Gå til innhold

Kurvfest

Anbefalte innlegg

Gjest kurvfest
Skrevet

Vi er en liten studentgruppe på 20-35 studenter som skal ha en liten juleavslutning sammen. Alle hadde ikke råd til julebord, derfor bestemte vi oss for kurvfest. Regner med at hovedingrediensen blir drikke.

Forslag til hva man skal ta med av mat da? Mange velger sikkert salater av forskjllig slag...

Gjest kurvfest
Skrevet

Her var det ikke mange matforslag nei. Er ikek dolere så glad i mat? ;)

Skrevet

Her var det ikke mange matforslag nei. Er ikek dolere så glad i mat? ;)

Har aldri hørt om kurvfest før. Er det et slags spleisekoldtbord?

Pai eller røkelaks med eggerøre pleier jeg å ha med. Siden det er jul, hva med sild?

Gjest kurvfest
Skrevet

Har aldri hørt om kurvfest før. Er det et slags spleisekoldtbord?

Pai eller røkelaks med eggerøre pleier jeg å ha med. Siden det er jul, hva med sild?

Spleisekoldtbord ja. kurvfest er bare annet navn for det samme. Alle kommer med sin kurv med mat.. :)

Skrevet

Spleisekoldtbord ja. kurvfest er bare annet navn for det samme. Alle kommer med sin kurv med mat.. :)

Kalde kyllinglår, kalde karbonader, potetsalat. Liker ihverfall jeg...

Gjest kurvfest
Skrevet

Kalde kyllinglår, kalde karbonader, potetsalat. Liker ihverfall jeg...

Takk for forslag!

Skrevet

Reker og loff, laks og eggerøre, roastbiff, forskjellige salater. bruschetta, kjøttboller, pizzasnurrer/minipizzaer, spekemat, kyllingvinger f.eks.

Gjest theoline
Skrevet

Stek en hel kalkun, det er godt, så får du satse på at noen har med Waldorfsalat, eller til nød fruktsalat!

Skrevet

Her er flere forslag: nachos, pai,pizza,lasagne,gryterett,spekemat, snitter.

Gå sammen 2-3 stykker og bestill en osteanretning eller spekeanretning til 3-4 personer -går helt fint det og du slipper noe jobb med maten.

Gjest kurvfest
Skrevet

Reker og loff, laks og eggerøre, roastbiff, forskjellige salater. bruschetta, kjøttboller, pizzasnurrer/minipizzaer, spekemat, kyllingvinger f.eks.

Takk for mange fine forslag!

Gjest kurvfest
Skrevet

Her er flere forslag: nachos, pai,pizza,lasagne,gryterett,spekemat, snitter.

Gå sammen 2-3 stykker og bestill en osteanretning eller spekeanretning til 3-4 personer -går helt fint det og du slipper noe jobb med maten.

Takk for mange fine forslag!

Gjest kurvfest
Skrevet

Stek en hel kalkun, det er godt, så får du satse på at noen har med Waldorfsalat, eller til nød fruktsalat!

hehe, blir kanskje litt dyrt for mitt studentbudsjett. Men takk for forslag!

Skrevet

hehe, blir kanskje litt dyrt for mitt studentbudsjett. Men takk for forslag!

Kalkun kostet bare 19 kr. kiloen her på Rema 1000. Så en kalkun på 5 kilo koster knapt 100. Skal litt til å få så mye annen mat til den prisen.

:-)

Skrevet

Kalkun kostet bare 19 kr. kiloen her på Rema 1000. Så en kalkun på 5 kilo koster knapt 100. Skal litt til å få så mye annen mat til den prisen.

Men poenget med slik kurvfest/spleiselag er vel at alle skal ha med mat for ca en person. Hvis alle skulle ta med mat tilsvarende 5 kg kalku hadde det blitt det reneste etegildet! ;-)

Skrevet

Men poenget med slik kurvfest/spleiselag er vel at alle skal ha med mat for ca en person. Hvis alle skulle ta med mat tilsvarende 5 kg kalku hadde det blitt det reneste etegildet! ;-)

Er ikke meningen at man har med til litt flere og deler/ setter frem på bordet da? Det har vi brukt. Eller sitter man bare å spiser fra "sin kurv"?

Men da får en jo ganske mange måltid av en kalkun da Bare å ta med et lår eller to og ta resten av fuggel'n på nachspiel;-)

Skrevet

Er ikke meningen at man har med til litt flere og deler/ setter frem på bordet da? Det har vi brukt. Eller sitter man bare å spiser fra "sin kurv"?

Men da får en jo ganske mange måltid av en kalkun da Bare å ta med et lår eller to og ta resten av fuggel'n på nachspiel;-)

Nei, man skal ikke bare spise fra det man har med selv. Men om alle tar med så mye mat at en person ville kunne spist seg mett, så blir det nok mat til alle.

de fleste tar nok med en nokså raus porsjon.

Gjest kurvfest
Skrevet

Jeg trodde det var mye dyrere! Kanskje jeg skal satse på det. Kan gå sammen med flere, så blir dette bra. Takk for tipset!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...