Gå til innhold

Handler dere noen gang på bruktbutikker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, syns det er helt ok jeg. Har kjøpt både noe klær og møbler etc

Fordi det er billig, og fordi man kan finne noe kult der som en ikke finner alle andre steder. :-)

Skrevet

Veldig ofte!

Både bøker, ting og klær - har blant annet mange kule saueskinnsjakker fra Fretex.

Gjest i alle dager
Skrevet

Veldig ofte!

Både bøker, ting og klær - har blant annet mange kule saueskinnsjakker fra Fretex.

Fretex har ofte fine klær. Har kjøpt flere jakker der også. Olabukser, t-skjorter, gensere som jeg har brukt lenge.

Skrevet

Massevis av ganger. Klær på Fretex, møbler, bøker, rare ting og pene ting. Flotte lusekofter, for eksempel. En Burberryfrakk som jeg har ennå. En utrolig kul svart ullgabardinkåpe. Gamle Norgesglass.

Klærne er jo vasket/renset! Og det andre er som regel møkkete, men man har jo vann og såpe sjøl. Hva i all verden skulle kunne "følge med" sånt? Lus? Nei, det er morsomt å gå i bruktbutikker. Skulle gjort det oftere, men her er huset fullt, desverre.

Det peneste bordet mitt, mørkebrunt og blankt, med kuleføtter og vakkert utskåret mønster på beina, er kjøpt i bruktbutikk for sikkert tjue år siden.

Skrevet

Jeg elsker bruktbutikker, men helst skal de være store, med mye møbler, ting, nips og naps :)

Og så skal det være billig.

Har funnet masse fint på bruktbutikker, snæsne saker som en mest trolig ikke finner hvor som helst.

Det å rote rundt i en stor bruktbutikk er kjempemorro synes nå jeg :)

Skrevet

Så ofte jeg kan. Er innom med gjevne mellomrom. Kjøper bare tinge jeg trenger og hadde ellers kjøpt nytt.

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Unntatt bilen min da, den kjøpte jeg brukt:)

Skrevet

Ja, det gjør jeg oftere enn jeg kjøper ting på "vanlige" butikker. Grensa går på undertøy, det foretrekker jeg nytt. :-)

Gjest Ekstremt Onanym
Skrevet

Ja, det gjør jeg oftere enn jeg kjøper ting på "vanlige" butikker. Grensa går på undertøy, det foretrekker jeg nytt. :-)

Det er nå ikke mye om overgår et par godt "ferdig innkjørte" underbukser da.

Gjest skattejakt
Skrevet

Både jeg og mannen min liker å gå på skattejakt i bruktbutikker av alle mulige typer. Jeg har gjort det siden jeg var student - og fortsatt siden til lenge etter at det var studentøkonomien som drev meg til det.

Er særlig på jakt etter bøker, gjerne barnebøker som jeg husker fra egen barndom og som ikke finnes lenger, deler til glass og service vi har som ikke finnes i handelen lenger, og generelt små skatter som jeg ikke finner i vanlige butikker. Nesten alle de fineste glassene våre er kjøpt brukt.

Mannen min har kjøpt noen møbeler - hele 4 kommoder av litt eldre årgang- solide gode ting med personlighet, alle er i bruk rundt omkring i huset. Stoppede møbler frister mindre, og klær finner jeg svært sjelden, selv om jeg gjorde noen kupp i studietiden.

Dessuten har vi kjøpt en del gjenstander som grenser mer mot antikviteter uten at det har vært snakk om særlig store verdier.

Gjest LillemorX - JA til brukthandel ;-)
Skrevet

Japp, det gjør jeg. Er ofte på Fretex.

Hvorfor?

- Fordi det er billig, du kan finne mye spennende og fint. Man kan gjøre røverkjøp! Men ikke minst er årsaken at vi "kaster" så mye mer nå enn før, og man kan finne klær som nesten ikke er brukt, gjerne merkeklær som egentlig koster masse penger. (Jeg vet, for jeg har tre unger som etterlater seg en stor haug med klær som ikke passer, og som vi må bli kvitt pga plassmangel). I hovedsak kjøper jeg klær til ungene, for de vokser hele tiden, trenger stadig nye og større klær, og da gidder jeg ikke å bry meg om at de får klær som bare er brukt et fåtalls ganger. At de er kjøpt brukt, er det stort sett bare jeg som vet uansett. Og ja, de er vasket og renset! Dessuten vet jeg at Fretex faktisk får inn alt for mye (!) Tenk dere det?

Smil fra

Skrevet

Det er nå ikke mye om overgår et par godt "ferdig innkjørte" underbukser da.

Deg om det. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...