Gå til innhold

Carl I fikk ikke lov å vinke 17 mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eli påstår at hennes Carl ikke fikk lov å stå på en eller annen balkong og vinke til barnetoget på 17 mai.

Hvordan var den historien?

Hvorfor fikk han ikke lov?

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

19

• ShitDiddelyDo

17

• Goliath

14

• Gyda

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Aner ikke.

Men jeg har lest så mange fabelaktive Eli-sitater fra den boka der i dag at jeg nesten får lyst til å lese den.

Dama virker sjokkerende dum, og jeg innbiller meg at boka derfor er hysterisk morsom. :)

Skrevet

Aner ikke.

Men jeg har lest så mange fabelaktive Eli-sitater fra den boka der i dag at jeg nesten får lyst til å lese den.

Dama virker sjokkerende dum, og jeg innbiller meg at boka derfor er hysterisk morsom. :)

Dama er teit.

Men så befriende teit.

Skrevet

Fordi han ikke ble stortingspresident? Det var jo spekulasjoner om hvem som kom til å bli den neste stortingspresidenten, og Carl Ivar var et hett navn.. I stedet ble Jørgen Konsmo valgt og da fikk han stå og vinke på balkongen i stedet for Carl.

Skrevet

Dama er teit.

Men så befriende teit.

Jepp. Og helt uten skam.

Jeg ser anmeldere gir boka ok kritikk, men de begrunner det med at boka er nøyaktig like grunn som FRP.

Sier naturligvis litt om deres syn på FRP, men det var en artig kommentar fra VGs (tror jeg) anmelder. Hun ga boka karakter 3.

Tviler på at Carl er spesielt fornøyd nå, selv om han naturligvis ikke tør å si det offentlig. :)

Skrevet

Jepp. Og helt uten skam.

Jeg ser anmeldere gir boka ok kritikk, men de begrunner det med at boka er nøyaktig like grunn som FRP.

Sier naturligvis litt om deres syn på FRP, men det var en artig kommentar fra VGs (tror jeg) anmelder. Hun ga boka karakter 3.

Tviler på at Carl er spesielt fornøyd nå, selv om han naturligvis ikke tør å si det offentlig. :)

Carl har vært gift med dama i 25 år (eller noe sånt), dette burde ikke komme som noe overraskelse på han.

Selv lurer jeg på hvor dum man må være for å være gift med noe så dumt...

Skrevet

Carl har vært gift med dama i 25 år (eller noe sånt), dette burde ikke komme som noe overraskelse på han.

Selv lurer jeg på hvor dum man må være for å være gift med noe så dumt...

Hehe, jeg vet. Det er helt fantastisk.

Dagbladet gjenga en del Eli-sitater i dag. De lå på et nivå jeg knapt trodde var mulig, og Elis beskrivelse av ... vel, så godt som alle, etter hva jeg forstår, kan vise seg å være artigere lesning enn bøkene til Erlend Lo. :)

Snakker om Naiv. Super! :)

Hele redaksjonen satt visst og lo i hele går mens de leste sitater for hverandre. :)

Skrevet

jeg er blitt så nyskjerrig på boken til eli hagen, at jeg har bestilt den på biblioteke. for kjøpe den ,NEI.

Skrevet

Fordi han ikke ble stortingspresident? Det var jo spekulasjoner om hvem som kom til å bli den neste stortingspresidenten, og Carl Ivar var et hett navn.. I stedet ble Jørgen Konsmo valgt og da fikk han stå og vinke på balkongen i stedet for Carl.

Hmmm..... Jeg mistenker Mussolini-beskyldninger som de ikke ville se at folk mislikte/likte. Oppslag om Carl i fascist-positur.

Det verserer allerede noen greier fra før med nasjonalisme og 17. mai og Einar G som ikke likte det...

Skrevet

Hmmm..... Jeg mistenker Mussolini-beskyldninger som de ikke ville se at folk mislikte/likte. Oppslag om Carl i fascist-positur.

Det verserer allerede noen greier fra før med nasjonalisme og 17. mai og Einar G som ikke likte det...

Nå er jeg ikke helt med.

*trøtt*

Skrevet

Jepp. Og helt uten skam.

Han har jo sagt litt om hva han synes da, selv om han ikke akkurat slakter boka

http://www.kjendis.no/2006/11/20/483479.html

Skrevet

Jeg tror dette gikk på kritikk av Jagland, han var smålig. Stortingspresidentene står visst på balkongen og vinker en halvtime hver 17.mai før de avløser hverandre. Carl I. slapp ikke til, Jagland ville ta alle "vaktene" selv.

Skrevet

Aner ikke.

Jeg er enig. Det er egentlig litt dilemma det der, for hvem vil vel støtte frua økonomisk og kjøpe boka egentlig? Samtidig er det kanskje verd noen hundrelapper å få seg en skikkelig latter.

Skrevet

Jeg er enig. Det er egentlig litt dilemma det der, for hvem vil vel støtte frua økonomisk og kjøpe boka egentlig? Samtidig er det kanskje verd noen hundrelapper å få seg en skikkelig latter.

Vi får låne den på biblioteket, eller satse på at de artigste sitatene etter hvert blir å finne på humorsider på internett. :)

Skrevet

Det var smålighet fra Jaglands side - og sier vesentlig mer om Jagland enn om Eli...:-)

Skrevet

Aner ikke.

Her er de politiske kommentatorene svært uenige med deg:-)

De roser faktisk boken for sin ærlighet, og sine mange treffende kommentarer - selv om de mener hun burde vært litt mer forsiktig vedrørende personkritikken.

Boken sies å være bedre enn f.eks boken til Bondevik - og det gotter meg litt.-)

Skrevet

Hehe, jeg vet. Det er helt fantastisk.

Dagbladet gjenga en del Eli-sitater i dag. De lå på et nivå jeg knapt trodde var mulig, og Elis beskrivelse av ... vel, så godt som alle, etter hva jeg forstår, kan vise seg å være artigere lesning enn bøkene til Erlend Lo. :)

Snakker om Naiv. Super! :)

Hele redaksjonen satt visst og lo i hele går mens de leste sitater for hverandre. :)

Spørsmålet er vel om de lo av Eli, eller hennes mange treffende kommentarer:-)

Skrevet

Vi får låne den på biblioteket, eller satse på at de artigste sitatene etter hvert blir å finne på humorsider på internett. :)

Hehe, lurt. :) Jeg er visst forresten svartelista på biblioteket. Får ved gå og gjøre opp noen gamle synder. ;)

Skrevet

Spørsmålet er vel om de lo av Eli, eller hennes mange treffende kommentarer:-)

Vi snakker om en voksen dame som sitter og kaller folk "dumme".

Jeg har lest anmeldelsene i VG og Dagbladet, og de ler av henne - ikke av hennes treffende kommentarer. VG ga henne karakter 3, men det er åpenbart (noe som skrives ganske så ordrett i siste avsnitt av enmeldelsen) fordi anmelderen mener forfatteren gjenspeiler partiet.

Gjest smålighet
Skrevet

Det er tradisjon at statsministeren og stortingspresidenten vinker 1/2 time hver i totalt 3 timer, fra stortingsbalkongen. Jagland bestemte seg for (tross sedvane altså) at han ville stå alle 3 timene selv. Eli karakteriserer dette som smålig. For en gangs skyld tror jeg at jeg muligens er enig med henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...