Gå til innhold

Handler dere noen gang på bruktbutikker?

Anbefalte innlegg

Gjest mørkekveld
Skrevet

Hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg har kjøpt et par ting (ikke klær).

Skrevet

Ja, det gjør jeg, det er ofte der jeg finner ting med sjel. :)

Gjest det har jeg gjort hele livet
Skrevet

Ja ofte alt mulig. Klær f.eks. Jeg tror ikke at jeg har et eneste glass som ikke er kjøpt på IKEA eller i en bruktbutikke/loppemarked. Bilder, puter, duker, møbler osv. Bruker å pusse opp møblene noen ganger eller sy om puter og duker og da har jeg noe personlig. Samme med klær.

Skrevet

aldri om jeg hadde kjøpt noe fra bruktbutikk for å ha i huset.. hvertfall ikke klær og servise..

Gjest i alle dager
Skrevet

aldri om jeg hadde kjøpt noe fra bruktbutikk for å ha i huset.. hvertfall ikke klær og servise..

Hvorfor ikke? Tror du det er lus på det?

Skrevet

Hvorfor ikke? Tror du det er lus på det?

nei men andre har jo brukt det.. syns bare det er ekkelt..

Gjest mørkekveld
Skrevet

Alt kan vaskes.

Skrevet

Ja, det har jeg. Både klær og andre ting.

Bruktbutikker er flott, det er jo gjenbruk og man kan dermed handle med litt bedre samvittighet enn ellers :)

Skrevet

Alt kan vaskes.

alikevel. har penger nok til å kjøpe meg ting i ordentlig butikk..

Skrevet

nei men andre har jo brukt det.. syns bare det er ekkelt..

"nei men andre har jo brukt det.. syns bare det er ekkelt.."

Om du spiser ute, tror du at du får splitter nytt servise, bestikk og glass da?

Skrevet

"nei men andre har jo brukt det.. syns bare det er ekkelt.."

Om du spiser ute, tror du at du får splitter nytt servise, bestikk og glass da?

syns det er litt annerledes. hvorfor skal jeg KJØPE servise som andre har brukt?

Skrevet

Men det er mer miljøvennlig å handle brukt.

Skrevet

mulig.. tenker ikke jeg på akkurat..

Gjest i alle dager
Skrevet

Bruktbutikker er ordentlige. Brukthandlere svinder ikke mere enn andre handlere. Tenk hvor mye mange betaler for antikviteter? Tror du de liker at du sier at det ikke er ordentlig?

Du viser en nyrik tenkning.

Skrevet

Bruktbutikker er ordentlige. Brukthandlere svinder ikke mere enn andre handlere. Tenk hvor mye mange betaler for antikviteter? Tror du de liker at du sier at det ikke er ordentlig?

Du viser en nyrik tenkning.

ikke sånn jeg mener da.. snakker om butikker med nye ting. ikke ting som folk har brukt..

Gjest i alle dager
Skrevet

Det er mer miljøvennlig og det er ofte mer personlig. Du kan finne ting som ikke alle har maken til. Jeg har kjøpt fantastiske ting på loppemarked for liten penge, f.eks. et gammelt hjørneskap av bjørk med glassdører som alle beundrer etter at jeg hadde vasket skitten av det.

Skrevet

Det er mer miljøvennlig og det er ofte mer personlig. Du kan finne ting som ikke alle har maken til. Jeg har kjøpt fantastiske ting på loppemarked for liten penge, f.eks. et gammelt hjørneskap av bjørk med glassdører som alle beundrer etter at jeg hadde vasket skitten av det.

Ja, jeg er helt enig med deg :)

Skrevet

syns det er greit å kjøpe et skap, som du sa, i en antikvitetsbutikk... men ikke noe servise og slike ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...