Gå til innhold

krampe i foten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får krampe i foten hele tiden når jeg bøyer den. Gjør kjempevondt. Noen som vet hva det kan skyldes? Kan jo også nevne at jeg har et lite brudd i foten som ikke har blitt gjort noe med på lenge.

Skrevet

Akkurat der er jeg også. Har brudd i et tynt, lite bein på oversiden av vristen, hatt det siden tidlig i august. Fastlegen og fysioterapeuten min avventer saken ... Nå har jeg jo gjennom en som svarte deg, tror jeg, eller vard et du som skrev det??? fått vite hvor lang tid det uansett tar å vente på eventuell operasjon, så jeg gidder ikke mase på en stund.

Men til krampen, det kan jo hende du ikke klarer detmed bruddet ditt, men jeg har lært (før alle brudd!!) å først forsiktig tøye foten motsatt vei, altså ikke spiss "ballettfot", men motsatt vei. Sakte og pent og så holde litt. Og en gang til, tøye og holde. Etter det kan du forsiktig prøve på "ballettfot", slipp fort hvis vondt, prøv forsiktig igjen.

Musklene blir korte fordi man halter og belaster foten feil.

Men jeg er altså amatør her, bare rammet av det samme!

:(

Skrevet

Akkurat der er jeg også. Har brudd i et tynt, lite bein på oversiden av vristen, hatt det siden tidlig i august. Fastlegen og fysioterapeuten min avventer saken ... Nå har jeg jo gjennom en som svarte deg, tror jeg, eller vard et du som skrev det??? fått vite hvor lang tid det uansett tar å vente på eventuell operasjon, så jeg gidder ikke mase på en stund.

Men til krampen, det kan jo hende du ikke klarer detmed bruddet ditt, men jeg har lært (før alle brudd!!) å først forsiktig tøye foten motsatt vei, altså ikke spiss "ballettfot", men motsatt vei. Sakte og pent og så holde litt. Og en gang til, tøye og holde. Etter det kan du forsiktig prøve på "ballettfot", slipp fort hvis vondt, prøv forsiktig igjen.

Musklene blir korte fordi man halter og belaster foten feil.

Men jeg er altså amatør her, bare rammet av det samme!

:(

Ok takk for svar. Kan jo prøve å se om det hjelper.

Skrevet

Helsekosten har noe som hjelper for kramper. Det hjelper i hvertfall meg. Husker ikke om det var Magnesium????? Men det står på pakka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...