Gå til innhold

Er jeg bare lat?

Gjest Sofia Magdalena

Anbefalte innlegg

Gjest Sofia Magdalena
Skrevet

Hei!

Jeg har den siste tiden følt meg litt trøtt - og fikk tatt noen blodprøver hos legen da jeg likevel var der for å fornye en resept.

Alle prøvene var normale - bortsett fra noe lavt jern/jernlagre; jern var på 5,7 og ferritin på 11 (jernbindingskap. var på 101 - hva nå det er for noe?)

Kan dette forklare trøttheten - eller må også Hb være lav for at man skal kjenne symptomer?

Med andre ord - er jeg bare lat?

Gjest this is a signature
Skrevet

Man blir ofte trøttere nå i mørketiden..

Tips: Gå turer eller trening generelt hjelper bra mot trøtt/slapphet..

Skrevet

Man blir ofte trøttere nå i mørketiden..

Tips: Gå turer eller trening generelt hjelper bra mot trøtt/slapphet..

Har du sjekket stoffskiftet ditt? I noen tilfeller viser blodprøvene at alt er "normalt", men likevel føler man seg forferdelig trøtt, slapp, ukonsentrert og "lat". Da er det lurt å gjenta blodprøven etter 3 mndr. En annen ting er at ved lavt stoffskifte blir gjerne jern-lagrene for lave - dette gjør også at man blir trøtt og slapp. Så jeg tror ikke du er lat:)

God bedring:)

sammfunnskritiker
Skrevet

Har du sjekket stoffskiftet ditt? I noen tilfeller viser blodprøvene at alt er "normalt", men likevel føler man seg forferdelig trøtt, slapp, ukonsentrert og "lat". Da er det lurt å gjenta blodprøven etter 3 mndr. En annen ting er at ved lavt stoffskifte blir gjerne jern-lagrene for lave - dette gjør også at man blir trøtt og slapp. Så jeg tror ikke du er lat:)

Stoffskiftet kan være lurt å sjekke.

Et annet fenomen vi har i veniternorge er jo det med lite lys/mørke vintere og hvordan det virker nettopp på deg? (Ikke alle tenker over det).

Skrevet

Stoffskiftet kan være lurt å sjekke.

Et annet fenomen vi har i veniternorge er jo det med lite lys/mørke vintere og hvordan det virker nettopp på deg? (Ikke alle tenker over det).

Dere må sende innlegget til _henne_, ikke til de andre som legger inn innlegg..:)

Skrevet

Du må sende innlegget til _henne_, ikke til meg..:)

Skrevet

Du må sende innlegget til _henne_, ikke til meg..:)

åååååååååÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.....:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...