Gå til innhold

Carl I fikk ikke lov å vinke 17 mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det "morsomme" er jo alle de politikere og andre som nå kritiserer og karakteriserer Eli for det hun skriver i boken sin - og gjør dermed akkurat det samme mot Eli som det de kritiserer henne for å ha gjort...:-)

Du snakker om å "drite på draget"....

De eneste av de som har blitt kritisert i denne boken som kommer fra dette med "æren i behold", er de som har vett nok til bare å flire av det og gi en kommentar ala "dette er vel ingen ting å bry seg om"...

Hadde det vært meg som fikk mitt pass påskrevet, hadde jeg bare sagt at kjerringa er gal, that's it.

Mange har kalt meg en drittsekk og kverulant, jeg sier javel og tar ikke igjen. Jeg har trolig vunnet på det.

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

19

• ShitDiddelyDo

17

• Goliath

14

• Gyda

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tror det er hevn, og at de to ler seg skakke på kammerset. Nå er tiden kommet for å ta igjen for urett begått mot dem i alle tider.

I min verden er slikt helt kurant, jeg tar rotta på alle som ikke viser meg respekt.

Hun gliser av skadefryd, kjerringa. Jeg tror ikke hun skammer seg en gang.

Jeg tror dama kommer ut av dette med gevinst, både opinionsmesssig og økonomisk. Jeg tror også lista er lagt for andre som vil smøre skitt på fasadene til folk.

Jeg tror også hun kommer ut av det med økonomisk gevinst, men jeg har både fått bekreftet mine fordommer mot henne samt mistet det jeg måtte ha hatt av respekt ...

Jeg synes det er synd at en slik person klarer å tiltrekke seg en så stor andel av medienes oppmerksomhet.

Skrevet

Det er tradisjon at statsministeren og stortingspresidenten vinker 1/2 time hver i totalt 3 timer, fra stortingsbalkongen. Jagland bestemte seg for (tross sedvane altså) at han ville stå alle 3 timene selv. Eli karakteriserer dette som smålig. For en gangs skyld tror jeg at jeg muligens er enig med henne.

"Det er tradisjon at statsministeren og stortingspresidenten vinker 1/2 time hver i totalt 3 timer, fra stortingsbalkongen."

Hmm. Skjønner ikke helt. Hagen er da verken statsminister eller stortingspresident? Med mindre jeg har gått glipp av noe vesentlig? *dukker meg*

Skrevet

Jeg tror også hun kommer ut av det med økonomisk gevinst, men jeg har både fått bekreftet mine fordommer mot henne samt mistet det jeg måtte ha hatt av respekt ...

Jeg synes det er synd at en slik person klarer å tiltrekke seg en så stor andel av medienes oppmerksomhet.

Dama har ikke innflytelse på noe viktig. Hun er bare i underholdningsavdelingen i FRP. Dessuten er hun morsom. En stund. Og så er alt glemt. Unntatt merkene i slottstrappa vil være der for alltid. Rist deg en milkshake på 15 sekunder med Eli i slottstrappa. Eller test om gebisset sitter godt.

Skrevet

"Det er tradisjon at statsministeren og stortingspresidenten vinker 1/2 time hver i totalt 3 timer, fra stortingsbalkongen."

Hmm. Skjønner ikke helt. Hagen er da verken statsminister eller stortingspresident? Med mindre jeg har gått glipp av noe vesentlig? *dukker meg*

Visepresident var det vel.

Skrevet

Vi snakker om en voksen dame som sitter og kaller folk "dumme".

Jeg har lest anmeldelsene i VG og Dagbladet, og de ler av henne - ikke av hennes treffende kommentarer. VG ga henne karakter 3, men det er åpenbart (noe som skrives ganske så ordrett i siste avsnitt av enmeldelsen) fordi anmelderen mener forfatteren gjenspeiler partiet.

I grunnen blir det hele morsommere for hver dag. Jeg ser stadig fram til oppfølgere og fornærmede tryner, "alvorlige konsekvenser for landet" og alt som måtte oppstå i kjølvannet.

Med litt popkorn og cola, så blir det helt topp.

Skrevet

Men hør/les de kommentarene som de prsoner som blir kritisert av Eli, kommer med om Eli nå.

Mange av dem gjør jo nå nettopp det samme som de kritiserer Eli for å gjøre mot dem.

Og til en viss grad gjør jo også du det når du karakteriserer Eli.

Selv synes jeg det er ikke bare litt fornøyelig å se at det skal være helt OK å kritisere og karakterisere Herr og Fru Hagen, men samtidig er det helt galt at Eli skal kunne gjøre det samme:-)

Av det jeg husker på sparket av det jeg leste i media i dag, så hadde f.eks Petersen en artig kommentar.

Han mente det var forkastelig å hevde at han og andre høyrefolk var nedlatende, og så fortsatte han med å si at - "i en middag med Carl så forsøkte jeg (Petersen) å oppføre meg så hyggelig som mulig overfor Carl, men Carl oppførte seg nedlatende mot meg".

Er det mulig å "drite så på draget"? Her gjør jo Petersen nettopp det samme som han hevder at Eli så "forkastlig" gjør mot han.

Er det noen moral ute å går her, så må det være dobbeltmoralen...

At Dagbladet og ikke minst VG gir Eli det glatte lag, er vel ikke så rart? De forsøker jo bare å ta igjen....:-)

Det er ingen i Norge som noensinne har kritisert ekteparet Hagen i like fjortisaktige ordlag som Eli Hagen nå klinte til med.

Gjest mandolina
Skrevet

Det er ingen i Norge som noensinne har kritisert ekteparet Hagen i like fjortisaktige ordlag som Eli Hagen nå klinte til med.

Dama har da fått oppmerksomhet i bøtter og spann.

Skrevet

HÅ_HÅ_HÅ?

Da Eli kjørte ned slottstrappa?

Da kom det kun saklige og hensynsfulle, medfølende kommentarer i pressen?

Da hun gråt på TV etter å ha fått drapstrusler? Medfølelse? Noen? Nope.

Skrevet

HÅ_HÅ_HÅ?

Da Eli kjørte ned slottstrappa?

Da kom det kun saklige og hensynsfulle, medfølende kommentarer i pressen?

Da hun gråt på TV etter å ha fått drapstrusler? Medfølelse? Noen? Nope.

Jeg har aldri kunnet fordra hr. og fru Hagen. Men måten hun taklet episoden med slottstrappa på, den hadde jeg respekt for.

Skrevet

Jeg har aldri kunnet fordra hr. og fru Hagen. Men måten hun taklet episoden med slottstrappa på, den hadde jeg respekt for.

Hun stoppet ikke, kjørte rett hjem og gråt. Men kanskje du mener hvordan hun taklet pressen etterpå?

Skrevet

Jeg synes det er feil å kjøpe denne boka, hun driter ut folk bevisst med ekle karakteristikker bare for å tjene penger.

Hun tenker ikke mye på foreksempel ungene til disse hun stempler? jeg synes ikke det er riktig det hun gjør, hun har trådt over de etiske grensene i sin pengegriskhet, og baner vei for at andre kan gjøre det samme om boka selger godt.

"hun driter ut folk bevisst med ekle karakteristikker bare for å tjene penger"

Hun driter dem ikke ut. Den eneste hun driter ut er seg selv og det er så ille at jeg faktisk synes synd på damen.

Skrevet

Hm, javel? jeg synes ikke det er fjollete, jeg prøver bare å sete meg inn i situasjonen, at det var jeg og min familie som ble rammet.

Jeg ville blitt veldig lei meg om noen såret familien min i all offentlighet.

Selv om disse personene er offentlige, betyr det ikke at de er fritt vilt for alle slags støtende kommentarer.

Jeg har også godtet meg over negative avsløringer om kjendiser, men prøvde nå for en gangs skyld å sette meg inn i deres situasjon. Da er jeg i stand til å forstå ting bedre, når jeg ser alt i et annet lys.

Det burde du prøve også! ;)

Jeg hadde ikke blitt såret av å bli "rammet" av denne damen.

Jeg hadde synes mest synd på henne.

Skrevet

Hun kunne nok vært litt mer forsiktig i en del av karakteristikkene, men samtidig så er det noe "forfriskende" over at noen som har inngående kjennskap til norsk politikk og norske politikere, tør være så åpen og ærlig i uttalelsene - og si det svært mange andre mener.

De fleste politikere gir hverandre mange karakteristikker - men da som regel som (dårlig) sjulte hentydninger, gjemt bort i politiske svadauttalelser, bare for å gjøre kritikken mer "smakfull" og akseptabel.

Men dritt smaker dritt uansett innpakning:-)

Du vet du hva. Jeg har faktisk opplevd den damen i levende live en gang, og hun - er - skikkelig hysterisk altså:)

Skrevet

Aner ikke.

Men jeg har lest så mange fabelaktive Eli-sitater fra den boka der i dag at jeg nesten får lyst til å lese den.

Dama virker sjokkerende dum, og jeg innbiller meg at boka derfor er hysterisk morsom. :)

Jeg har iallefall skjønt at Eli Hagen ikke er helt rett navla ;-)

Skrevet

Det "morsomme" er jo alle de politikere og andre som nå kritiserer og karakteriserer Eli for det hun skriver i boken sin - og gjør dermed akkurat det samme mot Eli som det de kritiserer henne for å ha gjort...:-)

Du snakker om å "drite på draget"....

De eneste av de som har blitt kritisert i denne boken som kommer fra dette med "æren i behold", er de som har vett nok til bare å flire av det og gi en kommentar ala "dette er vel ingen ting å bry seg om"...

Eli Hagen kan vel neppe sies å ha injurierende kraft.

Og det å bli karakterisert som en grå mus eller hva det var må jo nesten være en hedersbevisning, all den tid Eli bruker en hel boks Elnett Strong Hairspray HVER dag!!! ;-)

Skrevet

Eli Hagen kan vel neppe sies å ha injurierende kraft.

Og det å bli karakterisert som en grå mus eller hva det var må jo nesten være en hedersbevisning, all den tid Eli bruker en hel boks Elnett Strong Hairspray HVER dag!!! ;-)

Jeg syns Eli er kul. Litt sånn forvirret katt på en varm plate. Sikkert et samlingspunkt for de som er inne i varmen.

Skrevet

Du vet du hva. Jeg har faktisk opplevd den damen i levende live en gang, og hun - er - skikkelig hysterisk altså:)

Det tror jeg på:-)

Skrevet

Fleiper du? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...