Gå til innhold

Carl I fikk ikke lov å vinke 17 mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hevn og mothevn, et naturinstinkt, men noen må stoppe sirkelen.

Jeg var en gang i en rettssak om ærekrenkelse, og har sjelden hatt det så moro. Nytteløs kaving og skittentøyvask uten resultat. Netto utbytte for begge parter var enda større og flere ærekrenkelser. De som vinner er de som holder kjeft, ikke svarer.

Helt enig.

Og det tragikomiske i denne saken er å se hvor mange "profesjonelle" politikere som ikke har forstått det - og således bare understreker den karakteristikken Eli har gitt dem:-)

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

19

• ShitDiddelyDo

17

• Goliath

14

• Gyda

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Fleiper du? :-)

Nope.

Jeg har har aldri i hele mitt liv lest lavmål av den typen Eli Hagen presterer i boka si.

Skrevet

Det "morsomme" er jo alle de politikere og andre som nå kritiserer og karakteriserer Eli for det hun skriver i boken sin - og gjør dermed akkurat det samme mot Eli som det de kritiserer henne for å ha gjort...:-)

Du snakker om å "drite på draget"....

De eneste av de som har blitt kritisert i denne boken som kommer fra dette med "æren i behold", er de som har vett nok til bare å flire av det og gi en kommentar ala "dette er vel ingen ting å bry seg om"...

Har du noen eksempler på det? At noen av de som er "karakterisert" av Eli Engum Hagen slår tilbake med samme mynt? De hardeste kommentarene jeg har lest var et par av ektefellene til de omtalte, som er sinte (og sårede) og mener at hun burde holdt seg for god til slikt; jeg har ikke sett noen som har sparket tilbake? Måtte vel i så fall være Willoch, var det ham, som ymtet noe om at dama ikke har injurierende kraft.

Skrevet

Det "morsomme" er jo alle de politikere og andre som nå kritiserer og karakteriserer Eli for det hun skriver i boken sin - og gjør dermed akkurat det samme mot Eli som det de kritiserer henne for å ha gjort...:-)

Du snakker om å "drite på draget"....

De eneste av de som har blitt kritisert i denne boken som kommer fra dette med "æren i behold", er de som har vett nok til bare å flire av det og gi en kommentar ala "dette er vel ingen ting å bry seg om"...

Men ironien i det hele er jo at hun gir karakteristikkene av folk som _hun_ er sår på fordi de har vært slemme og sagt stygge ting om Carl I.... Så sånn sett biter de seg selv i halen hele gjengen ;o)

Og det er unektelig litt morsomt å se et kvinnemenneske som selv ikke ser helt bra ut, selv med lyset av, komme med uttalelser om andres utseende. Om kommentarene hun kommer med er aldri så treffende - hun sitter liksom midt i glasshuset selv ;o)

Men for meg virker det som om hun har skrevet en bok man ikke burde gi ut før man ligger på dødsleie. Tenker hun ikke på at hun skal omgås disse personene i framtiden også? Det må jo bli fryktelig pinlig for alle parter.... Det er vel knapt et menneske i politikken som ikke har fått skrevet sitt påpasset av Eli. Men som hun så fint sa det på tv selv, så lurte hun jo på om det var hun og Carl I, eller alle andre det var noe galt med. Hehe, for meg sa i grunnen den kommentaren det meste ;o)

Skrevet

Nope.

Jeg har har aldri i hele mitt liv lest lavmål av den typen Eli Hagen presterer i boka si.

Jeg kan ikke si meg mer enig.

Jeg har ikke lest boka, og kommer heller ikke til å lese den - den er jo ikke salg heller, fordi forlaget hadde glemt å sette strekkode bak på boka, hoho (kommer visst i dag da, etter kvelds- og nattdugnad i går og i natt med klistrelapper).

Men sånn er det dessverre i bokverdenen, at er ikke boka tilgjengelig i det øyeblikket den blir debattert, så faller store deler av salget bort. Og dessuten vil jeg tro at stortparten av det "interessante" allerede er offentliggjort i media.

Så: Ferdig med den (forhåpentligvis)!

Skrevet

Jeg kan ikke si meg mer enig.

Jeg har ikke lest boka, og kommer heller ikke til å lese den - den er jo ikke salg heller, fordi forlaget hadde glemt å sette strekkode bak på boka, hoho (kommer visst i dag da, etter kvelds- og nattdugnad i går og i natt med klistrelapper).

Men sånn er det dessverre i bokverdenen, at er ikke boka tilgjengelig i det øyeblikket den blir debattert, så faller store deler av salget bort. Og dessuten vil jeg tro at stortparten av det "interessante" allerede er offentliggjort i media.

Så: Ferdig med den (forhåpentligvis)!

Hehe, ja; jeg leste det der.

Kan mistenke at det befinner seg en Eli-motstander på forlaget, og at dette med strekkodene var kalkulert beregning. :)

I hvert fall er det hva CIH kommer til å si hvis boka flopper. :)

Skrevet

Har du noen eksempler på det? At noen av de som er "karakterisert" av Eli Engum Hagen slår tilbake med samme mynt? De hardeste kommentarene jeg har lest var et par av ektefellene til de omtalte, som er sinte (og sårede) og mener at hun burde holdt seg for god til slikt; jeg har ikke sett noen som har sparket tilbake? Måtte vel i så fall være Willoch, var det ham, som ymtet noe om at dama ikke har injurierende kraft.

Petersen kritiserte henne fordi hun "utilbørlig" kalte han for nedlatende - og i neste setning sier han at "han (Petersen) var i middagsselskap med Carl I, og gjorde sitt beste for å opptre hyggelig, men opplevde tvert i mot at carl I. var nedlatende overfor han".

Det er ett eksempel, men det finnes mange andre - som jeg med selvsyn og latter opplevde under de ulike debattprogrammene som har vært om dette til nå.

Mulig du ikke ser denne "dobbeltmoralen", men jeg tror mange som ikke liker Eli Og Carl I. bevisst eller ubevisst ser bort fra denne "bagatellen"....:-)

Skrevet

Nope.

Hun går kanskje noe lenger enn hva mange andre har gjort overfor henne og Carl I, men den største forskjellen er vel at hun ikke pakker dritten inn i bomull når hun uttaler seg.

Uansett er det bare snakk om litt forskjell i graderinger og innpakning, og jeg ser ikke helt hvorfor det spiller noen særlig rolle.

Det er jo NETTOPP det at hun ikke "pakker det inn" som gjør det litt forfriskende og annerledes - og kanskje derfor så mange reagerer såpass (og unødvendig) sterkt som de gjør.

For de fleste av de som blir uthengt av Eli, fortjener at noen forteller dem akkurat det de får høre.

Og jeg tror at hadde det vært noen andre enn Eli (Og en Frp-person) som hadde gjort det samme, så ville reaksjonene vært mye mildere - og pressen ikke på langt nær så opptatt av det.

Skrevet

Petersen kritiserte henne fordi hun "utilbørlig" kalte han for nedlatende - og i neste setning sier han at "han (Petersen) var i middagsselskap med Carl I, og gjorde sitt beste for å opptre hyggelig, men opplevde tvert i mot at carl I. var nedlatende overfor han".

Det er ett eksempel, men det finnes mange andre - som jeg med selvsyn og latter opplevde under de ulike debattprogrammene som har vært om dette til nå.

Mulig du ikke ser denne "dobbeltmoralen", men jeg tror mange som ikke liker Eli Og Carl I. bevisst eller ubevisst ser bort fra denne "bagatellen"....:-)

Jeg finner det helt utrolig at _noen_ kan like Eli etter de siste dagens tv-opptredener.

Hun framstår som svært lite intelligent, psykelig sjalu på en måte som får selv de mest fanatiske dolbertene på galskapstokt til å framstå som prakteksemplarer av kvinnekjønnet, og hennes sladder, som til og med overgår Se og Hør når de sender julebukker på døra til kjendiser for så å sette karakterer på hvem som utviser mest giverklede, er så smålig og patetisk at jeg mistenker forlaget som har gitt henne ut for å være anti-frp-ere som bevisst gikk for at et kvinnfolk som definitivt burde vært beskyttet mot seg selv, skulle tråkke i salaten.

Eli Hagen har stort sett vært i bakgrunnen, og med unntak av hennes kledelige frisyre har det vært fint lite å utsette på dama - men det var helt til hun åpna kjeften og viste for alle hvorfor hun i alle år har holdt den lukket.

Skrevet

Hun går kanskje noe lenger enn hva mange andre har gjort overfor henne og Carl I, men den største forskjellen er vel at hun ikke pakker dritten inn i bomull når hun uttaler seg.

Uansett er det bare snakk om litt forskjell i graderinger og innpakning, og jeg ser ikke helt hvorfor det spiller noen særlig rolle.

Det er jo NETTOPP det at hun ikke "pakker det inn" som gjør det litt forfriskende og annerledes - og kanskje derfor så mange reagerer såpass (og unødvendig) sterkt som de gjør.

For de fleste av de som blir uthengt av Eli, fortjener at noen forteller dem akkurat det de får høre.

Og jeg tror at hadde det vært noen andre enn Eli (Og en Frp-person) som hadde gjort det samme, så ville reaksjonene vært mye mildere - og pressen ikke på langt nær så opptatt av det.

Forskjellen er vel at andre kristiserer dem for politikken, mens hun angriper utseendet til folk.

Skrevet

Reaksjonene ville vært enda verre om det f.eks. hadde vært mannen til Gro Harlem Bruntland som i media framsto som Forrest Gump med arbeidsuke i Se og Hør. Mye, mye verre.

Rett og slett fordi vi ikke hadde ventet noe på dette nivået fra andre hold. Ikke det at jeg tror noen ventet noe så til de grader absurd selv fra frp-hold, men det er få som lar seg sjokkere over at Eli Hagen framstår som hun gjør.

En hvilken som helst annen politikerfrue ville sjokkert om hun hadde kommet opp med noe i nærheten av det Eli Hagen nå har prestert.

Skrevet

Kan mistenke at det befinner seg en Eli-motstander på forlaget, og at dette med strekkodene var kalkulert beregning. :)

Hehe. Helt sikkert.

Da er det noen som har "rottet seg sammen" mot dem igjen.

Skrevet

Jeg finner det helt utrolig at _noen_ kan like Eli etter de siste dagens tv-opptredener.

Hun framstår som svært lite intelligent, psykelig sjalu på en måte som får selv de mest fanatiske dolbertene på galskapstokt til å framstå som prakteksemplarer av kvinnekjønnet, og hennes sladder, som til og med overgår Se og Hør når de sender julebukker på døra til kjendiser for så å sette karakterer på hvem som utviser mest giverklede, er så smålig og patetisk at jeg mistenker forlaget som har gitt henne ut for å være anti-frp-ere som bevisst gikk for at et kvinnfolk som definitivt burde vært beskyttet mot seg selv, skulle tråkke i salaten.

Eli Hagen har stort sett vært i bakgrunnen, og med unntak av hennes kledelige frisyre har det vært fint lite å utsette på dama - men det var helt til hun åpna kjeften og viste for alle hvorfor hun i alle år har holdt den lukket.

Det er vanskelig å mislike en person som henne.Som en journalist sa: Man misliker ikke Cowboy-Laila heller.Man får litt sympati med slike folk. Jeg tror ikke hun er ond sånn egentlig, bare mindre smart og veldig nevrotisk.

Jeg tipper Carl er veldig flau nå. Skjønt han virker ganske grunn han også. Litt av et par:)

Skrevet

Det er vanskelig å mislike en person som henne.Som en journalist sa: Man misliker ikke Cowboy-Laila heller.Man får litt sympati med slike folk. Jeg tror ikke hun er ond sånn egentlig, bare mindre smart og veldig nevrotisk.

Jeg tipper Carl er veldig flau nå. Skjønt han virker ganske grunn han også. Litt av et par:)

Ok, du har naturligvis rett. "Mislike" er et urutinert ord i denne sammenheng.

Selv synes jeg bare synd på henne etter at hun åpna kjeften. Jeg satte kaffen i halsen allerede da jeg så henne på Skavland sist fredag, og det var før jeg ante hva boka handla om.

Jupp, CIH sliter nok bra i disse dager, selv om han naturligvis ikke sier det offentlig. :)

Skrevet

"Og jeg tror at hadde det vært noen andre enn Eli (Og en Frp-person) som hadde gjort det samme, så ville reaksjonene vært mye mildere - og pressen ikke på langt nær så opptatt av det."

Der tror jeg du tar grundig feil. Hadde noen andre gjort noe tilsvarende i en bok ville kritikken ha vært verre - tror

Skrevet

Hehe. Helt sikkert.

Da er det noen som har "rottet seg sammen" mot dem igjen.

Sannsynligvis VG. :)

Skrevet

Sannsynligvis VG. :)

Ja - VG har da sikkert skjulte kanaler inn i dette Giga forlag (som nesten ingen har hørt om), og har dratt i visse tråder. :)

Skrevet

Ok, du har naturligvis rett. "Mislike" er et urutinert ord i denne sammenheng.

Selv synes jeg bare synd på henne etter at hun åpna kjeften. Jeg satte kaffen i halsen allerede da jeg så henne på Skavland sist fredag, og det var før jeg ante hva boka handla om.

Jupp, CIH sliter nok bra i disse dager, selv om han naturligvis ikke sier det offentlig. :)

Hvis hun skjønner hvor mye hun har dummet seg ut, så er det veldig synd på henne. Men jeg vet ikke om hun egentlig skjønner det.

Skrevet

En ting til: Han forlagssjefen dreit jo skikkelig på draget tirsdag da han gikk ut og sa at hele førsteopplaget var utsolgt.

Og så viser det seg få timer etter at ikke en eneste bok har gått ut fra lager. Hoho!

Skrevet

Hvis hun skjønner hvor mye hun har dummet seg ut, så er det veldig synd på henne. Men jeg vet ikke om hun egentlig skjønner det.

Nei, det gjør hun ikke.

Det sa hun også på Skavland:

"Det har alltid vært meg og Carl mot alle - oss to - men det har alltid vært alle de andre som har tatt feil".

En person som sier noe sånt vil aldri forstå når hun driter seg ut. Det er alle vi andre som tar feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...