Gå til innhold

Sjefen har talt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der tror jeg drømmen brast gitt.Det blir visst ikke noe rekkehus på meg likevel.

- Det er for lite.- Hvor skal vi gjøre av sykler, ski, soveposer og alt vi har.

Jeg orker ikke å bo i en brakkelandsby og bla, bla bla.

Neivel nei, trodde vi var enige jeg, men ser jo at han har mye rett. Vanskelig å finne store nok rekkehus og nok lagringsplass.

Får vel begynne å se etter enebolig heller da, men har ikke helt gitt opp drømmen ennå.

Søren!

Skrevet

Endel sameierforeninger (rekkehus) bygger egne fellesboder der man kan sette sykler og ski osv. Kan du ikke sjekke om det foreligger noen planer om dette?

Skrevet

Synd drømmen din brast. Men kanskje du ikke kommer til å angre likevel dersom dere finner et mer funksjonelt hus. Har lest det du har skrevet tidligere og jeg er nok litt forskjellig fra deg. Har bodd i rekkehus, 105 boa, 125 bruttoareal med hageflekk. Vi hadde den ene enden mot friareal. Fant ut at skal man bo i rekkehus er det for det første trangt, du kan ikke bygge ut slik du ønsker om du vil pga tomtestr og at husene skal ha lik fasade. Det som ble utslagsgivende var en meget irriterende nabo tett i tett som tok seg tilrette. Koselig når naboskapet funker, men akk så irriterende når naboen ikke er tilsnakkende, bråker på natta, parkere alle inne osv osv. Da vi fikk barn flyttet vi til enebolig med uteleie. Har ikke angret et sekund. Du har en utrolig frihet, likevel naboer rundt deg. Bor i dag i hus nr. 3, enebolig med hageflekk i et gårdstun med felles lekeplass. Funksjonelt moderne og lettstelt. Ca boa 130 kvm. Ville ikke ha byttet det mot et rekkehus i samme str. Lykke til med valget videre av hus.

Skrevet

Synd drømmen din brast. Men kanskje du ikke kommer til å angre likevel dersom dere finner et mer funksjonelt hus. Har lest det du har skrevet tidligere og jeg er nok litt forskjellig fra deg. Har bodd i rekkehus, 105 boa, 125 bruttoareal med hageflekk. Vi hadde den ene enden mot friareal. Fant ut at skal man bo i rekkehus er det for det første trangt, du kan ikke bygge ut slik du ønsker om du vil pga tomtestr og at husene skal ha lik fasade. Det som ble utslagsgivende var en meget irriterende nabo tett i tett som tok seg tilrette. Koselig når naboskapet funker, men akk så irriterende når naboen ikke er tilsnakkende, bråker på natta, parkere alle inne osv osv. Da vi fikk barn flyttet vi til enebolig med uteleie. Har ikke angret et sekund. Du har en utrolig frihet, likevel naboer rundt deg. Bor i dag i hus nr. 3, enebolig med hageflekk i et gårdstun med felles lekeplass. Funksjonelt moderne og lettstelt. Ca boa 130 kvm. Ville ikke ha byttet det mot et rekkehus i samme str. Lykke til med valget videre av hus.

Jeg har bodd i enebolig i 17 år på 252 boa, så jeg er kanskje litt rar som ønsker rekkehus. De fleste går fra rekkehus til enebolig.

Eller enebolig til rekkehus, når de begynner å bli gamle.

Kanskje litt for tidlig for oss:)

Vi reiser bort såpass ofte i helgene og jeg er litt lei av å vaske stort hus, plenklipping, vedlikehold osv.

Det er en prosess dette og finne ut hvordan man skal bo og ikke minst hvor man skal bo.

Slik det ser ut nå, ender vi nok opp i enebolig. En ny enebolig håper jeg. Ikke noe opppussingsprosjekt ihvertfall:)

Skrevet

Au da... Men alt har en mening. Det kommer noe bedre til deg :)

Skrevet

Man får jo større rekkehus enn 105 kvm boareal da. Vi har 130 kvm boareal, og det finnes jo større enn det også. Vi var 4 stk og det har vært veldig god plass. Mange av naboene er 5 stk.

Skrevet

Vil du heller ha rekkehus enn enebolig?!?!?! Jøss.

"....................................."

Skrevet

Vil du heller ha rekkehus enn enebolig?!?!?! Jøss.

"....................................."

Ja!

Det hadde kanskje du ville hatt også om du var nødt til å vaske og rydde et hus på boa 250, 300 brutto etter 5 personer alene;) Ja jeg gjør ikke alt alene da, men slik føles det noen ganger.

Dessuten er mannen min av den menig at hagearbeid er for pensjonister og jeg er kanskje litt for perfeksjonistisk og da blir det litt kræsj der.

Derfor kan vi like godt bo i rekkehus.

Vi har bodd sammen i denne eneboligen i 17 år. Først var det bare denne eneboligen, men så har det ballet på seg med ferieboliger også.

Det er et luxusproblem, jeg vet det og jeg sier det ikke for å skryte, men det er et faktum at jo mer man kjøper, til mindre fritid kjøper man seg.

Det er ulempen.

Får nesten dårlig samvittighet av å syte over noe slikt, men min største drøm nå er å ha noe lettstelt.

Jeg vil ha mulighet til å kunne reise bort i helgene uten å ha dårlig samvittighet over alt jeg burde ha gjort hjemme.

Skrevet

Ja!

Det hadde kanskje du ville hatt også om du var nødt til å vaske og rydde et hus på boa 250, 300 brutto etter 5 personer alene;) Ja jeg gjør ikke alt alene da, men slik føles det noen ganger.

Dessuten er mannen min av den menig at hagearbeid er for pensjonister og jeg er kanskje litt for perfeksjonistisk og da blir det litt kræsj der.

Derfor kan vi like godt bo i rekkehus.

Vi har bodd sammen i denne eneboligen i 17 år. Først var det bare denne eneboligen, men så har det ballet på seg med ferieboliger også.

Det er et luxusproblem, jeg vet det og jeg sier det ikke for å skryte, men det er et faktum at jo mer man kjøper, til mindre fritid kjøper man seg.

Det er ulempen.

Får nesten dårlig samvittighet av å syte over noe slikt, men min største drøm nå er å ha noe lettstelt.

Jeg vil ha mulighet til å kunne reise bort i helgene uten å ha dårlig samvittighet over alt jeg burde ha gjort hjemme.

Ok :-)

Men hva med en enebolig med litt mer "normal størrelse"? 250-300 kvm boa er veldig stort - 150-200 er mer "normalt".

"........................................."

Skrevet

Ok :-)

Men hva med en enebolig med litt mer "normal størrelse"? 250-300 kvm boa er veldig stort - 150-200 er mer "normalt".

Jo, det er det jeg tenker nå. Jeg må jo det, når jeg ikke får mannen min til å bo i et rekkehus.

En ny og mindre bolig med en liten hage har jeg gått over til å drømme om nå:o)

Håper vi greier å finne noe slikt før sommeren. Planen er å flytte før skolestart til høsten.

Skrevet

Jo, det er det jeg tenker nå. Jeg må jo det, når jeg ikke får mannen min til å bo i et rekkehus.

Håper vi greier å finne noe slikt før sommeren. Planen er å flytte før skolestart til høsten.

Jeg, som aldri har hatt mer enn i underkant av 150kvm, drømmer om 300 å boltre meg på :-)

"........................................"

Skrevet

Hva med noe sånt:

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=8832888&sid=14a9ZS3l7o008988&pos=1&tot=7

:-)

Stedet er veldig nær Drammen, med alle byens tilbud, når det gjelder restauranter, kino, teater osv. Drammen by har forresten fått et betydelig ansiktsløft de senere årene.

Skrevet

Hva med noe sånt:

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=8832888&sid=14a9ZS3l7o008988&pos=1&tot=7

Stedet er veldig nær Drammen, med alle byens tilbud, når det gjelder restauranter, kino, teater osv. Drammen by har forresten fått et betydelig ansiktsløft de senere årene.

Huset var helt etter min smak, men det er for langt unna Oslo.

Vi har kommet til at vi ikke kan flytte lenger vest enn til Asker. De to yngste barna har godtatt at vi skal flytte, men 15 åringen er rasende. Hun er bestemt på at hun skal gå på Oslo handelsgym til høsten og vi er nødt til å innrette oss litt etter henne og det blir for lang reisevei for min del også.

Vi har kommet til at hvis vi flytter lenger vest, kan det ikke bli lenger enn til Asker.

Jeg kan si det nå. Rekkehuset jeg drømte om lå sentralt i Asker. Jeg sørger litt over at det ikke ble vårt, men men kanskje dukker det opp noe bedre:)

Skrevet

Jeg, som aldri har hatt mer enn i underkant av 150kvm, drømmer om 300 å boltre meg på :-)

"........................................"

Vi kan bytte;)

Skrevet

Vi har kommet til at vi ikke kan flytte lenger vest enn til Asker. De to yngste barna har godtatt at vi skal flytte, men 15 åringen er rasende. Hun er bestemt på at hun skal gå på Oslo handelsgym til høsten og vi er nødt til å innrette oss litt etter henne og det blir for lang reisevei for min del også.

Vi har kommet til at hvis vi flytter lenger vest, kan det ikke bli lenger enn til Asker.

Jeg kan si det nå. Rekkehuset jeg drømte om lå sentralt i Asker. Jeg sørger litt over at det ikke ble vårt, men men kanskje dukker det opp noe bedre:)

OK, jeg husket bare at du nevnte en bolig i Slemmestad (eller var det Spikkestad), i alle fall i Røyken kommune. Og da er jo Lier like langt unna Oslo omtrent.

Det går jo veldig raskt fra Drammen til Oslo med tog egentlig, men om dere har satt en absolutt grense ved Asker, så er det jo der grensen går for dere :-)

Skrevet

Vi kan bytte;)

Jepp. Jeg _leier_ nå en 100kvm leilighet i et skikkelig posh område. Jeg kan bytte leiekontrakten - pluss et par mnd. leie, for å være grei - mot skjøtet på huset deres. Null problem :-)

Skrevet

OK, jeg husket bare at du nevnte en bolig i Slemmestad (eller var det Spikkestad), i alle fall i Røyken kommune. Og da er jo Lier like langt unna Oslo omtrent.

Det går jo veldig raskt fra Drammen til Oslo med tog egentlig, men om dere har satt en absolutt grense ved Asker, så er det jo der grensen går for dere :-)

Det stemmer det. Det har vært en lang tenkeprosess og denne tenkeprossesen kommer nok til å fortsette en stund enda ser det ut til. Mange ting å tenke over.

Vi har ikke funnet ut hvor vi vil bo, men vi har begynt å finne ut hvor vi IKKE vil bo:)

Skrevet

Jepp. Jeg _leier_ nå en 100kvm leilighet i et skikkelig posh område. Jeg kan bytte leiekontrakten - pluss et par mnd. leie, for å være grei - mot skjøtet på huset deres. Null problem :-)

He he, jeg tror jeg må tenke litt mer på den du;)

Men 100 kvm er ikke så verst, når dere er to stykker da:)

Rekkehuset jeg ville ha var på 110 kvm. Men et veldig praktisk rekkehus var det. *sukk*

Skrevet

Hvis man velger en bolig i deler av Asker der det ikke er tog-forbindelse (fx Vollen), så kan nok reiseveien til Oslo ta lenger tid enn fra Drammen/Lier (forutsatt kort vei til tog i disse kommunene selvfølgelig)

Men hvis pris ikke er noen problemstilling:

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=8716022&sid=11a_HGIZLS344883&pos=7&tot=9 (i Asker kommune)

Skrevet

He he, jeg tror jeg må tenke litt mer på den du;)

Men 100 kvm er ikke så verst, når dere er to stykker da:)

Rekkehuset jeg ville ha var på 110 kvm. Men et veldig praktisk rekkehus var det. *sukk*

Hvor mye har dere tenkt å bruke på ny bolig da? Vi har sett på noe av det samme som dere, men pga. diverse ting blir det ikke flytting enda. Men har sett mye bra den siste tiden. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...