Gå til innhold

Dårlig i engelsk. Hjelp.

Anbefalte innlegg

Gjest Angrende kjøper
Skrevet

Jeg bestilte noe fra Asos for to dager siden. Så dessverre feil på prisen, og det kostet 2000 mer enn jeg trodde. Jeg kontaktet Asos med en gang jeg

oppdaget feilen (5 minutter etter bestillingen). Fikk denne mailen i retur, men skjønner ikke innholdet helt. Jeg får vel de 2000, som allerede er trukket fra kontoen, tilbake?

"Thank you for your enquiry regarding an amendment to your order.

Regrettably, I am unable to amend your order as it has already been processed for dispatch.

I do appreciate that you may have emailed us within a short space of time of your order being placed, however certain orders are sent down to the warehouse very soon after they have been placed. Once an order is in the warehouse, although our Order Tracking page may still say that your order is ‘Awaiting Dispatch’, the order has actually passed the stage internally where we are able to retrieve it.

Usually this speed of our dispatch process is of a benefit to our customers; however I can understand that this must be frustrating for you.

If you wish to change the item/s in your order once it has been delivered, we would advise you visit the website to re-order the correct item, then simply send the incorrect item back to us using the attached Freepost label. Please attach the label onto your parcel, making sure the original postage labels from ASOS are obscured or removed.

Please then take the package to a Post Office and request a Proof of Posting Certificate** Please retain this certificate until we have confirmed receipt of your return. If for any reason the package does not arrive back with us, we will request a copy of the certificate to prove that you returned the item. If you are unable to prove return, we will be unable to issue a refund.

Please ensure the item is posted to arrive with us within 14 days of the date of this letter. Any items that arrive with us after 14 days will be rejected.

Once we have received the item/s we will cancel and refund the item, along with your original P&P charge, and send you a confirmation e-mail to let you know.

Please accept my apologies for any inconvenience this has caused you and, should you have any further queries, please do not hesitate to contact me again".

Gjest oh'La-la-la-la-la
Skrevet

I klartekst betyr det at du angret for sent, og at varen derfor er på vei. Du kan imidlertid returnere den. Da vil du få pengene tilbake.

Skrevet

Nei, det får du ikke. Men hvis du vil bytte varen i en annen vare, må du gjøre det innen 14 dager etter at du har mottatt den.

Gjest Angrende kjøper
Skrevet

Nei, det får du ikke. Men hvis du vil bytte varen i en annen vare, må du gjøre det innen 14 dager etter at du har mottatt den.

Ikke?? Har de rett til det da? Jeg avbestilte jo varen bare minutter etter bestilling. Er det ikke lover og regler for dette da?

Skrevet

Du får ikke pengene tilbake, men får de varen tilbake innen 14 dager etter at du fikk dette brevet (jeg antar han mener mailen), så tar de den tilbake.

Ønsker du hele brevet oversatt så må du vente litt. Ha'kke tid til det nå.

Skrevet

Du må returnere varen uåpnet når den kommer (og beholde et eller annet bevis fra postkontoret at du har sendt den), og så vil du få pengene tilbake når de har mottatt returen.

Prøv å mas på dem en gang til om de ikke kan stoppe bestillingen, det er for dumt å si at en slik bestilling er fullstendig umulig å stoppe minutter etter den er gjort. i svaret deres høres det ut som varen var pakket og sendt fem min. etter du bestilte, det stemmer jo sikkert ikke.

Skrevet

Ikke?? Har de rett til det da? Jeg avbestilte jo varen bare minutter etter bestilling. Er det ikke lover og regler for dette da?

Jeg aner ikke noe om lover og regler. Men brevet forklarer prosessen de føler fra ordren kommer inn og til varen blir ekspedert. Dette går veldig raskt, og dessverre var du for sent ute. Han sier også at de fleste setter pris på at det går så kort tid fra ordren er plassert og til den er ekspedert...

Gjest Angrende kjøper
Skrevet

Du får ikke pengene tilbake, men får de varen tilbake innen 14 dager etter at du fikk dette brevet (jeg antar han mener mailen), så tar de den tilbake.

Ønsker du hele brevet oversatt så må du vente litt. Ha'kke tid til det nå.

Takk for svar. Men sikker på at jeg ikke får pengene tilbake? Står jo "Once we have received the item/s we will cancel and refund the item, along with your original P&P charge, and send you a confirmation e-mail to let you know".

Gjest Angrende kjøper
Skrevet

Du må returnere varen uåpnet når den kommer (og beholde et eller annet bevis fra postkontoret at du har sendt den), og så vil du få pengene tilbake når de har mottatt returen.

Prøv å mas på dem en gang til om de ikke kan stoppe bestillingen, det er for dumt å si at en slik bestilling er fullstendig umulig å stoppe minutter etter den er gjort. i svaret deres høres det ut som varen var pakket og sendt fem min. etter du bestilte, det stemmer jo sikkert ikke.

Jeg vet. Dødsirriterende! Greit nok at det skal gå fort, men ærlig talt.

Skrevet

Duhar alltid returrett, så alt du må gjøre er å returene varen og du vil få kredditert beløpet tilbake til din konto. Jeg bare håper for din skyld at du ikke er avhengig av de 2000kr i næreste fremtid.

Av ren nysgjerrighet.. hvordan klarte du å komme deg gjennom skole uten å kunne engelsk? Jeg har sett flere her inne på dol si at de er dårlig i engelsk og det overrasker meg.

Skrevet

Jeg vet. Dødsirriterende! Greit nok at det skal gå fort, men ærlig talt.

Litt vel fort, spør du meg.

Skrevet

Duhar alltid returrett, så alt du må gjøre er å returene varen og du vil få kredditert beløpet tilbake til din konto. Jeg bare håper for din skyld at du ikke er avhengig av de 2000kr i næreste fremtid.

Av ren nysgjerrighet.. hvordan klarte du å komme deg gjennom skole uten å kunne engelsk? Jeg har sett flere her inne på dol si at de er dårlig i engelsk og det overrasker meg.

Engelsk er vel som alle andre fag, noen er dyktige andre er det ikke.

Gjest Angrende kjøper
Skrevet

Takk for svar. :-)

Hehe, jeg kan engelsk, men var bare en del ord der som jeg syntes var vanskelige. Ikke noe mer enn det.

Skrevet

Takk for svar. Men sikker på at jeg ikke får pengene tilbake? Står jo "Once we have received the item/s we will cancel and refund the item, along with your original P&P charge, and send you a confirmation e-mail to let you know".

Refund er vel nøkkelordet her.

Refund; tilbakebetale, refundere.

Skrevet

Takk for svar. :-)

Hehe, jeg kan engelsk, men var bare en del ord der som jeg syntes var vanskelige. Ikke noe mer enn det.

ok:-)

Skrevet

Slik jeg forstår det, kan du returnere varen innen 14 dager etter at du mottok denne mailen og claime penga tilbake da.

Gjest dårlig i engelsk
Skrevet

Nå er ikke jeg den du spurte da men jeg svarer likevel da jeg er en av de som ikke klarte å lære seg engelsk på skolen.

De 2 første årene med engelsk gikk greit men når vi kom så langt som å sette sammen i setninger og skulle lære gramatikk så mistet jeg interessen og jeg ble ikke fanget opp(vet ikke om de gjorde det heller)

så lenge jeg ikke hadde lært meg engelsk fra bunnen av så klarte ikke jeg å innhente meg og det rullet og gikk videre.

I videregående fikk jeg ekstra hjelp og ble tatt ut av engelsk timene for å ha en liten gruppe, lærer la seg alt for høyt for meg så jeg hadde null utbytte av timene.

Jeg klarte ved snillhet av lærer å få en 2er så jeg sto på vitnemålet :)

Jeg kan ikke engelsken de lærer i 2 klasse engang! å gjett om jeg gremmes:(

sånn er ihvertfall min forklaring.

Skrevet

Du har ingen rett til å kansellere en bestilling, men du kan sende tilbake varer kjøpt over internett innen 14 dager etter at du mottar dem. Du må da betale portoen selv, selve prisen for varen får du tilbake.

Skrevet

Du har ingen rett til å kansellere en bestilling, men du kan sende tilbake varer kjøpt over internett innen 14 dager etter at du mottar dem. Du må da betale portoen selv, selve prisen for varen får du tilbake.

Det gjelder vel bare norske nettbutikker?

Skrevet

Uten at jeg vet hvor du bestilte fra og hvordan kjøpsloven er der, så ville jeg satset på å bestride ethvert krav om betaling fra noen som er så vrange. Betalte du med visa e.l, kontakter du dem og ber dem ikke gjennomføre trekk fra din konto da du er uenig i kravet. Så kan du krangle med leverandøren, evt la pakka gå i retur og la dem krangle med deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...