Gå til innhold

VW Golf

Gjest Jeg kan ingenting om bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gammel golf, 96 modell eller liknende, og den har desverre ikke gått gjennom EU kontroll. Må derfor selge bilen, hvis noen vil ha den. En bilselger kontaktet meg og ville gjerne kjøpe den, skal sikkert bruke delene eller noe. Hvilken pris bør jeg godta? 1000 kroner, eller hvor mye mer?

Gjest totallylost
Skrevet

Du kan jo ringe en Audi-forhandler å spørre hva listeprisen er?

Skrevet

96 modell golf til 1000 kr? Den vil jeg kjøpe...

Jeg kan virkelig ingenting om bil... Det er en 86 modell. Altså litt (!) gammel.

;)

Gjest mandolina
Skrevet

Det er lite for vrakpanten på biler er 1500 kr.

Hilsen

Skrevet

Du kan jo ringe en Audi-forhandler å spørre hva listeprisen er?

Mulig jeg er skikkelig blond men hvorfor skulle hun ringt en audi forhandler når det er en VW golf hun skal selge?

Skrevet

Mulig jeg er skikkelig blond men hvorfor skulle hun ringt en audi forhandler når det er en VW golf hun skal selge?

Sannsynligvis fordi det er samme forhandler.

Skrevet

For kr. 1.000 så håper jeg for din skyld at det er en 86 modell og ikke en 96 modell.

Du får kr. 1.500 hvis du leverer den på en vrakplass.

Men sett inn en annonse på Finn.no så er mulighetene for at du får mer for den. Det er mange som trenger deler til en slik bil og de kan gi 2.500 til 3.500 for å få plukke deler, før de leverer den til vrakplassen. Da får de jo igjen 1.500 for resten.

Men er det så mye galt at det ikke er lønnsomt å fikse den? Du kjenner ingen som kan skru for deg da?

Skrevet

For kr. 1.000 så håper jeg for din skyld at det er en 86 modell og ikke en 96 modell.

Du får kr. 1.500 hvis du leverer den på en vrakplass.

Men sett inn en annonse på Finn.no så er mulighetene for at du får mer for den. Det er mange som trenger deler til en slik bil og de kan gi 2.500 til 3.500 for å få plukke deler, før de leverer den til vrakplassen. Da får de jo igjen 1.500 for resten.

Men er det så mye galt at det ikke er lønnsomt å fikse den? Du kjenner ingen som kan skru for deg da?

Fikk beskjed om at for 7 - 8 tusen kunne bilen fikses opp (Noe jeg antar er en snill pris). Men så har det seg slik at jeg trenger en litt større bil. Og da er det dumt å legge penger i den gamle.

Takk for tipset at folk kan plukke før jeg vraker. Men hvordan kommer den seg til vrakstedet etterpå da? Henger må da koste litt det også.

Skrevet

Fikk beskjed om at for 7 - 8 tusen kunne bilen fikses opp (Noe jeg antar er en snill pris). Men så har det seg slik at jeg trenger en litt større bil. Og da er det dumt å legge penger i den gamle.

Takk for tipset at folk kan plukke før jeg vraker. Men hvordan kommer den seg til vrakstedet etterpå da? Henger må da koste litt det også.

Du kan jo selge den slik den står, så kan de som plukker deler levere den selv. Hvis det er noen som trenger deler så er det billigere å kjøpe denne for en 2 til 3.000 og levere resten og få igjen 1.500.

Ellers så kan du jo taue den til vrakplassen, hvis den ikke blir altfor plukket i filler da og hvis det ikke er for langt dit.

Men forsøk å selge hele som delebil eller til en som kan fikse den selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...