Gå til innhold

hei jenter

Gjest morgenkåpen

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jepp, det kan vi gjerne:o)

Dette skal bli interessant! :)

• Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

10

• Lurveline

5

• Goliath

4

• McLoud

4

Skrevet

Nei, jeg er ikke det :)

Om du begynner å samle info, så vil du oppdage at jeg har skrevet svært lite om meg som person.

Jeg har skrevet om temaer jeg har meninger om, men ikke om _meg_ i særlig stor grad...

Det ser ut som det er noen gærninger her som samler opplysninger innimellom. Jeg skjønner ikke at noen gidder å huske slike ting engang.

Skrevet

Det ser ut som det er noen gærninger her som samler opplysninger innimellom. Jeg skjønner ikke at noen gidder å huske slike ting engang.

Det er kanskje en grunn til at noen kalles gærne Dorthe.

Skrevet

Det er kanskje en grunn til at noen kalles gærne Dorthe.

Jeg vet det.

Gjest Persille
Skrevet

Heh, helt enig - hvilken interesse har det :)

Gjest Persille
Skrevet

Ikke?

Vi vet hvordan du ser ut, hvor gammel du er, hvor gammelt barnet ditt er og hvilket kjønn det er, hvor i byen du bor, hvor du har barnehagen din og hvor mange barn det er der, hvor mange søstre du har, hvor du foretrekker å gå ut på byen, hvor du foretrekker å gå ut å spise osv.

Vi vet hvordan du ser ut

* nei, dere vet at jeg har stripete hår og grønne øyne, vanskelig å plukke ut noen på gaten basert på det

hvor gammel du er, hvor gammelt barnet ditt er og hvilket kjønn det er,

* igjen, dere vet at Billa er 3,5 ca, ikke når hun er født - og det er et par flere enn meg på 27 med tre år gamle jenter i Oslo

hvor i byen du bor, hvor du har barnehagen din

* nei, det har jeg aldri skrevet - bare at det er på østkanten

og hvor mange barn det er der,

* ikke så veldig sensitiv info akkurat...

hvor mange søstre du har,

* ja, det vet dere - to

hvor du foretrekker å gå ut på byen, hvor du foretrekker å gå ut å spise osv.

* nei, det vet dere ikke. Det har jeg aldri skrevet, jeg har anbefalt steder jeg liker ut fra hva folk har spurt etter, men jeg har aldri skrevet om mine favorittsteder her.

Og uansett - om noen skulle klare å finne ut hvem jeg er, hva så? Jeg har ingenting å skjule, og ikke er jeg så interessant at jeg tror noen gidder å bruke tid på å finne meg heller...

Men, lite om meg som _person_, altså det som er på innsiden, men jeg har skrevet mye om ting jeg mener noe om.

Skrevet

Vi vet hvordan du ser ut

* nei, dere vet at jeg har stripete hår og grønne øyne, vanskelig å plukke ut noen på gaten basert på det

hvor gammel du er, hvor gammelt barnet ditt er og hvilket kjønn det er,

* igjen, dere vet at Billa er 3,5 ca, ikke når hun er født - og det er et par flere enn meg på 27 med tre år gamle jenter i Oslo

hvor i byen du bor, hvor du har barnehagen din

* nei, det har jeg aldri skrevet - bare at det er på østkanten

og hvor mange barn det er der,

* ikke så veldig sensitiv info akkurat...

hvor mange søstre du har,

* ja, det vet dere - to

hvor du foretrekker å gå ut på byen, hvor du foretrekker å gå ut å spise osv.

* nei, det vet dere ikke. Det har jeg aldri skrevet, jeg har anbefalt steder jeg liker ut fra hva folk har spurt etter, men jeg har aldri skrevet om mine favorittsteder her.

Og uansett - om noen skulle klare å finne ut hvem jeg er, hva så? Jeg har ingenting å skjule, og ikke er jeg så interessant at jeg tror noen gidder å bruke tid på å finne meg heller...

Men, lite om meg som _person_, altså det som er på innsiden, men jeg har skrevet mye om ting jeg mener noe om.

Enig i at det ikke er av stor interesse å samle informasjon om "fremmede" mennesker for å identifisere dem. Man er vel relativt sprø hvis man gjør det.

Men hvis du hadde vært min niese/kollega/venninne osv. så hadde jeg jo skjønt at det var deg. :-)

Selv er jeg av denne grunn ganske tilbakeholden med slik informasjon og forandrer av og til små detaljer i historier. Jeg tror jeg er ganske lett gjenkjennelig for de som kjenner meg.

Det er mange det ikke gjør noe at kjenner meg igjen, men jeg ville synes det var ubehagelig om familie og kolleger f.eks. visste antall sexpartnere og diverse annet jeg ikke husker om jeg har sagt her inne. (og under hvilket nick) :-)

Gjest helt enig
Skrevet

Enig i at det ikke er av stor interesse å samle informasjon om "fremmede" mennesker for å identifisere dem. Man er vel relativt sprø hvis man gjør det.

Men hvis du hadde vært min niese/kollega/venninne osv. så hadde jeg jo skjønt at det var deg. :-)

Selv er jeg av denne grunn ganske tilbakeholden med slik informasjon og forandrer av og til små detaljer i historier. Jeg tror jeg er ganske lett gjenkjennelig for de som kjenner meg.

Det er mange det ikke gjør noe at kjenner meg igjen, men jeg ville synes det var ubehagelig om familie og kolleger f.eks. visste antall sexpartnere og diverse annet jeg ikke husker om jeg har sagt her inne. (og under hvilket nick) :-)

Jeg er ........;)

Gjest Persille
Skrevet

Men det er nemlig det, jeg har ikke avslørt noe om meg selv som ikke "alle andre" vet.

Det er ingenting jeg har skrevet her inne som ikke kan fortelle til "hvemsomhelst", og det plager meg ikke at noen vet hvem jeg er...

Gjest Persille
Skrevet

Jeg er ........;)

Men hva spiller det for rolle?

Jeg har ikke skrevet noe her inne som ikke "alle andre" allerede enten vet, eller jeg ikke ville vært bekymret om de visste.

Alder, barn, yrke, kjønn, utseende, meninger, etc - det er jo ikke ting jeg holder hemmelig for verden utenfor DOL.

Skrevet

Men det er nemlig det, jeg har ikke avslørt noe om meg selv som ikke "alle andre" vet.

Det er ingenting jeg har skrevet her inne som ikke kan fortelle til "hvemsomhelst", og det plager meg ikke at noen vet hvem jeg er...

Da gjør det ikke noe for deg. Det er jo fint. :-)

Men det er jo mange som bruker doktoronline primært som et medisinsk forum. Jeg synes ikke det er riktig å bagatellisere at enkelte har denne frykten. Samtidig er det jo også vanskelig å bli "tatt på alvor" her inne uten at man i en viss grad har fast nick.

Ikke spesielt myntet på deg altså. Svaret mitt "passet" bare godt til ditt innlegg i denne tråden. :-)

Skrevet

Da gjør det ikke noe for deg. Det er jo fint. :-)

Men det er jo mange som bruker doktoronline primært som et medisinsk forum. Jeg synes ikke det er riktig å bagatellisere at enkelte har denne frykten. Samtidig er det jo også vanskelig å bli "tatt på alvor" her inne uten at man i en viss grad har fast nick.

Ikke spesielt myntet på deg altså. Svaret mitt "passet" bare godt til ditt innlegg i denne tråden. :-)

Men det er ingen som har bagatellisert frykten enkelte nærer i forhold til å bli kjent igjen når de skriver på forum for inkontinens eller asma.

Problemet er jo at folk kritiserer andre her, f.eks. Persille i denne tråden, for å røpe for mye om seg selv.

Det er simpel idioti, da et hvert oppegående menneske selv er i stand til å bedømme hva de vil skrive på dette forumet, og hvor mye de vil røpe om seg selv.

Fatter ikke hvorfor noen har problemer med at enkelte, her persille, skriver personlig på dol.

Skrevet

Ja, det har jeg også opplevd. Men herregud! Skal du tenke sånn bør du holde deg inne 24 timer i døgnet.

Neste gang du går på Rimi kan en ukjent raring falle pladask for deg, stalke deg og finne ut når du er hjemme alene, og så ta seg inn og voldta deg en natt han vet mannen din jobber eller er hos elskerinna.

Og faren for det er langt større enn at noen her inne skal gjøre noe av det samme, da det er langt færre som ser deg her og langt vanskeligere å finne ut hvem du er her inne enn i RL.

Tenker du sånn har du seriøse problemer, og det er ikke med internett men med generell paranoia.

Det kan virke som om det er noen her som lider av en viss form for paranoia ja...:-)

Skrevet

Det kan virke som om det er noen her som lider av en viss form for paranoia ja...:-)

Og det virkelig snåle er at de ser ut til å lide av paranoia på andres vegne. :)

Skrevet

Konklusjon: Enkelte er så hysteriske at de ikke er modne for internett, og burde derfor holde seg unna.

:-)

Skrevet

Ja, det har jeg også opplevd. Men herregud! Skal du tenke sånn bør du holde deg inne 24 timer i døgnet.

Neste gang du går på Rimi kan en ukjent raring falle pladask for deg, stalke deg og finne ut når du er hjemme alene, og så ta seg inn og voldta deg en natt han vet mannen din jobber eller er hos elskerinna.

Og faren for det er langt større enn at noen her inne skal gjøre noe av det samme, da det er langt færre som ser deg her og langt vanskeligere å finne ut hvem du er her inne enn i RL.

Tenker du sånn har du seriøse problemer, og det er ikke med internett men med generell paranoia.

Det har du faen meg rett i. Gærninger fins overalt, en kan like gjerne bli stalket av en eller annen tulling som en treffer på butikken eller bussen i RL.

Jeg har sluttet å bekymre meg så veldig etterhvert, orker ikke være så paranoid. Så hvis noen har funnet ut hvem jeg er utfra de egentlig ganske anonyme FU'ene, så får de bare vite hvem jeg er da.

Jeg tviler på at noen kommer og plager meg pga hva jeg skriver her på dol. Da kan de like gjerne plage meg pga noe jeg sier i RL.

Så jeg syns ikke det var så farlig om jeg svarte her, jeg. Greit å være anonym om enkelte ting, men noen ganger syns jeg det blir litt for voldsomt med hvor ekstremt anonym en må være - og hvor paranoid en dermed lett blir.

Skrevet

Og det virkelig snåle er at de ser ut til å lide av paranoia på andres vegne. :)

Akkurat det samme tenkte jeg!

"På seg selv så kjenner man andre" er det vel noe som heter, og dette kan være et godt eksempel på det:-)

Skrevet

Det er klart, men om man driver på og skriver falske opplysninger, så¨bør man huske dem fra gang til gang.

Hvorfor det?

Ønsker man ikke at noen skal vite hvem man er, så er det vel bare å forvirre ved å gi ulike opplysninger hver gang.....

Intet av dette man skriver om seg selv her skal blir vel oppført i passet, eller registrert noe annet offisielt sted....:-)

Skrevet

Men det er ingen som har bagatellisert frykten enkelte nærer i forhold til å bli kjent igjen når de skriver på forum for inkontinens eller asma.

Problemet er jo at folk kritiserer andre her, f.eks. Persille i denne tråden, for å røpe for mye om seg selv.

Det er simpel idioti, da et hvert oppegående menneske selv er i stand til å bedømme hva de vil skrive på dette forumet, og hvor mye de vil røpe om seg selv.

Fatter ikke hvorfor noen har problemer med at enkelte, her persille, skriver personlig på dol.

"Fatter ikke hvorfor noen har problemer med at enkelte, her persille, skriver personlig på dol."

Nei, det fatter ikke jeg heller. Folk velger da selv.

En annen ting er å påstå at FU-er som dette ikke er egnet til å gjøre folk lettere gjenkjennelige. Hvor uskyldig den enn virker. Informasjonen er jo søkbar i evigheter også.

Det var snakk om paranoia lenger opp i tråden. Jeg sier bare at dersom jeg mistenkte at eksempelvis Persille var min tante Gerd, så hadde parfyme og sveis bekreftet/avkreftet mistanken min. Derfor er det ikke riktig å kalle det paranoia.

:-)

Gjest mandolina
Skrevet

Nei, jeg er ikke det :)

Om du begynner å samle info, så vil du oppdage at jeg har skrevet svært lite om meg som person.

Jeg har skrevet om temaer jeg har meninger om, men ikke om _meg_ i særlig stor grad...

Jeg har annet å gjøre enn å samle info om totalt ukjente mennesker.

Det er sakene og emnene som blir diskutert som er interessante.

Men ser jeg et nick og gjenkjenner det så husker jeg ofte hva vedkommende har skrevet tidligere.

Det er nok mange som bare leser og følger med i debattene, uten selv å delta.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...