Gå til innhold

Noen tanker om voldelige menn


Gjest Vil ikke skrive under i dag.

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ikke skrive under i dag.

Jeg har sittet og lest i avisen i dag om drapene i Vestfold. Situasjonen i forkant av drapene ligner en god del på min egen, og jeg kjenner hvordan skrekken tar meg. Trenger å få luftet tankene litt, så jeg lager dette innlegget.

Jeg er separert fra mannen jeg har vært sammen med i hele mitt voksne liv. Vi har to barn sammen. Min eksmann har besøksforbud overfor meg. De som har greie på dette mener det er en klar risiko at han kommer til å skade meg eller verre. Sålenge han aldri har gjort ungene noe, er jeg nødt til å la han ha samvær med dem, men jeg synes det er uendelig vanskelig å sende dem dit. Etter denne saken synes jeg det er enda verre. Leste en artikkel nettopp om at de fleste fedre som dreper barna sine gjør dette for å hevne seg på partnerene sine. Jeg er redd. Jeg hater å være i denne situasjonen. Endelig har jeg tatt tak i livet mitt og kvittet meg med denne mannen som jeg har vært redd for så lenge. Men det vil ingen ende ta. Han vil alltid være der. Drapsmannen i Vestfold eksploderte plutselig etter et par år, mange år etter at det var slutt med guttens mor. Hvilket betyr at tiden slett ikke leger alle sår. Og hvilket kanskje betyr at jeg må belage meg på et helt liv med låst ytterdør døgnet rundt, selv om jeg bor langt ute på landet og ingen andre låser. Og med voldsalarmen min i veska. Og med hjertet i halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • løvinne71

    8

  • flisa

    5

  • mumitrollet

    4

  • petter smart

    2

Gjest prøv å leve

Jeg har vært der du er, og så heller ingen lysning.

Men tro det eller ei - det gikk over. Jeg fikk et normalt liv igjen. Ikke fordi jeg er sikker på at ingenting kommer til å skje, og jeg har fortsatt voldsalarmen. Men man venner seg til det. Man slutter å tenke på det hele tiden.

Ta en titt på statistikken over hvor mange som har voldsalarm. Den er skremmende. Tross alt er det ikke mange det går så galt med som det gjorde nå i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke underskrift på meg heller

Hei. Føler jeg må skrive noen ord, for jeg vet så alt for godt hvordan du har det, og hvordan du tenker.

Har selv slik situasjon, selv om det er 5 år siden jeg skilte meg fra ham. Situasjonen har roet seg betraktelig de siste 2 år, men han er en tikkende bombe.

Jeg måtte levere inn voldsalarmen, fordi en annen kvinne her trengte den akutt. Og jeg kunne ikke få ny uten nye alvorlige tilnærmelser.

Går som du med angst både for barna og meg selv. Jeg og mine barn har også på ny fått en forsterket redsel etter denne grusomme saken.

De som bestemmer at voldelige menn skal ha normal omsorg for sine barn, KAN ikke ha opplevd lignende ting selv.

Jeg vet ikke hvor lenge siden det er siden du forlot ham. Men jeg var den gang på vei til å bytte identitet for meg og mine. Og planen var å flytte lengst mulig bort fra han, slik at han aldri fant oss igjen.

Da vi var på reise for å finne nytt bosted, ringte min advokat og rådet meg likevel til å skrinlegge disse planene. Han mente det ville bli for tøft.

Er fremdeles usikker på om jeg burde ha valgt annerledes.

Vet ikke helt hvor jeg ville med innlegget til deg, men vil bare si at vi er flere. Dessverre.

Ønsker deg og dine barn alt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre altfor mange kvinner som velger å få barn med voldelige menn. Forstå det den som kan... (Interessant at det er de voldelige som får genene sine videre til neste generasjon, mens snille menn ikke får noe... Noe å tenke på?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der du er, og så heller ingen lysning.

Men tro det eller ei - det gikk over. Jeg fikk et normalt liv igjen. Ikke fordi jeg er sikker på at ingenting kommer til å skje, og jeg har fortsatt voldsalarmen. Men man venner seg til det. Man slutter å tenke på det hele tiden.

Ta en titt på statistikken over hvor mange som har voldsalarm. Den er skremmende. Tross alt er det ikke mange det går så galt med som det gjorde nå i helgen.

Ja, statistikken tilsier at voldelige menn er svært attraktive... Tragisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre altfor mange kvinner som velger å få barn med voldelige menn. Forstå det den som kan... (Interessant at det er de voldelige som får genene sine videre til neste generasjon, mens snille menn ikke får noe... Noe å tenke på?)

"(Interessant at det er de voldelige som får genene sine videre til neste generasjon, mens snille menn ikke får noe... Noe å tenke på?)"

Eh...Dette var da en merkelig konklusjon??

Det finnes jo adskillig flere snille, enn voldelige menn.

Ergo er det også adskillig flere snille enn voldelige menn som blir fedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"(Interessant at det er de voldelige som får genene sine videre til neste generasjon, mens snille menn ikke får noe... Noe å tenke på?)"

Eh...Dette var da en merkelig konklusjon??

Det finnes jo adskillig flere snille, enn voldelige menn.

Ergo er det også adskillig flere snille enn voldelige menn som blir fedre..

Feil: Det er signifikant flere ufrivillig single menn enn det er ufrivilliig single voldelige menn. Uttrykt på en annen måte: det er prosentvis langt flere voldelige menn som får sine gener ført videre enn hva er tilfellet med snille menn.

Kvinner får de menn de selv vil ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, statistikken tilsier at voldelige menn er svært attraktive... Tragisk!

Det er da virkelig ikke så enkelt som du beskriver det. Ting er litt mer komplekse enn som så.

Mange av disse mennene som gjør slike ting, er uendelig sjarmerende for disse kvinnene. De vet som regel ikke at vedkommende har en historie med vold, og ofte er disse gutta uhyre sjarmerende.

Eller så kan det være morsinstinktet som setter inn. Uansett hvor banalt det kan høres ut, så stemmer det faktisk. Kvinner er, i motsetning til oss menn, naturlige omsorgspersoner. Dette er noe som ligger i kvinnens natur. Og de liker også å endre på ting. Men, som vi alle vet, så går det ikke å endre en mann.

Om faktor nummer 1 gjelder, så vet jo ikke kvinnene hva som skjuler seg bak denne sjarmøren.

Om vi prater om faktor nummer 2, så der saken så kompleks at det vil ta timer å forklare den. Pluss at det nok vil fornærme en god del kvinner.

Det er uansett synd at du har et syn som tilsier at kvinner er mer eller mindre dumme som velger disse mennene. For ting er uhyre mer komplekse enn de virker på overflaten.

Og jeg har ingen som helst tvil om at du er en av de snille gutta. Og som alle oss andre snille gutter, måtte vi stå på sidelinjen i en lang tid, mens våre drømmekvinner valgte feil hver eneste gang.

Men så en dag snudde lykken, og de fleste av oss er lykkelige og angrer ikke ett sekund på vårt valg.

Nice guys finish last, sies det. Men kanskje sist ikke alltid er et tap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da virkelig ikke så enkelt som du beskriver det. Ting er litt mer komplekse enn som så.

Mange av disse mennene som gjør slike ting, er uendelig sjarmerende for disse kvinnene. De vet som regel ikke at vedkommende har en historie med vold, og ofte er disse gutta uhyre sjarmerende.

Eller så kan det være morsinstinktet som setter inn. Uansett hvor banalt det kan høres ut, så stemmer det faktisk. Kvinner er, i motsetning til oss menn, naturlige omsorgspersoner. Dette er noe som ligger i kvinnens natur. Og de liker også å endre på ting. Men, som vi alle vet, så går det ikke å endre en mann.

Om faktor nummer 1 gjelder, så vet jo ikke kvinnene hva som skjuler seg bak denne sjarmøren.

Om vi prater om faktor nummer 2, så der saken så kompleks at det vil ta timer å forklare den. Pluss at det nok vil fornærme en god del kvinner.

Det er uansett synd at du har et syn som tilsier at kvinner er mer eller mindre dumme som velger disse mennene. For ting er uhyre mer komplekse enn de virker på overflaten.

Og jeg har ingen som helst tvil om at du er en av de snille gutta. Og som alle oss andre snille gutter, måtte vi stå på sidelinjen i en lang tid, mens våre drømmekvinner valgte feil hver eneste gang.

Men så en dag snudde lykken, og de fleste av oss er lykkelige og angrer ikke ett sekund på vårt valg.

Nice guys finish last, sies det. Men kanskje sist ikke alltid er et tap?

Jeg registrerer at (også) du mener at mange kvinner synes voldelige menn er sjarmernede. Just det, ja. Deri består problemet!

Tenk om kvinner ville avsky voldelige menn og heller velge seg snille menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøv  å leve

Det er da virkelig ikke så enkelt som du beskriver det. Ting er litt mer komplekse enn som så.

Mange av disse mennene som gjør slike ting, er uendelig sjarmerende for disse kvinnene. De vet som regel ikke at vedkommende har en historie med vold, og ofte er disse gutta uhyre sjarmerende.

Eller så kan det være morsinstinktet som setter inn. Uansett hvor banalt det kan høres ut, så stemmer det faktisk. Kvinner er, i motsetning til oss menn, naturlige omsorgspersoner. Dette er noe som ligger i kvinnens natur. Og de liker også å endre på ting. Men, som vi alle vet, så går det ikke å endre en mann.

Om faktor nummer 1 gjelder, så vet jo ikke kvinnene hva som skjuler seg bak denne sjarmøren.

Om vi prater om faktor nummer 2, så der saken så kompleks at det vil ta timer å forklare den. Pluss at det nok vil fornærme en god del kvinner.

Det er uansett synd at du har et syn som tilsier at kvinner er mer eller mindre dumme som velger disse mennene. For ting er uhyre mer komplekse enn de virker på overflaten.

Og jeg har ingen som helst tvil om at du er en av de snille gutta. Og som alle oss andre snille gutter, måtte vi stå på sidelinjen i en lang tid, mens våre drømmekvinner valgte feil hver eneste gang.

Men så en dag snudde lykken, og de fleste av oss er lykkelige og angrer ikke ett sekund på vårt valg.

Nice guys finish last, sies det. Men kanskje sist ikke alltid er et tap?

Ikke mat trollet, spesielt ikke i en tråd med et så alvorlig tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil: Det er signifikant flere ufrivillig single menn enn det er ufrivilliig single voldelige menn. Uttrykt på en annen måte: det er prosentvis langt flere voldelige menn som får sine gener ført videre enn hva er tilfellet med snille menn.

Kvinner får de menn de selv vil ha...

For noe tull!

Det går ikke an å sammenligne prosentvis sålenge prosentene er så forskjellige!

Hvis,la oss si 10%, av menn er voldelige, (dette er gjetning, men tror heller jeg overdriver enn omvendt) så sier det seg selv at når den ene gruppen er så mye større enn den andre, og representerer så mange flere individer, så er det også logisk at en større andel av disse er ufrivillig single!

Det blir omtrent som å si at det prosentmessig er færre single rørleggere, enn det er single i alle andre yrkesgrupper tilsammen..

Denne sammenligningen er ganske irrelevant, og gir et dårlig virkelighetsbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull!

Det går ikke an å sammenligne prosentvis sålenge prosentene er så forskjellige!

Hvis,la oss si 10%, av menn er voldelige, (dette er gjetning, men tror heller jeg overdriver enn omvendt) så sier det seg selv at når den ene gruppen er så mye større enn den andre, og representerer så mange flere individer, så er det også logisk at en større andel av disse er ufrivillig single!

Det blir omtrent som å si at det prosentmessig er færre single rørleggere, enn det er single i alle andre yrkesgrupper tilsammen..

Denne sammenligningen er ganske irrelevant, og gir et dårlig virkelighetsbilde.

Igjen tar du feil. Det er meget problematisk (ikke minst for kvinner) at kvinner har en tendens til å foretrekke voldelige menn fremfor snille menn. Det burde vært omvendt. Men, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull!

Det går ikke an å sammenligne prosentvis sålenge prosentene er så forskjellige!

Hvis,la oss si 10%, av menn er voldelige, (dette er gjetning, men tror heller jeg overdriver enn omvendt) så sier det seg selv at når den ene gruppen er så mye større enn den andre, og representerer så mange flere individer, så er det også logisk at en større andel av disse er ufrivillig single!

Det blir omtrent som å si at det prosentmessig er færre single rørleggere, enn det er single i alle andre yrkesgrupper tilsammen..

Denne sammenligningen er ganske irrelevant, og gir et dårlig virkelighetsbilde.

Uten å ta stilling til problematikken vil jeg bare påpeke at du ikke helt forstår prosentregning.

Dersom 10% av alle menn er voldelige og av disse er kun 10% ufrivillig singel, er jo dette PROSENTVIS en mindre andel enn dersom det blant de 90% snille mennene er 20% ufrivillig single.

Dette er jo nettopp essensen i prosentregning, ikke absolutte tall, men andelen av en gruppe. Gruppens størrelse er ikke relevant. 1 av 2 (50%) er prosentvis større enn 10 av 100 (10%).

Litt mer på sak så tror jeg faktisk det stemmer at voldelige menn får flere barn/forhold enn snille menn (som ofte oppfattes som kjedelige).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten å ta stilling til problematikken vil jeg bare påpeke at du ikke helt forstår prosentregning.

Dersom 10% av alle menn er voldelige og av disse er kun 10% ufrivillig singel, er jo dette PROSENTVIS en mindre andel enn dersom det blant de 90% snille mennene er 20% ufrivillig single.

Dette er jo nettopp essensen i prosentregning, ikke absolutte tall, men andelen av en gruppe. Gruppens størrelse er ikke relevant. 1 av 2 (50%) er prosentvis større enn 10 av 100 (10%).

Litt mer på sak så tror jeg faktisk det stemmer at voldelige menn får flere barn/forhold enn snille menn (som ofte oppfattes som kjedelige).

Jeg forstår prosentregning meget godt!

Nettopp derfor jeg har med kommentaren om at resultatet ikke nødvendigvis blir relevant når man beregner noe prosentmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår prosentregning meget godt!

Nettopp derfor jeg har med kommentaren om at resultatet ikke nødvendigvis blir relevant når man beregner noe prosentmessig.

...Og i denne sammenhengen, når "Ray X" vil bruke det som et bevis på at kvinner heller FORETREKKER voldelige menn,

(tiltross for at 90% av kvinner har snille kjærester!)

Så synes jeg absolutt ikke dette gir noe riktig bilde nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull!

Det går ikke an å sammenligne prosentvis sålenge prosentene er så forskjellige!

Hvis,la oss si 10%, av menn er voldelige, (dette er gjetning, men tror heller jeg overdriver enn omvendt) så sier det seg selv at når den ene gruppen er så mye større enn den andre, og representerer så mange flere individer, så er det også logisk at en større andel av disse er ufrivillig single!

Det blir omtrent som å si at det prosentmessig er færre single rørleggere, enn det er single i alle andre yrkesgrupper tilsammen..

Denne sammenligningen er ganske irrelevant, og gir et dårlig virkelighetsbilde.

"sier det seg selv at når den ene gruppen er så mye større enn den andre, og representerer så mange flere individer, så er det også logisk at en større andel av disse er ufrivillig single! "

Gruppens størrelse har ingen relevans for andelen som er single. At det totale antall single er større i en større gruppe er ikke uventet, men andelen er helt uavhengig av gruppens størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerer at (også) du mener at mange kvinner synes voldelige menn er sjarmernede. Just det, ja. Deri består problemet!

Tenk om kvinner ville avsky voldelige menn og heller velge seg snille menn?

"Jeg registrerer at (også) du mener at mange kvinner synes voldelige menn er sjarmernede. Just det, ja. Deri består problemet!"

Du har tydeligvis misforstått dette totalt!

Det er ikke VOLDEN kvinner tiltrekkes av, men av SJARMEN til personen som OGSÅ utøver vold!

Dette er en vesentlig forskjell!

Hadde voldelige menn hatt et stempel i pannen hvor det stod: "Advarsel, jeg er voldelig!" så ville det jo vært enkelt nok å styre utenom fra begynnelsen!

Men (dessverre) er det slik at voldelige menn også er ekstreme i motsatt retning! Altså svært sjarmerende og snille når de gir sitt førsteinntrykk.

Sine negative sider viser de ikke før de har fått dama "på kroken" og volden kommer ofte snikende.

Det er nok ingen som slår dama på første date. Og hadde det vært tilfelle, er jeg temmelig sikker på at alle kvinner, med svært få unntak, ville skygget unna temmelig fort.

Så hvorfor blir kvinner hos voldelige menn??

Stikkordene er manipulasjon, manipulasjon og manipulasjon.

-De blir først lurt til å tro at dette var et engangstilfelle, og blir lovet bot og bedring fra en angrende synder.

-De blir lurt til å tro at det var hennes skyld. "Du fikk meg til å gjøre det fordi jeg ble så sjalu"

-De blir lurt til å tro at hun kan "hjelpe ham" ved å endre sin egen oppførsel.

-Toleransegrensen tøyes, og de blir lurt til å tro at dette er "normalt"

-De blir fortalt at de ikke er noe verdt, og aldri vil klare seg alene.

-De blir truet, og tør ikke gå ifra fyren av redsel for hva han kan være istand til å gjøre mot dem, eller andre.

Som du forstår så er det mange svar på dette spørsmålet.

Men jeg skal love deg en ting:

Svaret er ALDRI, at kvinnene LIKER VOLDEN, og FORETREKKER å være sammen med voldelige menn!

Du burde virkelig prøve å tenke litt lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt vondt av å lese om vold...

Jeg har flere venninner som har blitt slått, og de sier at det verste er den psykiske volden. Blåmerkene leges etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke underskrift på meg heller

"Jeg registrerer at (også) du mener at mange kvinner synes voldelige menn er sjarmernede. Just det, ja. Deri består problemet!"

Du har tydeligvis misforstått dette totalt!

Det er ikke VOLDEN kvinner tiltrekkes av, men av SJARMEN til personen som OGSÅ utøver vold!

Dette er en vesentlig forskjell!

Hadde voldelige menn hatt et stempel i pannen hvor det stod: "Advarsel, jeg er voldelig!" så ville det jo vært enkelt nok å styre utenom fra begynnelsen!

Men (dessverre) er det slik at voldelige menn også er ekstreme i motsatt retning! Altså svært sjarmerende og snille når de gir sitt førsteinntrykk.

Sine negative sider viser de ikke før de har fått dama "på kroken" og volden kommer ofte snikende.

Det er nok ingen som slår dama på første date. Og hadde det vært tilfelle, er jeg temmelig sikker på at alle kvinner, med svært få unntak, ville skygget unna temmelig fort.

Så hvorfor blir kvinner hos voldelige menn??

Stikkordene er manipulasjon, manipulasjon og manipulasjon.

-De blir først lurt til å tro at dette var et engangstilfelle, og blir lovet bot og bedring fra en angrende synder.

-De blir lurt til å tro at det var hennes skyld. "Du fikk meg til å gjøre det fordi jeg ble så sjalu"

-De blir lurt til å tro at hun kan "hjelpe ham" ved å endre sin egen oppførsel.

-Toleransegrensen tøyes, og de blir lurt til å tro at dette er "normalt"

-De blir fortalt at de ikke er noe verdt, og aldri vil klare seg alene.

-De blir truet, og tør ikke gå ifra fyren av redsel for hva han kan være istand til å gjøre mot dem, eller andre.

Som du forstår så er det mange svar på dette spørsmålet.

Men jeg skal love deg en ting:

Svaret er ALDRI, at kvinnene LIKER VOLDEN, og FORETREKKER å være sammen med voldelige menn!

Du burde virkelig prøve å tenke litt lenger!

Takk for godt svar, løvinne 71.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg registrerer at (også) du mener at mange kvinner synes voldelige menn er sjarmernede. Just det, ja. Deri består problemet!"

Du har tydeligvis misforstått dette totalt!

Det er ikke VOLDEN kvinner tiltrekkes av, men av SJARMEN til personen som OGSÅ utøver vold!

Dette er en vesentlig forskjell!

Hadde voldelige menn hatt et stempel i pannen hvor det stod: "Advarsel, jeg er voldelig!" så ville det jo vært enkelt nok å styre utenom fra begynnelsen!

Men (dessverre) er det slik at voldelige menn også er ekstreme i motsatt retning! Altså svært sjarmerende og snille når de gir sitt førsteinntrykk.

Sine negative sider viser de ikke før de har fått dama "på kroken" og volden kommer ofte snikende.

Det er nok ingen som slår dama på første date. Og hadde det vært tilfelle, er jeg temmelig sikker på at alle kvinner, med svært få unntak, ville skygget unna temmelig fort.

Så hvorfor blir kvinner hos voldelige menn??

Stikkordene er manipulasjon, manipulasjon og manipulasjon.

-De blir først lurt til å tro at dette var et engangstilfelle, og blir lovet bot og bedring fra en angrende synder.

-De blir lurt til å tro at det var hennes skyld. "Du fikk meg til å gjøre det fordi jeg ble så sjalu"

-De blir lurt til å tro at hun kan "hjelpe ham" ved å endre sin egen oppførsel.

-Toleransegrensen tøyes, og de blir lurt til å tro at dette er "normalt"

-De blir fortalt at de ikke er noe verdt, og aldri vil klare seg alene.

-De blir truet, og tør ikke gå ifra fyren av redsel for hva han kan være istand til å gjøre mot dem, eller andre.

Som du forstår så er det mange svar på dette spørsmålet.

Men jeg skal love deg en ting:

Svaret er ALDRI, at kvinnene LIKER VOLDEN, og FORETREKKER å være sammen med voldelige menn!

Du burde virkelig prøve å tenke litt lenger!

Det er for meg totalt ubegripelig at en voldelig mann kan være sjarmerende. For meg (som er mann) er voldelighet utrolig frastøtende. Men så er jeg altså mann og ikke kvinne. Så da er det kanskje ikke så rart at jeg ikke tenner på voldelige menn.

Det tragiske er at det fins mange kvinner som enten ikke bryr seg om indre kvaliteter eller rett og slett tenner på voldelige menn.

Kvinner får de menn de selv vil ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...