Gå til innhold

1 søndag i advent, er det 26 nov el 3 des?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Så i år, når 1. juledag faller på en mandag, blir 4. juledag på julaften."

Ja, og julaften er på fredag den 13. i år! ;)

Er det ikke Luciadagen som er på fredag 13.? Eller var det 13. dag jul?

Jeg lurte på hvorfor tråden var blitt så lang, men så forsto jeg det plutselig :-)

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gyda

6

• mariaflyfly

5

• Lurveline

5

• hidi

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Er det ikke Luciadagen som er på fredag 13.? Eller var det 13. dag jul?

Jeg lurte på hvorfor tråden var blitt så lang, men så forsto jeg det plutselig :-)

hehe lucia dagen er og har alltid vore 13 desember :-)

Skrevet

3 desember er 1. søndag i advent :-)

Ja - DET kan vi i allefall slå fast! :o)

Den kelden tenner jeg ett lys, og tenner det for glede - og tenker på dolgjengen. :o)

Skrevet

Ups... Jeg som skulle svare sååååå saklig - uten rom for misforståelser :-P

LOL!

Skrevet

Her var det jævlig mange dårlige svar. Mitt råd er å se på kalenderen.

Det var mange gode svar også.

At juleaften og fjerde juledag i år faller på samme dag, er etter min skjønn et veldig godt svar. :)

Skrevet

Jeg ble så forvirret over det der, side de tente julegatene i Trondheim nå sist torsdag. Vanligvis tennes de den siste torsdagen før 1.søndag i advent... men samtidig har ikke juletreet på Torget kommet enda, og det pleier å tennes 1.søndag i advent det også.

Er det rart en stakkar går i surr...

Gjest Alt er tiltak
Skrevet

Jeg ble så forvirret over det der, side de tente julegatene i Trondheim nå sist torsdag. Vanligvis tennes de den siste torsdagen før 1.søndag i advent... men samtidig har ikke juletreet på Torget kommet enda, og det pleier å tennes 1.søndag i advent det også.

Er det rart en stakkar går i surr...

Helt enig.. Nå har vi endelig komt frem til at det er 3 desember,neste helg hvertfall.hehe

God jul=)

Skrevet

Hmm.. etter å ha lest denne tråden så må jeg visst ta ned igjen julestjernen fra vinduet.. *bluss*

Gjest Alt er tiltak
Skrevet

Hmm.. etter å ha lest denne tråden så må jeg visst ta ned igjen julestjernen fra vinduet.. *bluss*

hehe.. jepp.. det er stor forvirring.. men er visst neste helg.. 3 desember ja:)

God jul=)

Skrevet

Alltid den første søndagen i desember.

Neida, det trenger slet slett ikke være. ;-) 1. søndag i advent kan godt være i november den, men altså ikke i år. I år er det 3. desember som er første søndag i advent.

Skrevet

Helt enig.. Nå har vi endelig komt frem til at det er 3 desember,neste helg hvertfall.hehe

God jul=)

Og det er du sikker på? Jeg er ikke så sikker på det... hehe... de tente adventslys på jobb i går...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...