Gå til innhold

Noen tanker om voldelige menn


Gjest Vil ikke skrive under i dag.

Anbefalte innlegg

Det er for meg totalt ubegripelig at en voldelig mann kan være sjarmerende. For meg (som er mann) er voldelighet utrolig frastøtende. Men så er jeg altså mann og ikke kvinne. Så da er det kanskje ikke så rart at jeg ikke tenner på voldelige menn.

Det tragiske er at det fins mange kvinner som enten ikke bryr seg om indre kvaliteter eller rett og slett tenner på voldelige menn.

Kvinner får de menn de selv vil ha...

"Det er for meg totalt ubegripelig at en voldelig mann kan være sjarmerende."

Er det også helt ubegripelig for deg at folk kan ha flere sider ved sin personlighet??

Og at det finnes noe som heter psykopater hvor disse sidene kan være ganske ekstreme i begge retninger??

Det er ikke så enkelt som at en person enten er bare snill og sjarmerende, eller bare slem og voldelig.

"For meg (som er mann) er voldelighet utrolig frastøtende."

Den oppfatningen tror jeg du deler med de aller fleste kvinner også.

"Men så er jeg altså mann og ikke kvinne."

Ja, det forstår jeg p.g.a din manglende evne til å sette deg inn i dypere psykoligiske forhold..

"Så da er det kanskje ikke så rart at jeg ikke tenner på voldelige menn."

Nei, det er ikke så rart! I såfall ville du ha vært en homofil machosist, og disse er det sikkert ikke så mange av.

"Det tragiske er at det fins mange kvinner som ikke bryr seg om indre kvaliteter"

Isåfall er nok ikke kvinner alene om denne innstillingen.

Såvidt jeg vet har vel menn vært mere kjent for å velge kjærester på grunnlag av overflatiske ting som kropp og utseende??

"...eller at de rett og slett tenner på voldelige menn."

For å gi deg det inn med teskje en gang til:

Kvinner tenner ikke på VOLDEN, men på SJARMEN til personer som DESSVERRE viser seg å OGSÅ utøve vold.

"Kvinner får de menn de selv vil ha..."

Ja, gid det var sånn for alle. Da ville det nok vært adskillig flere lykkelige kvinner i verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • løvinne71

    8

  • flisa

    5

  • mumitrollet

    4

  • petter smart

    2

Gjest Vil ikke skrive under i dag.

"Jeg registrerer at (også) du mener at mange kvinner synes voldelige menn er sjarmernede. Just det, ja. Deri består problemet!"

Du har tydeligvis misforstått dette totalt!

Det er ikke VOLDEN kvinner tiltrekkes av, men av SJARMEN til personen som OGSÅ utøver vold!

Dette er en vesentlig forskjell!

Hadde voldelige menn hatt et stempel i pannen hvor det stod: "Advarsel, jeg er voldelig!" så ville det jo vært enkelt nok å styre utenom fra begynnelsen!

Men (dessverre) er det slik at voldelige menn også er ekstreme i motsatt retning! Altså svært sjarmerende og snille når de gir sitt førsteinntrykk.

Sine negative sider viser de ikke før de har fått dama "på kroken" og volden kommer ofte snikende.

Det er nok ingen som slår dama på første date. Og hadde det vært tilfelle, er jeg temmelig sikker på at alle kvinner, med svært få unntak, ville skygget unna temmelig fort.

Så hvorfor blir kvinner hos voldelige menn??

Stikkordene er manipulasjon, manipulasjon og manipulasjon.

-De blir først lurt til å tro at dette var et engangstilfelle, og blir lovet bot og bedring fra en angrende synder.

-De blir lurt til å tro at det var hennes skyld. "Du fikk meg til å gjøre det fordi jeg ble så sjalu"

-De blir lurt til å tro at hun kan "hjelpe ham" ved å endre sin egen oppførsel.

-Toleransegrensen tøyes, og de blir lurt til å tro at dette er "normalt"

-De blir fortalt at de ikke er noe verdt, og aldri vil klare seg alene.

-De blir truet, og tør ikke gå ifra fyren av redsel for hva han kan være istand til å gjøre mot dem, eller andre.

Som du forstår så er det mange svar på dette spørsmålet.

Men jeg skal love deg en ting:

Svaret er ALDRI, at kvinnene LIKER VOLDEN, og FORETREKKER å være sammen med voldelige menn!

Du burde virkelig prøve å tenke litt lenger!

Kjære løvinne.

Takk for at du orker å ta til motmæle mot den idioten som tror han har rett i denne tråden. Jeg har ikke orket å svare ham fordi jeg ikke synes det ser ut til at det er håp om å kunne forklare sånne som ham noe som helst. Er litt tom for energi også, man blir det noen ganger når man lever i sånne situasjoner. Men takk for at du orker sånn at ikke tullpratet hans fikk stå ubesvart. Han vet ingenting om voldelige menn eller om kvinner som lever i forhold til voldelige menn. Takk for at du orker å forsvare oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vil ikke skrive under i dag.

Det er dessverre altfor mange kvinner som velger å få barn med voldelige menn. Forstå det den som kan... (Interessant at det er de voldelige som får genene sine videre til neste generasjon, mens snille menn ikke får noe... Noe å tenke på?)

Jeg skjønner ikke helt hvordan din holdning skal fungere i praksis, kanskje du kan hjelpe meg å avklare litt, så kan vi lære oss hvordan vi ikke ender opp med voldelige menn?

Hvordan vet man at en mann er voldelig?

Er han voldelig når han har slått én gang? To ganger? Er det vold hvis han hever stemmen når han kjefter? Må han slå så hardt at det blir blåmerker, eller er det vold hvis han dytter til henne? Sett at han slutter å slå, er han ikke voldelig mer da?

Hvis mannen slutter å slå partneren sin, og hun fortsetter å være redd ham, er det han eller hun som har et problem da? Hvis hun er utslitt og nedkjørt og ikke klarer å bryte med mannen sin fordi hun ikke eier krefter til det, er hun da å betrakte som idiot fordi hun fortsetter forholdet, og at man da kan konkludere med at hun "vil jo ha det sånn"?

Tror du at det er sånn i alle forhold at man bare sier fra at man ikke vil være sammen med vedkommende mer, og vips så er forholdet over og man blir fri? Og partneren man ikke vil være sammen med mer forsvinner ut av livet hennes uten bråk?

Mange kvinner ender jo gjerne opp med en ny mann som også etterhvert viser seg å være voldelig. Men kanskje du kan hjelpe meg å kjenne dem igjen på forhånd, sånn at det ikke skjer med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vil ikke skrive under i dag.

"Jeg registrerer at (også) du mener at mange kvinner synes voldelige menn er sjarmernede. Just det, ja. Deri består problemet!"

Du har tydeligvis misforstått dette totalt!

Det er ikke VOLDEN kvinner tiltrekkes av, men av SJARMEN til personen som OGSÅ utøver vold!

Dette er en vesentlig forskjell!

Hadde voldelige menn hatt et stempel i pannen hvor det stod: "Advarsel, jeg er voldelig!" så ville det jo vært enkelt nok å styre utenom fra begynnelsen!

Men (dessverre) er det slik at voldelige menn også er ekstreme i motsatt retning! Altså svært sjarmerende og snille når de gir sitt førsteinntrykk.

Sine negative sider viser de ikke før de har fått dama "på kroken" og volden kommer ofte snikende.

Det er nok ingen som slår dama på første date. Og hadde det vært tilfelle, er jeg temmelig sikker på at alle kvinner, med svært få unntak, ville skygget unna temmelig fort.

Så hvorfor blir kvinner hos voldelige menn??

Stikkordene er manipulasjon, manipulasjon og manipulasjon.

-De blir først lurt til å tro at dette var et engangstilfelle, og blir lovet bot og bedring fra en angrende synder.

-De blir lurt til å tro at det var hennes skyld. "Du fikk meg til å gjøre det fordi jeg ble så sjalu"

-De blir lurt til å tro at hun kan "hjelpe ham" ved å endre sin egen oppførsel.

-Toleransegrensen tøyes, og de blir lurt til å tro at dette er "normalt"

-De blir fortalt at de ikke er noe verdt, og aldri vil klare seg alene.

-De blir truet, og tør ikke gå ifra fyren av redsel for hva han kan være istand til å gjøre mot dem, eller andre.

Som du forstår så er det mange svar på dette spørsmålet.

Men jeg skal love deg en ting:

Svaret er ALDRI, at kvinnene LIKER VOLDEN, og FORETREKKER å være sammen med voldelige menn!

Du burde virkelig prøve å tenke litt lenger!

Jeg ombestemte meg og svarte ham likevel. Siden han har mange svar på vanskelige spørsmål, tydeligvis, så vil han kanskje dele noen av dem med meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøv å leve

Jeg ombestemte meg og svarte ham likevel. Siden han har mange svar på vanskelige spørsmål, tydeligvis, så vil han kanskje dele noen av dem med meg :-)

Vær klar over at personen du diskuterer med er et forumtroll. Om h*n virkelig mener det h*n skriver, eller bare er ute etter å provosere, er umulig å si, men ikke mat trollet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er for meg totalt ubegripelig at en voldelig mann kan være sjarmerende."

Er det også helt ubegripelig for deg at folk kan ha flere sider ved sin personlighet??

Og at det finnes noe som heter psykopater hvor disse sidene kan være ganske ekstreme i begge retninger??

Det er ikke så enkelt som at en person enten er bare snill og sjarmerende, eller bare slem og voldelig.

"For meg (som er mann) er voldelighet utrolig frastøtende."

Den oppfatningen tror jeg du deler med de aller fleste kvinner også.

"Men så er jeg altså mann og ikke kvinne."

Ja, det forstår jeg p.g.a din manglende evne til å sette deg inn i dypere psykoligiske forhold..

"Så da er det kanskje ikke så rart at jeg ikke tenner på voldelige menn."

Nei, det er ikke så rart! I såfall ville du ha vært en homofil machosist, og disse er det sikkert ikke så mange av.

"Det tragiske er at det fins mange kvinner som ikke bryr seg om indre kvaliteter"

Isåfall er nok ikke kvinner alene om denne innstillingen.

Såvidt jeg vet har vel menn vært mere kjent for å velge kjærester på grunnlag av overflatiske ting som kropp og utseende??

"...eller at de rett og slett tenner på voldelige menn."

For å gi deg det inn med teskje en gang til:

Kvinner tenner ikke på VOLDEN, men på SJARMEN til personer som DESSVERRE viser seg å OGSÅ utøve vold.

"Kvinner får de menn de selv vil ha..."

Ja, gid det var sånn for alle. Da ville det nok vært adskillig flere lykkelige kvinner i verden!

Her er vi ved sakens kjerne: For meg (som er mann) vil ethvert voldelig trekk ved en person nøytralisere ethvert tilløp til sjarme. For kvinner er visst voldelige trekk ved menn ikke noe problem: derfor er det færre ufrivillig single voldelige menn enn det er ufrivillig ikke-voldelige menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Det er for meg totalt ubegripelig at en voldelig mann kan være sjarmerende."

Er det også helt ubegripelig for deg at folk kan ha flere sider ved sin personlighet??

Og at det finnes noe som heter psykopater hvor disse sidene kan være ganske ekstreme i begge retninger??

Det er ikke så enkelt som at en person enten er bare snill og sjarmerende, eller bare slem og voldelig.

"For meg (som er mann) er voldelighet utrolig frastøtende."

Den oppfatningen tror jeg du deler med de aller fleste kvinner også.

"Men så er jeg altså mann og ikke kvinne."

Ja, det forstår jeg p.g.a din manglende evne til å sette deg inn i dypere psykoligiske forhold..

"Så da er det kanskje ikke så rart at jeg ikke tenner på voldelige menn."

Nei, det er ikke så rart! I såfall ville du ha vært en homofil machosist, og disse er det sikkert ikke så mange av.

"Det tragiske er at det fins mange kvinner som ikke bryr seg om indre kvaliteter"

Isåfall er nok ikke kvinner alene om denne innstillingen.

Såvidt jeg vet har vel menn vært mere kjent for å velge kjærester på grunnlag av overflatiske ting som kropp og utseende??

"...eller at de rett og slett tenner på voldelige menn."

For å gi deg det inn med teskje en gang til:

Kvinner tenner ikke på VOLDEN, men på SJARMEN til personer som DESSVERRE viser seg å OGSÅ utøve vold.

"Kvinner får de menn de selv vil ha..."

Ja, gid det var sånn for alle. Da ville det nok vært adskillig flere lykkelige kvinner i verden!

Her er vi ved sakens kjerne: For meg (som er mann) vil ethvert voldelig trekk ved en person nøytralisere ethvert tilløp til sjarme. For kvinner er visst voldelige trekk ved menn ikke noe problem: derfor er det færre ufrivillig single voldelige menn enn det er ufrivillig ikke-voldelige menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvordan din holdning skal fungere i praksis, kanskje du kan hjelpe meg å avklare litt, så kan vi lære oss hvordan vi ikke ender opp med voldelige menn?

Hvordan vet man at en mann er voldelig?

Er han voldelig når han har slått én gang? To ganger? Er det vold hvis han hever stemmen når han kjefter? Må han slå så hardt at det blir blåmerker, eller er det vold hvis han dytter til henne? Sett at han slutter å slå, er han ikke voldelig mer da?

Hvis mannen slutter å slå partneren sin, og hun fortsetter å være redd ham, er det han eller hun som har et problem da? Hvis hun er utslitt og nedkjørt og ikke klarer å bryte med mannen sin fordi hun ikke eier krefter til det, er hun da å betrakte som idiot fordi hun fortsetter forholdet, og at man da kan konkludere med at hun "vil jo ha det sånn"?

Tror du at det er sånn i alle forhold at man bare sier fra at man ikke vil være sammen med vedkommende mer, og vips så er forholdet over og man blir fri? Og partneren man ikke vil være sammen med mer forsvinner ut av livet hennes uten bråk?

Mange kvinner ender jo gjerne opp med en ny mann som også etterhvert viser seg å være voldelig. Men kanskje du kan hjelpe meg å kjenne dem igjen på forhånd, sånn at det ikke skjer med meg?

For meg er det veldig lett å se om en person er voldelig eller ikke. Derfor har jeg aldri vært sammen med noen som er voldelig.

En kjenner lusa på gangen.

Men det er klart: det krever en interesse for indre kvaliteter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi ved sakens kjerne: For meg (som er mann) vil ethvert voldelig trekk ved en person nøytralisere ethvert tilløp til sjarme. For kvinner er visst voldelige trekk ved menn ikke noe problem: derfor er det færre ufrivillig single voldelige menn enn det er ufrivillig ikke-voldelige menn.

Nei så morsomme vi var idag da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen tar du feil. Det er meget problematisk (ikke minst for kvinner) at kvinner har en tendens til å foretrekke voldelige menn fremfor snille menn. Det burde vært omvendt. Men, men...

Kvinner foretrekker sjarmerende menn fremfor menn totalt blottet for sjarm - det er kjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest børghild

"Jeg registrerer at (også) du mener at mange kvinner synes voldelige menn er sjarmernede. Just det, ja. Deri består problemet!"

Du har tydeligvis misforstått dette totalt!

Det er ikke VOLDEN kvinner tiltrekkes av, men av SJARMEN til personen som OGSÅ utøver vold!

Dette er en vesentlig forskjell!

Hadde voldelige menn hatt et stempel i pannen hvor det stod: "Advarsel, jeg er voldelig!" så ville det jo vært enkelt nok å styre utenom fra begynnelsen!

Men (dessverre) er det slik at voldelige menn også er ekstreme i motsatt retning! Altså svært sjarmerende og snille når de gir sitt førsteinntrykk.

Sine negative sider viser de ikke før de har fått dama "på kroken" og volden kommer ofte snikende.

Det er nok ingen som slår dama på første date. Og hadde det vært tilfelle, er jeg temmelig sikker på at alle kvinner, med svært få unntak, ville skygget unna temmelig fort.

Så hvorfor blir kvinner hos voldelige menn??

Stikkordene er manipulasjon, manipulasjon og manipulasjon.

-De blir først lurt til å tro at dette var et engangstilfelle, og blir lovet bot og bedring fra en angrende synder.

-De blir lurt til å tro at det var hennes skyld. "Du fikk meg til å gjøre det fordi jeg ble så sjalu"

-De blir lurt til å tro at hun kan "hjelpe ham" ved å endre sin egen oppførsel.

-Toleransegrensen tøyes, og de blir lurt til å tro at dette er "normalt"

-De blir fortalt at de ikke er noe verdt, og aldri vil klare seg alene.

-De blir truet, og tør ikke gå ifra fyren av redsel for hva han kan være istand til å gjøre mot dem, eller andre.

Som du forstår så er det mange svar på dette spørsmålet.

Men jeg skal love deg en ting:

Svaret er ALDRI, at kvinnene LIKER VOLDEN, og FORETREKKER å være sammen med voldelige menn!

Du burde virkelig prøve å tenke litt lenger!

Jeg også undres over at kvinner velger å bli. De VET jo at det ikke er bra å bli slått, og de VET jo at slike folk er manipulerende osv, gjør de ikke? Så hvorfor da bli når de vet hva slags person de har rotet seg bort i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi ved sakens kjerne: For meg (som er mann) vil ethvert voldelig trekk ved en person nøytralisere ethvert tilløp til sjarme. For kvinner er visst voldelige trekk ved menn ikke noe problem: derfor er det færre ufrivillig single voldelige menn enn det er ufrivillig ikke-voldelige menn.

Får du ikke vondt i hodet av deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner foretrekker sjarmerende menn fremfor menn totalt blottet for sjarm - det er kjernen.

Så du mener at det å være snill, ikke er sjarmerende? Eller mener du at en kvinne foretrekker en voldelig mann med sjarme (om den kombinasjonen nå er mulig) fremfor en snill mann uten sjarme?

Og jeg som trodde det å være snill var sjarmerende -- og det å være voldelig var usjarmerende?

Men slik er det tydeligvis ikke for kvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får du ikke vondt i hodet av deg selv?

Jeg får kun litt vondt i hodet av det sludderet du lirer av deg -- av din manglende evne til å forholde deg saklig.

Men jeg synes nå mest inderlig synd på deg da.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at det å være snill, ikke er sjarmerende? Eller mener du at en kvinne foretrekker en voldelig mann med sjarme (om den kombinasjonen nå er mulig) fremfor en snill mann uten sjarme?

Og jeg som trodde det å være snill var sjarmerende -- og det å være voldelig var usjarmerende?

Men slik er det tydeligvis ikke for kvinner...

Begge mine menn har vært veldig, veldig snille og det er en egenskap jeg setter uhyre stor pris på. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at det å være snill, ikke er sjarmerende? Eller mener du at en kvinne foretrekker en voldelig mann med sjarme (om den kombinasjonen nå er mulig) fremfor en snill mann uten sjarme?

Og jeg som trodde det å være snill var sjarmerende -- og det å være voldelig var usjarmerende?

Men slik er det tydeligvis ikke for kvinner...

jeg mener at man ANER ikke om mannen er snill eller slem bare ved å se på sjarmen - de aller fleste er snille, -man har uflaks om han viser seg å være slem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får kun litt vondt i hodet av det sludderet du lirer av deg -- av din manglende evne til å forholde deg saklig.

Men jeg synes nå mest inderlig synd på deg da.

God bedring!

Oisann! Jeg trodde du var bare sur og dum, men jammen er du slagferdig også! Stilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære løvinne.

Takk for at du orker å ta til motmæle mot den idioten som tror han har rett i denne tråden. Jeg har ikke orket å svare ham fordi jeg ikke synes det ser ut til at det er håp om å kunne forklare sånne som ham noe som helst. Er litt tom for energi også, man blir det noen ganger når man lever i sånne situasjoner. Men takk for at du orker sånn at ikke tullpratet hans fikk stå ubesvart. Han vet ingenting om voldelige menn eller om kvinner som lever i forhold til voldelige menn. Takk for at du orker å forsvare oss :-)

Jeg har ihvertfall prøvd. Men nå tror jeg at jeg gir opp!

Ettersom denne tråden har utartet seg, er det fortsatt ikke tegn i hans innlegg til at Ray X har forstått ett dugg mere, så jeg regner med at det er liten hensikt å fortsette og forklare ham noe...

Eller så er det som du sier, at trollet ikke VIL forstå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøv å leve

Jeg har ihvertfall prøvd. Men nå tror jeg at jeg gir opp!

Ettersom denne tråden har utartet seg, er det fortsatt ikke tegn i hans innlegg til at Ray X har forstått ett dugg mere, så jeg regner med at det er liten hensikt å fortsette og forklare ham noe...

Eller så er det som du sier, at trollet ikke VIL forstå..

Du kan jo ta en titt på hva signaturen "Sssso" skriver på seksualitetsforum.

Han glemte å bytte før han svarte her, gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener at man ANER ikke om mannen er snill eller slem bare ved å se på sjarmen - de aller fleste er snille, -man har uflaks om han viser seg å være slem.

Nettopp! Kvinner må lære seg å gå etter indre verdier. DA vil en lett se om mannen er voldelig eller snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...