han legger ikke merke til sånnt... eller.. han har sikkert lagt merke til det, for han nevnte det et par ganger til henne selv, men ikke noe mer.

Jeg må si at det virker mer på meg som det er du som er litt sjalu på henne, jeg synes du skal inkludere henne mer, kanskje be henne komme med din far av og til om han skal til dere på besøk osv... da ville hun nok føle seg mer velkommen.

Om hun kommer fra et annet land og ikke kjenner andre enn din far kan det jammen ikke være lett, synes du burde vise litt storsinn her, pappaen din har sikkert mer enn nok omsorg for dere begge to:)

Du vil vel ikke ødelegge dette forholdet for din far...:)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Solsikkefrø

16

• hidi

9

• Dorthe

4

• MsSophie

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men det er jo ikke rart vi begynner å lure, du syter og klager over absolutt alle du kjenner hele forbanna tiden.

Når det er noe galt med hele verden, er det ofte grunn til å gå littegrann i seg selv.

Jeg trodde man kunne bruke dol som en plass å lufte tanker og få råd... hvorfor er det da så mange som må bruke tiden sin på å kalle meg ditt og datt, istedenfor å enten la være å lese eller svare på det jeg spør om..?

Skrevet

Jeg trodde man kunne bruke dol som en plass å lufte tanker og få råd... hvorfor er det da så mange som må bruke tiden sin på å kalle meg ditt og datt, istedenfor å enten la være å lese eller svare på det jeg spør om..?

Vi prøver å gi deg råd, dessverre mener vi ikke det samme som deg.

Godta din fars kone og drit i hva resten av verden mener og la dama få den posisjonen i familien som hun fortjener.

Gjest Underskrift
Skrevet

Om ingen hadde svart på dette, ville jo du tro at det var fra din synsvinkel "alle andre" også så en slik situasjon.

MVH

Skrevet

Som jeg prøvder å skrive til andre her, jeg ønsker bare forslag til hvordan jeg kan fortelle min far at hun må trø litt mer varsomt. En fin måte så det ikke kommer galt ut.

Og som andre prøver å si til deg....KANSKJE DET ER PÅ TIDE DU SER LITT PÅ DEG SELV.

Hvor vanskelig kan det egntlig være å tilegne seg en smule selvinnsikt?

Skrevet

Dette er litt på siden og jeg mener ikke å være slem men dete r noe jeg synes er litt rart. Her skriver du at:

"Jeg og mine søsken fikk grisemye penger av ham for 10mnd siden da hans mor døde."

Men var det ikke du som skrev et innlegg her for noen dager siden om at kjæresten din ikke forstår at dere har dårlig råd at du knapt nok har råd til mat til barnet?

Mulig jeg blander og isåfall unnskylder jeg.

Når det gjelder det du spør om så må jeg si meg litt enig med de under her. Et barn kan aldri bli for mye elsket og du burde heller være glad for at hun viser barnet ditt så mye oppmerksomhet.

Skrevet

Klart at du kan lufte tanker og be om råd - men da må du også tåle å få svar som ikke nødvendigvis samsvarer med din mening.

Og det er åpenbart flere som mener at du i denne saken bør begynne med deg selv. Et godt råd, synes jeg.

Sånt er bare ikke alltid så lett å se for den det gjelder.

Take it or leave it.

Skrevet

Dette er litt på siden og jeg mener ikke å være slem men dete r noe jeg synes er litt rart. Her skriver du at:

"Jeg og mine søsken fikk grisemye penger av ham for 10mnd siden da hans mor døde."

Men var det ikke du som skrev et innlegg her for noen dager siden om at kjæresten din ikke forstår at dere har dårlig råd at du knapt nok har råd til mat til barnet?

Mulig jeg blander og isåfall unnskylder jeg.

Når det gjelder det du spør om så må jeg si meg litt enig med de under her. Et barn kan aldri bli for mye elsket og du burde heller være glad for at hun viser barnet ditt så mye oppmerksomhet.

Jo, det var jeg som skrev det, de pengene er arv. Det er ikke snakk om titusener av kroner, men for meg en stor sum siden jeg har lite å rutte med ellers. Min samboer har jo ikke jobbet på 1,5 år, og vi er blitt enige begge to at vi skal spare penger slik at vi en dag har litt å gå på når vi skal studere, evt som en "backup" i tilfelle noe skulle skje. Men når min samboer bruker alle sine penger opp på tull og tøys og kommer til meg og nestenforlanger å "låne" litt av arven min for å kjøpe playstation, bærbar pc, mobiltelefon (ting han allerede har fra før av), så er det klart jeg sier nei, men får jo dårlig samvittighet for det...

Skrevet

Hadde du truffet denne damen, så hadde du skjønnt meg... jeg har forsvart min far og hans kone selv om det snakkes om dette forholdet over hele byen. Folk snakker om oppførselen hennes overalt dessverre. Min far er som sagt en respektert mann, og har en betydelig høy stilling som gjør ham kjennt her i byen og derfor vet folk godt hvem både hun og han er...

Du kommer lengst med kjærlighet, og er hun en upassende kone for din far, så la han finne det ut selv. En klok mann, sa du selv, så la det være opp til han.

Sometimes silence says the most...

Skrevet

Klart at du kan lufte tanker og be om råd - men da må du også tåle å få svar som ikke nødvendigvis samsvarer med din mening.

Og det er åpenbart flere som mener at du i denne saken bør begynne med deg selv. Et godt råd, synes jeg.

Sånt er bare ikke alltid så lett å se for den det gjelder.

Take it or leave it.

"Klart at du kan lufte tanker og be om råd - men da må du også tåle å få svar som ikke nødvendigvis samsvarer med din mening."

Men jeg spurte bare som sagt etter en fin måte å fortelle min far dette på. Ikke om annet.

Skrevet

Jo, det var jeg som skrev det, de pengene er arv. Det er ikke snakk om titusener av kroner, men for meg en stor sum siden jeg har lite å rutte med ellers. Min samboer har jo ikke jobbet på 1,5 år, og vi er blitt enige begge to at vi skal spare penger slik at vi en dag har litt å gå på når vi skal studere, evt som en "backup" i tilfelle noe skulle skje. Men når min samboer bruker alle sine penger opp på tull og tøys og kommer til meg og nestenforlanger å "låne" litt av arven min for å kjøpe playstation, bærbar pc, mobiltelefon (ting han allerede har fra før av), så er det klart jeg sier nei, men får jo dårlig samvittighet for det...

Da er det samboer du bør snakke til rette og ikke din far!

Skrevet

Da er det samboer du bør snakke til rette og ikke din far!

Ja det er klart jeg skal snakke med min samboer om det, men det har ingeting med saken å gjøre. Mary Poppins spurte om noe, og jeg svarte henne :)

Gjest Underskrift
Skrevet

Milde himmel!!!!!!

Hvorfor har han ikke jobbet på så lenge???

Står du for hele inntekten i deres familie? Og dere har dårlig råd?

Skal han få noe respekt av meg får han begynne med og gå med aviser/reklame. Om han er helt evneveik til og få en annen jobb.

Du har jo problemer du men kanskje ikke der du tror.

Skrevet

Ja det er klart jeg skal snakke med min samboer om det, men det har ingeting med saken å gjøre. Mary Poppins spurte om noe, og jeg svarte henne :)

Jeg har også lest mange av dine innlegg. Og vi dømmer deg ikke nord og ned, vi bare mener at det finnes bedre løsninger enn å si noe til din far! En snill, klok mann. Hvorfor vil du bryte den fortryllelsen han har med sin nåværende kone?

Er du glad i han, så lar du rett og slett være.

Din samboer er jo et enda verre kapittel, som du bør ta deg nøye av...!

Skrevet

Milde himmel!!!!!!

Hvorfor har han ikke jobbet på så lenge???

Står du for hele inntekten i deres familie? Og dere har dårlig råd?

Skal han få noe respekt av meg får han begynne med og gå med aviser/reklame. Om han er helt evneveik til og få en annen jobb.

Du har jo problemer du men kanskje ikke der du tror.

Han gikk på skole og hadde ikke rett til inntekt dessverre... etterpå hadde han en god del mnd'er med "sommerferie" før han dro i militæret...

Skrevet

Jeg synes du virker litt umoden her.

Jeg synes du skal gå inn for å få et godt forhold til din snille fars kjæreste, så skal du se det ordner seg.

Skrevet

Da er vel fars kone glad i småbarn, da? Og det bør du vel være glad for, hadde vel vært verre hvis hun overså både deg og barnet, vel?

Skrevet

Jeg synes du virker litt umoden her.

Jeg synes du skal gå inn for å få et godt forhold til din snille fars kjæreste, så skal du se det ordner seg.

Jeg gikk inn for et godt forhold også, det har jeg gjort hele tiden. Prøver alltid å være hyggelig, men hun overser meg for det meste. Min storesøster fikk baby for 8 uker siden, men kona til pappa rører ikke denne lille jenta. Hun holder bare den babyen hvis min far gir den til henne.

Gjest Underskrift
Skrevet

Han gikk på skole og hadde ikke rett til inntekt dessverre... etterpå hadde han en god del mnd'er med "sommerferie" før han dro i militæret...

Så han er i militæret nå da eller???

Ta seg fri når man ikke har råd til det i månedes vi da får man takke seg selv altså.

I norge er det sånn at om du vil ha en jobb, så får du en. Problemet er at den jobben kanskje ikke er så lukrativ, men en latsabb kan ikke forvente og få en lukrativ jobb.

Vennlig hilsen og lykke til

Skrevet

En god del mnd sommerferie?! Når man har blitt familiefar og har både samboer og et lite barn så har man rett og slett ikke anledning til å drive dank i månedsvis!

Han der hadde jeg ikke giddet ofre noe mer på, det er helt sikkert...!

Og hva din fars kone angår så er jeg ikke så helt sikker på at det bare er hun som er sjalu på deg - jeg tror du er litt sjalu på kvinnen som har "stjålet" din far fra deg også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...