Gå til innhold

Min fars kone er sjalu på meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine to har 6 besteforeldre hvorav kun en er biologisk i slekt. :o) Heldigvis blir de tatt imot med åpne armer og så og si behandlet på lik linje med de biologiske barnebarna av alle de andre 5! :o)

Vi er heldige :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Solsikkefrø

16

• hidi

9

• Dorthe

4

• MsSophie

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Sikker på at det ikke er du som er sjalu på henne?

Egentlig forstår jeg ikke hvorfor du orker å skrive så lange innlegg om hvordan du selv blir urettferdig behandlet når det stort sett fører til at du fremstiller deg selv som umoden og fjern.

;o)

Skrevet

Hun har bodd her under ett år, jeg har ikke snakket så mye med henne. Men jeg mener det da er normalt at fremmede folk spør før de tar, hadde hun spurt først så hadde hun vist meg respekt... skjønner? Men hun bare grabber og holder ham selv om han strekker seg tilbake til meg og sutrer...Og hun sier ingenting når hun tar ham, hun ser ikke på meg engang, hun bare tar ham som om han var BARE hennes og ingen andre sin. Mange ganger mens han var nyfødt prøvde jeg å fortelle henne at hun måtte holde hodet hans fordi han ikke klarte det selv, da bare stirret hun olmt på meg som om jeg ikke måtte kommer her og fortelle henne hva hun skulle gjøre. Hun lærte aldri, og ungen vingla med hodet, jeg ga beskjed på en fin måte gang på gang. Min far svever på skyer, så han legger ikke merke til sånnt... eller.. han har sikkert lagt merke til det, for han nevnte det et par ganger til henne selv, men ikke noe mer.

virker som det er du som er sjalu her, siden hu bare tar ungen din uten å spørre. hadde jeg vært deg hadde jeg ikke brydd meg engang. jeg hadde bare syntes det hadde vært koselig..

Skrevet

Hadde du truffet denne damen, så hadde du skjønnt meg... jeg har forsvart min far og hans kone selv om det snakkes om dette forholdet over hele byen. Folk snakker om oppførselen hennes overalt dessverre. Min far er som sagt en respektert mann, og har en betydelig høy stilling som gjør ham kjennt her i byen og derfor vet folk godt hvem både hun og han er...

at han har en høy stillig, hva har det med saken å gjøre? han velger da selv hvem han skal være sammen med, uansett..

Skrevet

Har du sendt dette innlegget tidligere? Syns jeg har lest det før.

Skrevet

Har du sendt dette innlegget tidligere? Syns jeg har lest det før.

Du er ikke den eneste som synes det var noe veldig kjent med innlegget.

Skrevet

Du er ikke den eneste som synes det var noe veldig kjent med innlegget.

Jeg søkte og fant at et nesten identisk innlegg var skrevet 2/9

Skrevet

...jeg orket ikke søke, men takk - da hadde jeg rett:)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor denne kona til faren din er fra, men i mange land er de så tussete etter unger at de rett og slett syns det er naturlig å grafse til seg ungene når de har anledning. :-)

Det har jeg opplevd med begge mine i Thailand. Liketil vilt fremmede i busskø kunne knipe ungene litt på kinnet og leggen bare fordi de syns ungene var så skjønne. Det er kulturelle forskjeller, men man kritiserer da ikke folk for å elske unger!

Skal vedde på at du hadde vært like negativ om dama hadde oversett babyen. Hvorfor kan du ikke bare glede deg på barnets vegne over at han får masse oppmerksomhet? Et lite barn har plass til mange i hjertet sitt.

Skrevet

Hvis faren din virkelig er så snill og forelsket som du beskriver, synes han vel det bare er hyggelig at hun tar babyen. Han ønsker sikkert å inkludere henne så mye som mulig.

Jeg tror ikke det er lurt å dytte et problem på ham som han ikke ser. Han klarer sikkert å si fra når han synes det er hans tur til å holde barnebarnet. Den dagen junior er moden for noe mer enn å bli holdt, vet du jo at faren din vil være klar for litt av hvert, slik han var da dere var små.

Jeg tror det ville være lurt om du gikk litt inn for å bli kjent med henne. Det er lettere å la henne styre litt med babyen uten å ha hjertet i halsen når hun ikke føles som en fremmed.

Babyen bryr seg ikke om hvorvidt hun er besteforelder nr. 4 eller 5, slekt eller "bare" inngiftet. Barn forstår ikke hvorfor det er slike skarpe skiller mellom f.eks. en tante som er din søster og en onkel som er din søsters partner - eller morfar og morfars samboer. Begge kan være like berikende. Tenk litt på at du også er en "inntrenger" i familien i forhold til f.eks. din svigermor - det føles vel ikke alltid så bra å bli betraktet slik.

Vær litt raus, det vil både du og minstemann ha igjen for senere

tror

Gjest Persille
Skrevet

"Jeg ønsker at mitt barn skal ha 4 besteforeldre, ikke 5. Jeg vil at mitt barn skal forstå at hun er kona til bestefar, og ikke en bestemor nummer to."

What?

Du sier at moren din er fæl, men vil ikke at fars nye skal få være god med gutten?

Jeg ser du har fått mye pepper nedover i tråden her, og dessverre må jeg henge meg litt på det.

Det er du som fremstår som den som er sjalu her, du som virker umoden, lite interessert i å etablere et godt forhold, og _ekstremt_ opptatt av hvordan DU vil at verden skal være - uten særlig forståelse for at andre kanskje opplever ting annerledes.

Tidligere har jeg stusset over hvordan du holder ut med en så umoden samboer som du beskriver ham - men etter dette innlegget innser jeg at han kanskje like mye holder ut med deg.

Om du fikk grisemye penger for snart ett år siden, så har jeg faktisk ingen forståelse for at du ikke kan bruke litt på en bra julegave. Det er greit at det er arv, og det er greit at man skal spare, men det er viktig å unne seg litt også.

Og jeg tror faktisk jeg tør å ta en råsjanse på at du bruker de pengene på det du vil bruke dem på, når det passer _deg_ å gjøre det.

Skrevet

"Jeg ønsker at mitt barn skal ha 4 besteforeldre, ikke 5. Jeg vil at mitt barn skal forstå at hun er kona til bestefar, og ikke en bestemor nummer to."

What?

Du sier at moren din er fæl, men vil ikke at fars nye skal få være god med gutten?

Jeg ser du har fått mye pepper nedover i tråden her, og dessverre må jeg henge meg litt på det.

Det er du som fremstår som den som er sjalu her, du som virker umoden, lite interessert i å etablere et godt forhold, og _ekstremt_ opptatt av hvordan DU vil at verden skal være - uten særlig forståelse for at andre kanskje opplever ting annerledes.

Tidligere har jeg stusset over hvordan du holder ut med en så umoden samboer som du beskriver ham - men etter dette innlegget innser jeg at han kanskje like mye holder ut med deg.

Om du fikk grisemye penger for snart ett år siden, så har jeg faktisk ingen forståelse for at du ikke kan bruke litt på en bra julegave. Det er greit at det er arv, og det er greit at man skal spare, men det er viktig å unne seg litt også.

Og jeg tror faktisk jeg tør å ta en råsjanse på at du bruker de pengene på det du vil bruke dem på, når det passer _deg_ å gjøre det.

"Og jeg tror faktisk jeg tør å ta en råsjanse på at du bruker de pengene på det du vil bruke dem på, når det passer _deg_ å gjøre det."

Hehe. Nei! Er det noen som får ting i denne familien, så er det min samboer og vår baby, jeg har sat dem foran ALT. Men denne tråden handler ikke om min samboer, den handler om kona til min far.

Skrevet

Har ikke lest tråden. Innlegget ditt oser av at du er sjalu på din fars kone, ikke omvendt. Jeg skjønner ikke problemet du ønsker å ta opp med din far, at kona hans holder babyen din for mye? At faren din holder babyen for lite? Hvordan kan det hindre deg og din fars kontakt? Hvis kona hans blir gode venner med deg (og ditt barn) vil det jo bare forsterke forholdet du og din far har?

Ditt barn HAR fem besteforeldre i praksis, det er ikke noe du kan gjøre noe med fordi du finner det ønskelig at h*n bare skulle hatt fire. Det kan ikke din far gjøre noe med heller, annet enn å skille seg, eller holde seg unna så barnet i praksis får tre besteforeldre.

Gjest Underskrift
Skrevet

link?

Skrevet

Ser at du har fått mye kritikk her. Jeg har ikke lest dine tidligere innlegg, og vet ikke hva du har skrevet inn om tidligere. Men jeg oppfatter innlegget ditt på en helt annen måte enn de som har skrevet tidligere.

Når det gjelder denne nye konen, kan det nok være lurt å se situasjonen an en stund. Da mener jeg lenge, kanskje fram til sommeren eller lengre. Hvis hun er sjalu på alle som snakker med din far, og ringer for å kontrollere han i tide og utide, vil vel han bli lei av det og ta det opp med henne selv etter en stund. Dessuten er han neppe blind selv om han er forelsket, han legger nok merke til det hvis hun stadig vekk oppfører seg på en måte han blir flau over.

Hvis du sier noe til han før du virkelig har prøvd å bli venner med henne kan det lett virke smålig og bli tatt ille opp. Men da er det desverre for sent å ta det tilbake.

Det lengste jeg ville strukket meg overfor min far hvis den nye kona ringte rett etter at han var kommet på besøk til meg, var kanskje å spørre om de har andre planer siden hun ringer. Hvis han svarer nei, spørre om kona ikke liker at han er der, siden hun ringer hver gang for å få han hjem med en gang. Og evt tilføye at hun er velkommen på besøk, hun også.

Istedet for å gjøre dette til din fars problem (for det gjelder jo strengt tatt i første rekke deg og denne konen), kan du først anstrenge deg for å bli kjent med henne, hennes kultur og bakgrunn, og være hyggelig i noen måneder. Vær inkluderende. Alle liker at noen er interessert i dem som person, og hun er sikkert fullstendig klar over at hun som nykommer er "inntrengeren" i familien. Det kan ikke føles lett.

Hvis det dukker opp ting du reagerer på (store overtramp, ikke bagateller), kan du si til henne på en vennlig måte nøyaktig hva du ikke liker, uten at noen andre trenger å høre det så hun blir flau. Husk å smile og vis henne at du fortsatt liker henne. Vennlighet og forståelse funker på de fleste.

Hvis det er like ille til sommeren kan du kanskje vurdere å ta det opp med faren din da. Men det tviler jeg på at det er:-) Ting går seg til når folk blir vant til hverandre.

Lykke til med din utvidede familie!

Skrevet

Ser at du har fått mye kritikk her. Jeg har ikke lest dine tidligere innlegg, og vet ikke hva du har skrevet inn om tidligere. Men jeg oppfatter innlegget ditt på en helt annen måte enn de som har skrevet tidligere.

Når det gjelder denne nye konen, kan det nok være lurt å se situasjonen an en stund. Da mener jeg lenge, kanskje fram til sommeren eller lengre. Hvis hun er sjalu på alle som snakker med din far, og ringer for å kontrollere han i tide og utide, vil vel han bli lei av det og ta det opp med henne selv etter en stund. Dessuten er han neppe blind selv om han er forelsket, han legger nok merke til det hvis hun stadig vekk oppfører seg på en måte han blir flau over.

Hvis du sier noe til han før du virkelig har prøvd å bli venner med henne kan det lett virke smålig og bli tatt ille opp. Men da er det desverre for sent å ta det tilbake.

Det lengste jeg ville strukket meg overfor min far hvis den nye kona ringte rett etter at han var kommet på besøk til meg, var kanskje å spørre om de har andre planer siden hun ringer. Hvis han svarer nei, spørre om kona ikke liker at han er der, siden hun ringer hver gang for å få han hjem med en gang. Og evt tilføye at hun er velkommen på besøk, hun også.

Istedet for å gjøre dette til din fars problem (for det gjelder jo strengt tatt i første rekke deg og denne konen), kan du først anstrenge deg for å bli kjent med henne, hennes kultur og bakgrunn, og være hyggelig i noen måneder. Vær inkluderende. Alle liker at noen er interessert i dem som person, og hun er sikkert fullstendig klar over at hun som nykommer er "inntrengeren" i familien. Det kan ikke føles lett.

Hvis det dukker opp ting du reagerer på (store overtramp, ikke bagateller), kan du si til henne på en vennlig måte nøyaktig hva du ikke liker, uten at noen andre trenger å høre det så hun blir flau. Husk å smile og vis henne at du fortsatt liker henne. Vennlighet og forståelse funker på de fleste.

Hvis det er like ille til sommeren kan du kanskje vurdere å ta det opp med faren din da. Men det tviler jeg på at det er:-) Ting går seg til når folk blir vant til hverandre.

Lykke til med din utvidede familie!

Tusen takk for forståelse og for det gode råd.

Jeg har fått litt pepper fordi noen mener jeg ytrer meg på en idiotisk og barnslig måte. Men jeg skriver hva jeg faktisk føler og ganske detaljert om hva som foregår. Jeg syns det er viktig for at de som skal svare på mine innlegg da kan sette seg ganske grundig inn i min situasjon og se det fra mitt ståsted. Jeg prøvde også å fortelle noen av disse "sutrekoppene" at jeg bare var ute etter råd angående problemstillingen rundt min fars kone, ikke om hverken min samboer eller meg selv...

Men nok en gang, tusen takk for godt tips :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...