Gå til innhold

Min fars kone er sjalu på meg...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Solsikkefrø

16

• hidi

9

• Dorthe

4

• MsSophie

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg gikk inn for et godt forhold også, det har jeg gjort hele tiden. Prøver alltid å være hyggelig, men hun overser meg for det meste. Min storesøster fikk baby for 8 uker siden, men kona til pappa rører ikke denne lille jenta. Hun holder bare den babyen hvis min far gir den til henne.

Så det at hun holder din baby, men ikke din søsters baby er tegn på sjalusi?

Skjønte ikke helt den jeg.

Skrevet

Det finnes ingen fin måte å si slike ting på, fordi det egentlig ikke burde sies.

Min sønn har åtte likestilte besteforeldre og det er jeg utrolig glad for. Det er ikke alle av de jeg elsker høyt, men de elsker han og det er jeg takknemlig for.

Gjest trøste og bære
Skrevet

Jeg har lest mange at dine innlegg her i det siste, og jeg må si; du er som en fjortis. Og det er din kjæreste også. Blottet for selvinnsikt. Stakkars deg, om du ikke tar deg sammen og blir voksen! For ikke å snakke om barnet ditt, som skal vokse opp med dere.

Skrevet

Jeg har lest mange at dine innlegg her i det siste, og jeg må si; du er som en fjortis. Og det er din kjæreste også. Blottet for selvinnsikt. Stakkars deg, om du ikke tar deg sammen og blir voksen! For ikke å snakke om barnet ditt, som skal vokse opp med dere.

Og dette bør du kunne skrive med nick!

Skrevet

Jo, det var jeg som skrev det, de pengene er arv. Det er ikke snakk om titusener av kroner, men for meg en stor sum siden jeg har lite å rutte med ellers. Min samboer har jo ikke jobbet på 1,5 år, og vi er blitt enige begge to at vi skal spare penger slik at vi en dag har litt å gå på når vi skal studere, evt som en "backup" i tilfelle noe skulle skje. Men når min samboer bruker alle sine penger opp på tull og tøys og kommer til meg og nestenforlanger å "låne" litt av arven min for å kjøpe playstation, bærbar pc, mobiltelefon (ting han allerede har fra før av), så er det klart jeg sier nei, men får jo dårlig samvittighet for det...

Ok skjønner:)

Nei han kjæresten høres ikke helt enkel ut. Jeg tror jeg ville tenkt meg seriøst før jeg bestmte meg for å fortsette å være sammen med han.

Gjest trøste og bære
Skrevet

Og dette bør du kunne skrive med nick!

Dette er mitt nick :-)

Var det noe galt?

Skrevet

Dette er mitt nick :-)

Var det noe galt?

Trodde det var " jeg later som nick", og jeg beklager! Har ikke sett ditt nick så ofte...

Greit...?

Skrevet

Jeg har ikke lest alle innleggene under her, men det virker som det er du som er sjalu på henne.

Hvis du hadde satt deg inn i andre kulturer, så kan det hende du har sett på hennes måte å "eie" og "ta" ikke er ment sånn. Feks: Vi har reist masse til Asia med barna våre, og der "røsker" de barna dine ut av hendene og springer på bakrommet eller gata for å vise dem frem til alle slektninger og andre folk nær sagt, de koser og duppeditter og laller, bytter gjerne bleie og koser ihjæl.

Jeg overdriver dette litt nå, men det er slik jeg kan forklare det hvis det hadde skjedd i Norge. Da hadde jeg nok også lurt på hvilke folk dette var. Men altså- i andre landsdeler er de veeeeldig glade i ALLE barn (ikke bare sine egne) og viser det gjerne.

Et barn skal og vil bli elsket. Om barnet ditt er sutrete så jelder det sikkert ikke bare når kona til faren din tar ham, men andre "fremmede" også.

Hun liker vel barn da, og det er ikke noe galt i det. Og man kan ikke utelate voksne mennesker i barnets liv, som er kommet for å bli.

Man trenger derimot ikke å kalle vedkommende "bestemor" eller "morfar" etc. Jeg synes du er smålig, for hun ønsker sikkert kontakt med dere også.

Gjest MiaMariaa
Skrevet

Det er noe galt med alle andre, ikke sant?

Du er jammen ikke sann. Du har en kjæreste som oppfører seg som en drittunge og du oppfører deg ikke mye bedre selv. Helt utrolig at noen som er så umodne bevisst har valgt å få barn sammen. Hva med å rydde opp i egne rekker før du begynner å hakke på din fars kjæreste som sikkert bare gjør så godt hun kan?

Skrevet

Det er noe galt med alle andre, ikke sant?

Du er jammen ikke sann. Du har en kjæreste som oppfører seg som en drittunge og du oppfører deg ikke mye bedre selv. Helt utrolig at noen som er så umodne bevisst har valgt å få barn sammen. Hva med å rydde opp i egne rekker før du begynner å hakke på din fars kjæreste som sikkert bare gjør så godt hun kan?

"Det er noe galt med alle andre, ikke sant?"

Hehe, ja det jeg tror faktisk det nå ;)

Skrevet

Det er nok du som må godta din fars valg av partner - basta.

Skrevet

Det er nok du som må godta din fars valg av partner - basta.

Helt i orden at han har valgt henne, men som sagt, hun er fortsatt en fremmed for meg og jeg ønsker at hun skal være hyggelig med _meg_ også.

Gjest lillemamsen
Skrevet

"Klart at du kan lufte tanker og be om råd - men da må du også tåle å få svar som ikke nødvendigvis samsvarer med din mening."

Men jeg spurte bare som sagt etter en fin måte å fortelle min far dette på. Ikke om annet.

"Jeg spurte bare om måter å fortelle min far dette på, ikke om jeg bør skjerpe meg eller om jeg bør gå inn i meg selv."

Ok- men om din far er en klok mann, og respektert så regner jeg med han sier ifra selv om han synes hun går for langt.

Kanskje synes han det er vanskelig ifh til deg og dine meninger, for han synes også at det er du som har problemer med dette!?

Jeg vet at da min far fant seg en ny dame etter nesten samme beskrivelse som deg, så var det vanskelig for ham å snakke med meg om dette. Han visste jeg ville bli "sjalu" på samme måte som du forklarer. Jeg hadde da ikke barn, men jeg la meg rett og slett ikke opp i hans valg av partner, og de giftet seg etter 5år, og nå er det 10 år siden. Mine barn er glade i henne, og det er jeg også, men hun erstatter selvfølgelig ingen av de andre bestefporeldre og ungene kaller henne ved navn.

Det er som oftest en grunn til at ørti nick ber deg vise storsinn. Men nå har jeg aldri lest eller satt meg inn i din situasjon fra tidligere da jeg ikke ogfte er på dol...

Gjest trøste og bære
Skrevet

Trodde det var " jeg later som nick", og jeg beklager! Har ikke sett ditt nick så ofte...

Greit...?

:-)

Skrevet

Det finnes ingen fin måte å si slike ting på, fordi det egentlig ikke burde sies.

Min sønn har åtte likestilte besteforeldre og det er jeg utrolig glad for. Det er ikke alle av de jeg elsker høyt, men de elsker han og det er jeg takknemlig for.

Mine to har 6 besteforeldre hvorav kun en er biologisk i slekt. :o) Heldigvis blir de tatt imot med åpne armer og så og si behandlet på lik linje med de biologiske barnebarna av alle de andre 5! :o)

Skrevet

"Klart at du kan lufte tanker og be om råd - men da må du også tåle å få svar som ikke nødvendigvis samsvarer med din mening."

Men jeg spurte bare som sagt etter en fin måte å fortelle min far dette på. Ikke om annet.

Og vi svarer da at sånt sier man ikke til sin far.

Skrevet

Sikker på at det ikke er du som er sjalu på henne?

Egentlig forstår jeg ikke hvorfor du orker å skrive så lange innlegg om hvordan du selv blir urettferdig behandlet når det stort sett fører til at du fremstiller deg selv som umoden og fjern.

Skrevet

Helt i orden at han har valgt henne, men som sagt, hun er fortsatt en fremmed for meg og jeg ønsker at hun skal være hyggelig med _meg_ også.

Hun bryr seg vel om deg om du bryr deg om ho. En får bruke vettet den som har det - og du kan jo saktens bestemme deg for å være blid og hyggelig mot henne - sånt virker som regel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...