Gå til innhold

Sjefen har talt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja!

Det hadde kanskje du ville hatt også om du var nødt til å vaske og rydde et hus på boa 250, 300 brutto etter 5 personer alene;) Ja jeg gjør ikke alt alene da, men slik føles det noen ganger.

Dessuten er mannen min av den menig at hagearbeid er for pensjonister og jeg er kanskje litt for perfeksjonistisk og da blir det litt kræsj der.

Derfor kan vi like godt bo i rekkehus.

Vi har bodd sammen i denne eneboligen i 17 år. Først var det bare denne eneboligen, men så har det ballet på seg med ferieboliger også.

Det er et luxusproblem, jeg vet det og jeg sier det ikke for å skryte, men det er et faktum at jo mer man kjøper, til mindre fritid kjøper man seg.

Det er ulempen.

Får nesten dårlig samvittighet av å syte over noe slikt, men min største drøm nå er å ha noe lettstelt.

Jeg vil ha mulighet til å kunne reise bort i helgene uten å ha dårlig samvittighet over alt jeg burde ha gjort hjemme.

Hva med vaskehjelp? :-) Hvis det er slitsomt å holde det rent mener jeg.

Skrevet

Ja!

Det hadde kanskje du ville hatt også om du var nødt til å vaske og rydde et hus på boa 250, 300 brutto etter 5 personer alene;) Ja jeg gjør ikke alt alene da, men slik føles det noen ganger.

Dessuten er mannen min av den menig at hagearbeid er for pensjonister og jeg er kanskje litt for perfeksjonistisk og da blir det litt kræsj der.

Derfor kan vi like godt bo i rekkehus.

Vi har bodd sammen i denne eneboligen i 17 år. Først var det bare denne eneboligen, men så har det ballet på seg med ferieboliger også.

Det er et luxusproblem, jeg vet det og jeg sier det ikke for å skryte, men det er et faktum at jo mer man kjøper, til mindre fritid kjøper man seg.

Det er ulempen.

Får nesten dårlig samvittighet av å syte over noe slikt, men min største drøm nå er å ha noe lettstelt.

Jeg vil ha mulighet til å kunne reise bort i helgene uten å ha dårlig samvittighet over alt jeg burde ha gjort hjemme.

Jeg bor med tre barn på 270kvm, før hadde vi et eldre hus på ca 120kvm.

Min erfaring er at det er mye letter og vaske dette store huset enn det lille, forskjellen for oss var at rommene var så mye større og ikke så tettpakket av møbler osv.., så jeg synes omvendt av det du gjør:)

Skrevet

Hvis man velger en bolig i deler av Asker der det ikke er tog-forbindelse (fx Vollen), så kan nok reiseveien til Oslo ta lenger tid enn fra Drammen/Lier (forutsatt kort vei til tog i disse kommunene selvfølgelig)

Men hvis pris ikke er noen problemstilling:

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=8716022&sid=11a_HGIZLS344883&pos=7&tot=9 (i Asker kommune)

:-)

Lekkert hus, men jeg synes det ser ut som det er mye plen å klippe der:)

Vi kan nok ikke bosette oss hvor som helst i Asker, hvis kollektivtrafikken blir et problem. Det er også slike ting vi må tenke over.

Men det er ikke sikkert det blir Asker heller. Det kan like gjerne bli Nordstand eller Ekebergåsen.

Skrevet

Hvor mye har dere tenkt å bruke på ny bolig da? Vi har sett på noe av det samme som dere, men pga. diverse ting blir det ikke flytting enda. Men har sett mye bra den siste tiden. :-)

Taksten er på 10. mil. for det vi har nå, men jeg vi kommer ikke til å bruke mer enn en 4-5 mil. Kanskje mindre.Kommer an på hvor vi bosetter oss. Rekkehuset jeg hadde lyst på var på 2,5 mil.

Skrevet

Lekkert hus, men jeg synes det ser ut som det er mye plen å klippe der:)

Vi kan nok ikke bosette oss hvor som helst i Asker, hvis kollektivtrafikken blir et problem. Det er også slike ting vi må tenke over.

Men det er ikke sikkert det blir Asker heller. Det kan like gjerne bli Nordstand eller Ekebergåsen.

Nesøya er nær Bærum, og har sånn sett kort vei til Oslo, og god bussforbindelse. Men et dyrt område da...

Lykke til i boligjakten i alle fall! :-)

Skrevet

Hva med vaskehjelp? :-) Hvis det er slitsomt å holde det rent mener jeg.

Ja det har jeg tenkt på sånn ca 120 ganger, men noen ganger ville jeg synes det var flaut å slippe en vaskehjelp inn i huset. Det er ikke bare vasking, men det er ryddinga også, og ei vaskehjelp vil ikke skjønne hvor ting skal ligge:)

Skrevet

Jeg bor med tre barn på 270kvm, før hadde vi et eldre hus på ca 120kvm.

Min erfaring er at det er mye letter og vaske dette store huset enn det lille, forskjellen for oss var at rommene var så mye større og ikke så tettpakket av møbler osv.., så jeg synes omvendt av det du gjør:)

Dettte huset er i tillegg gammelt og fryktelig upraktisk. Masse rare krinkler og kroker.

Sjarmerende til en viss grad og jeg har trivdes godt her, men nå er jeg klar for en forandring.

Vi har hele tiden visst at vi en vakker dag skal flytte, derfor har vi ikke gjort de store tingene heller. Det er gamle bad fra 80- tallet.

Skrevet

Nesøya er nær Bærum, og har sånn sett kort vei til Oslo, og god bussforbindelse. Men et dyrt område da...

Lykke til i boligjakten i alle fall! :-)

Takk skal du ha:)

Skrevet

Ja det har jeg tenkt på sånn ca 120 ganger, men noen ganger ville jeg synes det var flaut å slippe en vaskehjelp inn i huset. Det er ikke bare vasking, men det er ryddinga også, og ei vaskehjelp vil ikke skjønne hvor ting skal ligge:)

Hehe... Kjent problem! Vi har vaskehjelp, og rydder en del før hun kommer. Men det hender at jeg er litt slapp feks med barnerommene, og da rydder hun for meg. Kjekt. Fant ut at det kunne være en løsning rent tilfeldig. Hadde er rom som var bombet, og sa til henne at hun ikke trengte å vaske der. Men så ryddet hun og vasket. Ble ikke lei for det ;o)

Kjenner en familie som er _ekstremt_ rotete. Ikke det at jeg antyder at dere er det, hehe. Og de har vaskehjelp som også rydder. Så det er jo mulig.

Ellers tror jeg ikke at det er lettere å holde et mindre hus. Min erfaring fra da vi bodde i leilighet var at det bare ble enda mer rot når vi hadde mindre plass å spre det på... Sukk. Selv har vi hus på 250m2, og har vært så smarte at vi har en "finstue" som alltid er ryddig. Så kan vi i alle fall ha uventede gjester et sted uten å rødme ;o)

Skrevet

Dettte huset er i tillegg gammelt og fryktelig upraktisk. Masse rare krinkler og kroker.

Sjarmerende til en viss grad og jeg har trivdes godt her, men nå er jeg klar for en forandring.

Vi har hele tiden visst at vi en vakker dag skal flytte, derfor har vi ikke gjort de store tingene heller. Det er gamle bad fra 80- tallet.

Ja, selvfølgelig er det forskjell på hus, store eller små...

Og om det i tilegg er snakk om masse oppussing og oppgradering da skjønner jeg det bedre:)

Skrevet

Taksten er på 10. mil. for det vi har nå, men jeg vi kommer ikke til å bruke mer enn en 4-5 mil. Kanskje mindre.Kommer an på hvor vi bosetter oss. Rekkehuset jeg hadde lyst på var på 2,5 mil.

Okei. :-) Du har sikkert sett på finn.no selv, men her er i allefall noen av de vi vurderte før det ble endring i planene i dag:

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=8791871&reference=1/879/187/1_1199959345.jpg&adheading=%D8vre+Prinsdal+-+Romslig+og+pent+oppusset+selveiet+rekkehus+over+3+plan+m%2Fgarasje&sid=15aoZQJNOI089791&pos=36&adTypeId=1

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=8818928&reference=8/881/892/8_1752495142.jpg&adheading=%C5RVOLL+-+Velholdt+enebolig+med+gode+solforhold+-+tilbaketrukket+beliggende+m%2F+kort+vei+til+marka%21&sid=15aoZQJNOI581008&pos=8&adTypeId=1

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=8817917&sid=15aoZQJNOI581008&pos=9&tot=38

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=8817042&reference=2/881/704/2_-1020139120.jpg&adheading=Stovner+-+Meget+velholdt++5+roms+rekkehus+med+nyere+HTH+kj%F8kken+med+alle+hvitevarer+integrert%21&sid=15aoZQJNOI581008&pos=10&adTypeId=1

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=7755331&reference=realestate/aktivokern/aktivokern940608221111355_94060821.jpg&adheading=GAMLE+STOVNER+-+Attraktiv+familiebolig%3CBR%3EIdyllisk+m%2Fvinterhage+og+solrik+tomt&sid=15aoZQJNOI581008&pos=35&adTypeId=1

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=8823403&reference=3/882/340/3_-333851704.jpg&adheading=Mortensrud+-+Pen+og+velholdt+enebolig+med+utleiedel+-+Romslig+endetomt&sid=15aoZQJNOI089791&pos=11&adTypeId=1

Lykke til med kjøp og salg. :-)

Skrevet

Ja, selvfølgelig er det forskjell på hus, store eller små...

Og om det i tilegg er snakk om masse oppussing og oppgradering da skjønner jeg det bedre:)

"Og om det i tilegg er snakk om masse oppussing og oppgradering da skjønner jeg det bedre:)"

Ja, det er det. Jeg tror man bruke minst en million for å få det tipptopp. Men huset kan bli riktig så flott for den som gidder å sette igang med oppussingen.

Vi har bare holdt det vedlike, uten å gjøre alt for mye.

De som bodde her 70-tallet, ødela mye av den gamle stilen. De senket takene og satte inn nye vinduer som ikke passer til huset. Og de bygde inn trappen, slik at man får en litt spøkelsesaktig følelse når man går opp til andre etasje.

Nei, det er mye å gjøre her, men det kan ble riktig herskapelig og jeg skal ikke se huset etter at noen andre tar over.

Ser for meg at det kan bli kjempeflott:)

Skrevet

Okei. :-) Du har sikkert sett på finn.no selv, men her er i allefall noen av de vi vurderte før det ble endring i planene i dag:

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=8791871&reference=1/879/187/1_1199959345.jpg&adheading=%D8vre+Prinsdal+-+Romslig+og+pent+oppusset+selveiet+rekkehus+over+3+plan+m%2Fgarasje&sid=15aoZQJNOI089791&pos=36&adTypeId=1

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=8818928&reference=8/881/892/8_1752495142.jpg&adheading=%C5RVOLL+-+Velholdt+enebolig+med+gode+solforhold+-+tilbaketrukket+beliggende+m%2F+kort+vei+til+marka%21&sid=15aoZQJNOI581008&pos=8&adTypeId=1

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=8817917&sid=15aoZQJNOI581008&pos=9&tot=38

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=8817042&reference=2/881/704/2_-1020139120.jpg&adheading=Stovner+-+Meget+velholdt++5+roms+rekkehus+med+nyere+HTH+kj%F8kken+med+alle+hvitevarer+integrert%21&sid=15aoZQJNOI581008&pos=10&adTypeId=1

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=7755331&reference=realestate/aktivokern/aktivokern940608221111355_94060821.jpg&adheading=GAMLE+STOVNER+-+Attraktiv+familiebolig%3CBR%3EIdyllisk+m%2Fvinterhage+og+solrik+tomt&sid=15aoZQJNOI581008&pos=35&adTypeId=1

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=8823403&reference=3/882/340/3_-333851704.jpg&adheading=Mortensrud+-+Pen+og+velholdt+enebolig+med+utleiedel+-+Romslig+endetomt&sid=15aoZQJNOI089791&pos=11&adTypeId=1

Lykke til med kjøp og salg. :-)

He he, jeg har allerede sett alle husene, mange ganger:)

Men takk allikevel. Dere er så snille og hjelpsomme:)

Skrevet

Hehe... Kjent problem! Vi har vaskehjelp, og rydder en del før hun kommer. Men det hender at jeg er litt slapp feks med barnerommene, og da rydder hun for meg. Kjekt. Fant ut at det kunne være en løsning rent tilfeldig. Hadde er rom som var bombet, og sa til henne at hun ikke trengte å vaske der. Men så ryddet hun og vasket. Ble ikke lei for det ;o)

Kjenner en familie som er _ekstremt_ rotete. Ikke det at jeg antyder at dere er det, hehe. Og de har vaskehjelp som også rydder. Så det er jo mulig.

Ellers tror jeg ikke at det er lettere å holde et mindre hus. Min erfaring fra da vi bodde i leilighet var at det bare ble enda mer rot når vi hadde mindre plass å spre det på... Sukk. Selv har vi hus på 250m2, og har vært så smarte at vi har en "finstue" som alltid er ryddig. Så kan vi i alle fall ha uventede gjester et sted uten å rødme ;o)

Jeg skal tenke på det, men uansett skal vi flytte:)

Om vi er rotete? Mannen min er ekstremt rotete.Sønnen min også.

Minstemor blir det en del leker å rydde etter, men det er fort gjort.

Eldstedatteren er perfeksjonist som meg og rommet hennes er alltid ryddig.

Hun hjelper meg innimellom.

Men det er mest jeg som går og plukker rot etter guttene hele tiden.

Jeg blir nesten mer sliten av å mase, derfor gjør jeg det heller sjøl.

Skrevet

Jeg skal tenke på det, men uansett skal vi flytte:)

Om vi er rotete? Mannen min er ekstremt rotete.Sønnen min også.

Minstemor blir det en del leker å rydde etter, men det er fort gjort.

Eldstedatteren er perfeksjonist som meg og rommet hennes er alltid ryddig.

Hun hjelper meg innimellom.

Men det er mest jeg som går og plukker rot etter guttene hele tiden.

Jeg blir nesten mer sliten av å mase, derfor gjør jeg det heller sjøl.

Leser jo av tråden din at dere bor i et upraktisk hus som krever masse oppussing, så da hadde jeg vel ønsket å flytte jeg også... Lykke til! Og vaskehjelp er virkelig "kjekt å ha".

Her i huset er vi tre rotehoder av ulik grad. Men nå ser det ut som om fjerdemann har et ryddegen vi andre ikke har, så vi får forsøke å dyrke det fram til familiens beste ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...