Gå til innhold

hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

trakk ene visdomstanna mi idag.. hvor lenge etterpå skal det blø?? blør ikke så mye, men det følger med når jeg spytter.. og hvor mange dager kommer det til å gjøre vondt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert bra i morgen. Og ikke rør borti såret med tungen. Det skal være i ro slik at det får dannet et "blodlokk" som hindrer mer blødning. Dessuten ville jeg dekket sengen til med håndkle ved hodet. Det blør nok til natten også.

Forferdelig opplevelse det å trekke tann, altså!!!

Skrevet

Det tror jeg er umulig å svare på. Fra en dag til tre mnd, det varierer fra tann til tann.

Skrevet

Blødningen stopper snart, men blodsmak kommer du nok til å ha et par dager.

I gropa kommer det til å legge seg matrester som "du bare må" bruke tunga på for det klarer du helt sikkert ikke å la være.

Smerte påvirkningen er forskjellig fra menneske til menneske.

Jeg hadde vondt i 2 dager men ikke så ille at jeg måtte ha noe for smertene.

Jeg har trukket alle 4 og er heldigvis ferdig med det.

Håper det blir bedre i morgen!

Skrevet

Jeg trakk den ene visdomstanna mi for to uker siden. Tror jeg spytta blod i et par dager etterpå *urk*

Jeg hadde nesten ikke vondt de første dagene, men på dag fire-fem ble det litt vondere (uten at det var så ille at jeg trengte smertestillende).

På fredag skal jeg ta stingene :-)

Skrevet

Jeg trakk den ene visdomstanna mi for to uker siden. Tror jeg spytta blod i et par dager etterpå *urk*

Jeg hadde nesten ikke vondt de første dagene, men på dag fire-fem ble det litt vondere (uten at det var så ille at jeg trengte smertestillende).

På fredag skal jeg ta stingene :-)

heldiggrisen :) skal trekke siste neste onsdag jeg... og ta stingene på fredag om en uke. har forresten nettopp dratt ut den saken med antibiotika på.. den som skal ligge et døgn nedi hullet hvor tanna var.. ekkel opplevelse.

men gruer meg ikke så veldig til selve trekkinga neste gang.. men smertene på natta.. var takk og farvel til god nattesøvn her i gården ja :P

hvordan er det forresten å fjerne sting?? vondt?

Skrevet

Det er sikkert bra i morgen. Og ikke rør borti såret med tungen. Det skal være i ro slik at det får dannet et "blodlokk" som hindrer mer blødning. Dessuten ville jeg dekket sengen til med håndkle ved hodet. Det blør nok til natten også.

Forferdelig opplevelse det å trekke tann, altså!!!

takk for tips :) fikk ikke lest svarene her før jeg la meg, så det ble litt blod på puta, ja. men, men... blør ennå (dro ut ista den saken som ligger nedi hullet etter tanna). er hoven og jævlig, men det får gå...noen som vet hvordan det er å fjerne sting???

Gjest mandolina
Skrevet

takk for tips :) fikk ikke lest svarene her før jeg la meg, så det ble litt blod på puta, ja. men, men... blør ennå (dro ut ista den saken som ligger nedi hullet etter tanna). er hoven og jævlig, men det får gå...noen som vet hvordan det er å fjerne sting???

Det kiler litt.

Gjest mandolina
Skrevet

ikke vondt i det hele tatt??

Nei, bare et lite rykk når tråden skjæres over og kiling når tråden dras ut.

Ikke noe å engste seg for, det går så fort at det er overstått før du vet ordet av det.

Hilsen

Skrevet

Nei, bare et lite rykk når tråden skjæres over og kiling når tråden dras ut.

Ikke noe å engste seg for, det går så fort at det er overstått før du vet ordet av det.

Hilsen

ok :) takk! har sykt tannlegeskrekk... gruer meg litt til neste tann, selv om jeg vet det går bra.. hehe :)

Skrevet

heldiggrisen :) skal trekke siste neste onsdag jeg... og ta stingene på fredag om en uke. har forresten nettopp dratt ut den saken med antibiotika på.. den som skal ligge et døgn nedi hullet hvor tanna var.. ekkel opplevelse.

men gruer meg ikke så veldig til selve trekkinga neste gang.. men smertene på natta.. var takk og farvel til god nattesøvn her i gården ja :P

hvordan er det forresten å fjerne sting?? vondt?

Jeg tok feil av hvilken dag jeg skulle fjerne stinga. Det var ikke idag, men i morgen ;-)

*rødme*

Jeg aner ikke om jeg har en sånn "tampongbit" oppi tannhullet, så jeg er en smule spent.. Høres ganske ekkelt ut å få den dratt opp *gulp*

Uansett har jeg hatt veldig lite vondt, så jeg skal ikke klage :-)

Skrevet

Jeg tok feil av hvilken dag jeg skulle fjerne stinga. Det var ikke idag, men i morgen ;-)

*rødme*

Jeg aner ikke om jeg har en sånn "tampongbit" oppi tannhullet, så jeg er en smule spent.. Høres ganske ekkelt ut å få den dratt opp *gulp*

Uansett har jeg hatt veldig lite vondt, så jeg skal ikke klage :-)

hehe :) alle kan da ta feil ;) dro ut den tampongbiten idag jeg.... i følge mamma hadd ejge fått beskjed om det (hu som tok i mot beskjeder siden jeg var helt borte).. du får si hvordan det var å fjerne dem ;) (kan du spørre om det er normalt å fjerne den lille saken oppi hullet dagen etter?? ...ble litt usikker nå).

lykke til :)

Skrevet

hehe :) alle kan da ta feil ;) dro ut den tampongbiten idag jeg.... i følge mamma hadd ejge fått beskjed om det (hu som tok i mot beskjeder siden jeg var helt borte).. du får si hvordan det var å fjerne dem ;) (kan du spørre om det er normalt å fjerne den lille saken oppi hullet dagen etter?? ...ble litt usikker nå).

lykke til :)

Jeg kan ikke merke om jeg har noen sånn sak oppi der, så det er mulig dette gjøres på ulike måter? Jeg fikk bare en bandasjebit jeg skulle ha over hullet (bite sammen). Hadde iallefall aldri klart å dra ut noe selv. Kjennes bare ut som et "krater" der tanna har vært... Du har nok gjort det riktlig siden du klarte å fiske opp "dingsen" ;-)

Skrevet

Jeg kan ikke merke om jeg har noen sånn sak oppi der, så det er mulig dette gjøres på ulike måter? Jeg fikk bare en bandasjebit jeg skulle ha over hullet (bite sammen). Hadde iallefall aldri klart å dra ut noe selv. Kjennes bare ut som et "krater" der tanna har vært... Du har nok gjort det riktlig siden du klarte å fiske opp "dingsen" ;-)

meget mulig at det gjøres på ulike måter :P fikk 5-6 bandasjebiter (i min stakkars pillerus ble jeg hysterisk forbanna over at jeg "bare" fikk med meg en *ler*).

har krater der nå.. og 2 sting.. vet ikke om den skulle dras ut, men da jeg våkna så lå litt av den over tanna foran. var litt usikker på om det var tannkjøtt (om stinga hadde gått opp), men det var bare den saken..

hehe :) så...onsdag blir det ny "kosetur" til tannlegen *jeg hater det*...og...*takker forat det eksisterer beroligende greier*

Skrevet

meget mulig at det gjøres på ulike måter :P fikk 5-6 bandasjebiter (i min stakkars pillerus ble jeg hysterisk forbanna over at jeg "bare" fikk med meg en *ler*).

har krater der nå.. og 2 sting.. vet ikke om den skulle dras ut, men da jeg våkna så lå litt av den over tanna foran. var litt usikker på om det var tannkjøtt (om stinga hadde gått opp), men det var bare den saken..

hehe :) så...onsdag blir det ny "kosetur" til tannlegen *jeg hater det*...og...*takker forat det eksisterer beroligende greier*

Lykke til iallefall;-)

Jeg satser på at mine tre andre visdomstenner er "snille" og holder seg i ro der de har vært de siste femten årene :-/

Skrevet

Lykke til iallefall;-)

Jeg satser på at mine tre andre visdomstenner er "snille" og holder seg i ro der de har vært de siste femten årene :-/

hehe :) takk! ja.. .får håpe det... ikke kult å trekke ;p

Skrevet

Lykke til iallefall;-)

hei hei :) hvordan gikk det å fjerne sting?? var hos tannlegen og fikk no bakteriedrepende skyllemiddel og tips om å kjøpe tannbørste for unger fra 2-5 år..haha!!

Skrevet

hei hei :) hvordan gikk det å fjerne sting?? var hos tannlegen og fikk no bakteriedrepende skyllemiddel og tips om å kjøpe tannbørste for unger fra 2-5 år..haha!!

Stingene hadde faktisk løst seg opp selv, så tannlegen fiska bare opp noen matrester(?) fra "krateret" *urk*

Det grodde litt seint og det kunne i noen tilfeller tyde på betennelse. Hos meg er det ikke betent, så han ville bare se det an noen uker til. Skal tilbake i midten av desember for å se at alt er bra!

Litt ekkelt å tenke på "krateret". Klarer liksom ikke å slappe helt av når jeg spiser. Skikkelig ekkelt å tenke på de eventuelle matbitene som havner oppi der :-/

Godt det gikk bra med deg også :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...