Gå til innhold

Sykmeldt og danmarkstur

Anbefalte innlegg

Gjest finn-blomst
Skrevet

Jeg er blitt sykmeldt i litt over 1 uke.

Men skulle egentlig hatt feriedag på torsdag og fredag, fordi jeg skal på en svipp-tur til Danmark. Kan jeg gjøre det selv om jeg er sykmeldt?? Eller er det mot reglene??

Caloni Makaroni
Skrevet

På sykemeldingen din så er det et felt du må krysse av på om du har planlagt utenlandsopphold i sykemeldingsperioden. Det er vel fordi at noen "tilfeldigvis" blir syke i forbindelse med ferie. Det er neppe noen regler mot det, men det er alltid lurt å være ærlig mot arbeidsgiver. Fortell det som det er, at du har bestilt Danmarkstur før du ble sykemeldt (det er vel det du har gjort?). Det kommer selvsagt an på hvorfor du er sykemeldt. Om det er slik at du er syk med nedsatt allmenntilstand og lungebetennelse og alt, i følge sykemeldinga, så er det jo lite troverdig om du drar på Danmarkstur. Er du sykmeldt pga en skade for eksempel, så er det jo helt greit.

Jeg ble operert i en arm, og var sykemeldt i to uker, og da er det jo slett ikke urimelig at jeg kunne tatt et utenlandsopphold. At jeg ikke klarte å hjelpe noen med personlig stell sa seg selv, men det var jo ikke noe annet galt med meg.

¨

Som sagt, si det til arbeidsgiver, så ordner det seg :)

Caloni Makaroni
Skrevet

På sykemeldingen din så er det et felt du må krysse av på om du har planlagt utenlandsopphold i sykemeldingsperioden. Det er vel fordi at noen "tilfeldigvis" blir syke i forbindelse med ferie. Det er neppe noen regler mot det, men det er alltid lurt å være ærlig mot arbeidsgiver. Fortell det som det er, at du har bestilt Danmarkstur før du ble sykemeldt (det er vel det du har gjort?). Det kommer selvsagt an på hvorfor du er sykemeldt. Om det er slik at du er syk med nedsatt allmenntilstand og lungebetennelse og alt, i følge sykemeldinga, så er det jo lite troverdig om du drar på Danmarkstur. Er du sykmeldt pga en skade for eksempel, så er det jo helt greit.

Jeg ble operert i en arm, og var sykemeldt i to uker, og da er det jo slett ikke urimelig at jeg kunne tatt et utenlandsopphold. At jeg ikke klarte å hjelpe noen med personlig stell sa seg selv, men det var jo ikke noe annet galt med meg.

¨

2 mnd, ikke 2 uker

Gjest finn-blomst
Skrevet

¨

Ok, takk for svar.

Denne turen ble bestilt og betalt for flere måneder siden, så den var godt planlagt.

Jeg har fått en kraftig betennelse i den ene skulderen min, så det er litt kronglete å sitte å taste med en hånd her. He, he.

På jobb sitter jeg foran pc hele dagen, derfor jeg er sykmeldt, for å få ro i skulderen.

Men da skal jeg snakke med arb. giver.

Takk for svar.

Caloni Makaroni
Skrevet

Ok, takk for svar.

Denne turen ble bestilt og betalt for flere måneder siden, så den var godt planlagt.

Jeg har fått en kraftig betennelse i den ene skulderen min, så det er litt kronglete å sitte å taste med en hånd her. He, he.

På jobb sitter jeg foran pc hele dagen, derfor jeg er sykmeldt, for å få ro i skulderen.

Men da skal jeg snakke med arb. giver.

Takk for svar.

Det blir nok absolutt ingen problemer. Du er absolutt et eksempel på arbeidsufør (midlertidig), men ikke syk ellers. God tur :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...