Gå til innhold

Bruke penger på seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bruker dere på ting til dere selv pr mnd.

Sitter og lager budsjett (skal prøve å bruke mindre kreditt neste år!) og lurer på hvor mye det er lov å bevilge seg til egen "pleie"! Tenker da mest på sminke, hudpleie og klær. Går dere for de dyreste og beste produktene eller er dere mer på billigfronten?

Alder?

Greit å vite liksom

Skrevet

kjøper billige produkter jeg.. gidder ikke bruke tusenvis av kroner på kosmetikk. jeg er 20..

Skrevet

Tja. Jeg bruker Polo deodorant. Den koster meg hundrelappen på Strawberrynet. Holder vel i 2 måneder, tenker jeg.

Parfyme: Davidhoff. Kjøper på taxfree en gang i året. Husker egentlig ikke hva den koster. Rundt 200 kroner?

Voks til håret. Koster meg ca. 130 kroner. Kjøper en hver gang jeg klipper meg (noe som koster 250 kroner), og jeg klipper meg ca. annen hver eller hver tredje måned, alt ettersom.

Klær: Kanskje 2000 kroner i året (men jeg aner egentlig ikke). Jeansa mine holder gjerne i flere år. Det gjør skjortene mine også.

Skrevet

Tja. Jeg bruker Polo deodorant. Den koster meg hundrelappen på Strawberrynet. Holder vel i 2 måneder, tenker jeg.

Parfyme: Davidhoff. Kjøper på taxfree en gang i året. Husker egentlig ikke hva den koster. Rundt 200 kroner?

Voks til håret. Koster meg ca. 130 kroner. Kjøper en hver gang jeg klipper meg (noe som koster 250 kroner), og jeg klipper meg ca. annen hver eller hver tredje måned, alt ettersom.

Klær: Kanskje 2000 kroner i året (men jeg aner egentlig ikke). Jeansa mine holder gjerne i flere år. Det gjør skjortene mine også.

ja da bruker vi nok litt forskjellig kan vi trygt si

Skrevet

ja da bruker vi nok litt forskjellig kan vi trygt si

Ja, dere jenter har det med å være småfanatiske hva klær og kosmetikk angår.

Jeg glemte for øvrig å kaste på Davidhoff-deoen jeg bruker når jeg skal noe spesielt (jeg har egen hverdagsdeo og "helge"-deo"), og kan fort plusse på en drøy hundrelapp der. Men den varer også en stund.

Skrevet

En ting er i hvertfall sikkert. Man kjøper ikke slike ting på kreditt. Har man ikke penger får man klare seg uten!!!!

Skrevet

Jeg setter til side 400 kroner i måneden til klær,frisør og andre personlige ting utenom toalettsaker. Jeg er 40.

Skrevet

Hvor mye man kan bruke på seg selv avhenger av hvor mye man har å rutte med.

Å bruke kreditt på luksusting er utrolig dumt.

Skrevet

Det varierer. Jeg kjøper hverken kosmetikk eller klær hver måned. Kanskje 3-4000 i året?

Skrevet

Klær kjøper jeg bare når jeg må, eller hvis jeg plutselig har noen penger til overs fra noe annet. Blir kanskje 2-3000,- i året.

Deodorant, shampoo o.l går under husholdning.

Sminke bruker jeg nesten bare på fest. Eneste jeg bruker daglig er ansiktskrem og en "farget" krem utenpå for å se litt freshere ut. Der bruker jeg stort sett Estee lauder og koster meg noen hundrelapper ca annenhver måned. Kjøper sjelden parfyme selv. Ønsker meg til jul, bursdager og morsdager.

Frisør koster meg vel ca 3000,- i året.

Så alt i alt ca 7000,- i året på klær og egenpleie. Og jeg er 37 år og moderat forfengelig;)

Skrevet

Jeg har som en regel å aldri handle med kredittkort. Det blir sure penger å betale tilbake. Det eneste jeg tar opp lån til er leilighet. Jeg shopper aldri klær og lignende for lånte penger.

Hvis en handler for penger som faktisk er egne penger føles shoppingen mye bedre.

Gjest donna anna
Skrevet

Hvor mye en bruker på seg selv, bør være avhengig av hvor mye en har til disposisjon.

Å kjøpe kosmetikk,klær etc på kreditt, er jeg totalt motstander av.

Kun hus og bil skal/kan kjøpes på kreditt.

Skrevet

Jeg bruker mye penger på klær og stasj. Sikkert en tusenlapp i månenden. Men jeg kjøper da det for pokker ikke med kredittkort!

Skrevet

Jeg er 25 og bruker et par tusen i måneden på klær, sko og kosmetikk.

Skrevet

Jeg bruker kun penger jeg har - aldri kreditt.

Bruker lite penger på meg selv: Klipper meg ca 2. hver måned 350 kr. Striper håret kanskje en gang i året 500 kr

Kjøper kanskje 1-2 nye plagg i måneden 200-1000 kr

Kjøper billige shampoer, gelé og deodoranter - kun på RIMI :-)

Kjøper litt dyr sminke, dvs lebestift og mascara - men det holder jo kanskje i ett år....

Aner ikke hvor mye det blir i måneden eller året - men det er vel ikke så fryktleig lukseriøst?

Gjest kirsebær-spørsmål
Skrevet

Ja, dere jenter har det med å være småfanatiske hva klær og kosmetikk angår.

Jeg glemte for øvrig å kaste på Davidhoff-deoen jeg bruker når jeg skal noe spesielt (jeg har egen hverdagsdeo og "helge"-deo"), og kan fort plusse på en drøy hundrelapp der. Men den varer også en stund.

Denne Davidhoff-deoen, lukter den spesielt godt, er det noe julegaveemne til mannen tro?

Eller bruker du den fordi den er rimelig?

Får man ordnet pakker tollfritt på Strawberrys nå forresten?

Gjest Flystripa
Skrevet

Jeg klipper meg striper og farger sikkert for 1500 kr i året. (Klipper litt selv, farger litt hjemme i tillegg).

Klær - har ikke peiling. Kjøper merkeklær på salg (særlig yttertøy). Det kan jo bli som et løft for lommeboka der og da, men jeg har mine klær i mange sesonger.

Undertøy *sukk* Bare en vanlig bh koster jo 3-400 kr, kjøper sikkert to-tre sånne i året. Truser koster 50-150 pr stk, kjøper, herregud, når en tenker etter blir det mye penger i løpet av et år.

To-fire gensere/topper, skjørt, støvletter *hulk* ( hvert 4. år ca - så noen pene i går, de kosta 2000 kr...), sokker, ullsokker, sko to par... :(

Et-to par jeans (billig, Only/Vero Moda)

Kosmetikk, YSL mascara, deo Vaseline I. C., hudkrem Vaseline, bodylotion Dove, Dusjsåpe Dove osv. Jeg er billig i drift sånn sett...

Gjest Ting tang
Skrevet

Jeg syns folk brukte ekstremt lite i tråden her. Et par vintersko er jo klesbudsjettet for et helt år for mange her? Jeg kjøper meg klær hver måned, og det blir fort noen tusen til sammen. I året: 20-30 000? Kosmetikk shampo kjøper jeg ofte billig. Frisør 1300,-gangen4-5 ganger i året (hvor pokker er det folk farger håret for 500,- kroner hen?) Parfyme får jeg. jeg går av og til til hudpleie, et par tusen i året der. Solarium 500,- kroner.

Jeg er 34 og ikke spesielt forfengelig eller ødsel i forhold til mine venninner og omgangskrets.

Skrevet

Vel, ikke first price ;), men heller ikke det dyreste innen sminke og div. Bruker kanskje 2-300 pr mnd? Klær, det samme i snitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...