Sprinter_86 Skrevet 22. april 2001 Del Skrevet 22. april 2001 hei! eg har ein del problem med knea, har hatt det i ca. 3mnd. av og til prøvar eg å jogge litt for å sjå korleis tilstanden er, men kan berre jogge nokon få hundre meter før eg kjenner smerte under kneskåla. Om kvelden kjennest det ut som om det verker i heile kneskåla og nedover leggen litt. I dag har eg spelt volleyball lenge, men kjenner mindre nå i kveld enn når eg har tatt en lett joggetur på 300m. Er det pga. ulik type belastning?? Kva med "Runners knee"?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre Mæhlum, Lege Skrevet 6. mai 2001 Del Skrevet 6. mai 2001 Hei, Hvis du med under kneskåla mener på baksiden av kneskåla er dette trolig det man ofte benevner som PFS (PatelloFemoral Smerte). Det skyldes at brusken på baksiden av kneskjellet ikke fungerer som den skal. Dersom du mener nedenfor kneskjellet minner det mer om "jumpers' knee". Men da er det jo rart at du ikke får vondt av volleyball, men av lett jogg. Runners knee tror jeg ikke det er idet de smertene gjerne sitter på utsiden av kneet. Jeg tipper du har PFS, og det er brukbare behandlingsmetoder for det -- oppsøk en lege eller fysioterapeut, så får du instruksjon om hva du skal gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.