Gå til innhold

Gutten min er psykisk syk og farlig. Hjelp!!

Anbefalte innlegg

sammfunnskritiker

Har du andre skoler i nærmiljøet som du kan vurdere? Mobbing og trakasering er de voksnes ansvar, greier ikke lærerne det, er det vi som foreldre som må rydde opp.

Jeg hadde sriøst vurdert annen skole, med hjelp og støtte fra ppt/helsesøster/barneverstjenesten slik at du takler "klikkene" som kommer...

Huff... lykke til.

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Der er jeg totalt uenig med dere psykiatere. Han har mye aggresjon inni seg, det vil han få utløp for på boksing. Han tar det ut på moren sin fordi han ikke får ut raseriet noe annet sted. Dessuten vil andre barn la ham gå i fred om han kan forsvare seg. Jeg kjenner alt for godt til ulveflokk-mentaliteten. Hadde ALLE nåværende mobbeofre trent boksing, ville mobberne altids finne seg noen andre de kan plage, så samfunnet sett under ett har det vel liten hensikt, men akkuratt for ham som individ tror jeg det vil hjelpe ham. Jeg oppfordrer ikke til vold, men jeg vet hvordan småunger er. Det er den sterkestes rett og for å komme noen vei på det sosiale plan (som også er viktig for skoleprestasjonene hans) så må man kunne hevde seg fysisk om man ikke har gode sosiale antenner.

Dere psykiatere prater og analyserer, og det hjelper sikkert for noen, men i sånne tilfeller som det her hjelper det ikke bare med terapi. Terapi kan hjelpe ham med å bearbeide vonde opplevelser fra tidligere av, men det hjelper ham ingenting om det ikke blir en slutt på mobbingen i den situasjonen han er i NÅ.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/02/10/422973.html

Gjest Trenger ikke nick

Har du andre skoler i nærmiljøet som du kan vurdere? Mobbing og trakasering er de voksnes ansvar, greier ikke lærerne det, er det vi som foreldre som må rydde opp.

Jeg hadde sriøst vurdert annen skole, med hjelp og støtte fra ppt/helsesøster/barneverstjenesten slik at du takler "klikkene" som kommer...

Huff... lykke til.

Akkurat nå er bytte av skole uaktuelt.

Den er såpass langt unna oss og det går ikke skoleskyss dit herfra.

Det som blir gjort nå er tiltak i klassen og tiltak mot mobbing på skolen.

sammfunnskritiker

Akkurat nå er bytte av skole uaktuelt.

Den er såpass langt unna oss og det går ikke skoleskyss dit herfra.

Det som blir gjort nå er tiltak i klassen og tiltak mot mobbing på skolen.

Flott med handlekraftige, ansvarlige voksne! Godt det begynnes å stake en kurs for klassen og skolemiljøet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...